رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 308823

تمام دلایل چربی شکمی را حتما بشناسید

ساعت 24- چربی شکمی با چربی زیرپوستی فرق دارد و از نظر متابولیکی فعال است، یعنی مواد شیمیایی از خود آزاد می‌کند که به بدن صدمه می‌زنند .

چربی های شکم
style="text-align:justify">چربی شکمی با چربی زیرپوستی فرق دارد و از نظر متابولیکی فعال است، یعنی مواد شیمیایی از خود آزاد می‌کند که به بدن صدمه می‌زنند و خطر پرفشاری خون، کلسترول بالا، سکته، بیماری قلبی، دیابت و برخی از سرطانها و حتی زوال عقل را بالا می‌برد.کاهش چربی شکم در برخی از افراد مشکلتر از سایرین است.

در اینجا ۵ دلیل عمده ابتلا به چربی شکمی معرفی شده است:

هیکل سیبی شکل: اگر هیکل سیبی شکل، در خانواده شما زیاد دیده می‌شود، باید فعالیت ورزشی خود را بیشتر کرده و انرژی دریافتی روزانه را محدودتر کنید.

تغییرات هورمونی: حول و حوش زمان یائسگی، حتی زنانی هم که قبلاً هیکل گلابی شکل داشتند و بیشتر چربی در ناحیه ران و باسن آن‌ها تجمع پیدا می‌کرد، کم کم متوجه افزایش تجمع چربی در شکم خود می‌شوند. کاهش هورمون استروژن، به علاوه کاهش متابولیسم که به طور طبیعی با بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد، از عوامل بروز این اتفاق هستند. اگر ورزش قدرتی انجام بدھید و عضله بیشتری بسازید و هسته بدن راقوی کنید، از بروز این تغییرات ناخوشایند، جلوگیری خواھید کرد.

ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک: بالا بودن تستوسترون باعث سیبی شکل شدن هیکل زنان و اضافه وزن در ناحیه شکم می‌شود.

کم خوابی: کم خوابی و خواب بیش از حد شبانه هر دو، منجر به چاقی شکمی می‌شوند. وقتی که کم خواب ھستیم، دچار کمبود انرژی می‌شویم و بدن متابولیسم را انقدر پایین می‌آورد تا انرژی کمی که برایمان باقی مانده است، ھدر نرود.

استرس: وقتی که تحت فشار قرار می‌گیریم، بدن ما شروع به ترشح مقدار زیادی کورتیزول می‌کند. این ھورمون، باعث می‌شود که چشم و دل ما به دنبال غذاھای چرب و شیرین باشد. ھمچنین، شیمی بدن را تغییر داده و بدن انرژی کمتری می‌سوزاند و در عوض انرژی را به شکل چربی در بدن ذخیره می‌کند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها