رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 314467

خواص روغن نارگیل | فواید روغن نارگیل برای مو و پوست

روغن نارگیل یکی از روغن های سالم طبیعی برای مو است که تمام خواص خود نارگیل را دارد در این مطلب میخواهیم به برخی از این خواص اشاره کنیم

روغن نارگیل
html>

شما می توانید این روزها در رسانه های اجتماعی - یا قفسه های فروشگاه های مواد غذایی - روغن نارگیل را پیدا کنید . این روغن گرمسیری با بوی شیرین باعث کند شدن پیری ، کمک به قلب و تیروئید ، محافظت در برابر بیماریهایی مانند آلزایمر ، آرتروز و دیابت و حتی در کاهش وزن شما می شود.مردم در همه چیز از اسموتی گرفته تا قهوه از آن استفاده می کنند.
خبر خوب ، خبر بد

روغن نارگیل با فشار دادن چربی از "گوشت" سفید موجود در داخل نارگیل ساخته می شود. حدود 84٪ از کالری های آن از چربی اشباع دریافت می شود. برای مقایسه ، 14٪ کالری روغن زیتون از چربی اشباع و 63٪ کره است.

دکتر لیزا یانگ ، دکتری متخصص تغذیه ، می گوید: "این موضوع توضیح می دهد که چرا مانند کره و شیر ، روغن نارگیل در دمای اتاق با ماندگاری طولانی و توانایی تحمل دمای پخت و پز بالا را دارد." و دلیل این امر این است که روغن نارگیل دارای توصیه های خوب از سوی بسیاری از مسئولان بهداشت است.

چربی اشباع شده روغن نارگیل بیشتر از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط یا MCT ها تشکیل شده است. بعضی از افراد می گویند بدن شما به طور متفاوتی از چربی های زنجیره بلند موجود در روغن های گیاهی مایع ، لبنیات و گوشت های چرب استفاده می نماید.

آیا برای قلب شما خوب است؟

انجمن قلب آمریکا می گوید ، چربی اشباع را بیش از 13 گرم در روز مصرف نکنید. این مقدار در حدود یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل است.

طرفداران روغن نارگیل به مطالعاتی اشاره می کنند که نشان می دهد که چربی اشباع شده MCT موجود در نارگیل می تواند باعث افزایش HDL یا کلسترول "خوب" شما شود. به گفته آنها ، این امر باعث سلامتی قلب شما نسبت به چربی اشباع شده در غذاهای وابسته به حیوانات مانند پنیر و استیک یا محصولات حاوی چربی های ترانس می شود.

اما همچنین باعث افزایش کلسترول LDL "بد" شما می شود.

یک درس سریع کلسترول:

LDL - به ایجاد پلاک و انسداد شریان های شما کمک می کند
HDL - به حذف LDL کمک می کند

یانگ می گوید: "فقط به این دلیل که روغن نارگیل می تواند کلسترول HDL را افزایش دهد ، به معنای عالی بودن برای قلب شما نیست." "معلوم نیست که افزایش کلسترول مفید از افزایش کلسترول مضر بیشتر است یا خیر

خواص روغن نارگیل

از پر خاصیت ترین و محبوب ترین روغن هایی که از گذشته تا امروز استفاده ی آن بین بانوان رواج داشته روغن نارگیل بوده است.

روغن نارگیل ماده ی معجزه آسایی است که قابلیت تبدیل شدن به یکی از عادات روزانه شمارا دارد.این روغن یک روغن کاملا طبیعی و گیاهی است که در صورت خالص بودن هیچ کدام از مضرات نامطلوب شیمیایی را ندارد.

خواص روغن نارگیل برای پوست

روغن نارگیل رطوبت رسان و نرم کننده ی مناسبی برای پوست است.

بدین منظور:

مرحله اول:

پس از شست و شوی صورت مقداری روغن نارگیل را بر روس پوست مالش دهید.

مرحله دوم:

بخش هایی از پوست که خشکی بیشتری نسبت به سایر نقاط دارند را مدت زمان طولانی تری ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست گردد.

دیگر خواص روغن نارگیل

خاصیت اول:

این ماده بهتر از هر کرم و لوسیون شیمیایی کار کرده و جذب پوستتان می گردد.در استفاده طولانی مدت از آن متوجه تاثیر بینظیر آن بر روی شفافیت و لطافت صورتتان می شوید.

خاصیت دوم:

با استفاده از ترکیب نمک دریایی و روغن نارگیل میتوانید اسکرابی تهیه نمائید که نمک آن از بین برنده ی لایه های مرده ی پوست باشد و روغن نارگیل مانند صابون پوستتان را نرم نماید.
خاصیت سوم:

پس از انجام مانیکور و یا پدیکور ممکن است اطراف ناخن دچار حساسیت و التهاب شود جالب است بدانید روغن نارگیل بهترین درمان برای از بین بردن این حساسیت و التهاب است.این روغن هم چنین برای ریشه و پوسته های اطاف ناخن نیز سودمند است.کافیست پس از مانیکور ناخن های خود مقداری روغن نارگیل به دست های خود بمالید.

خاصیت چهارم:

از روغن نارگیل به عنوان پاک کننده ی آرایشی طبیعی استفاده می شود.اکثر پاک کننده های آرایشی شیمیایی دارای مقدار زیادی الکل،پترولیوم و پارابن است که سبب اسجاد حساسیت های پوستی میشود وحتی خطرناک تر از آن میتواند موجب به وجود آمدن اختلالات هورمونی شود.بنابراین اگر میخواهید مواد آرایشی را از پوست خود پاک کنید کافی است پنبه ای آغشته به روغن نارگیل را بر روی نقطه ی مورد نظر بکشید و بگذارید بماند و پس از مدتی به آسانی آن را پاک نمائید.

خواص روغن نارگیل برای مو

خواص روغن نارگیل برای مو

با استفاده از روغن نارگیل میتوانید خشکی و وز بودن موهایتان را از بین ببرید.به این منظور موهای خود را به مدت 30 دقیقه در روغن نارگیل بپوشانید تا این روغن تا به پوست سر و تارهای مویتان رطوبت رسانی شود.این روغن درخشندگی و لطافت بخصوصی به موهای شما خواهد داد.این شامپو از ازدست رفتن پروتئین مو بر اثر شست و شو نیز جلوگیری میکند.

همچنین میتوانید از این روغن به عنوان کرم مو استفاده کنید چرا که این روغن موهایتان را به هرحالتی که بخواهید بدون ایجاد زبری و احساس سنگینی در میاورد.

میدانید که روغن نارگیل دارای اسید های چرب کامل برای بهبود شوره ی سر است بنابر این اگر از شوره ی سر رنج میبرید،ترکیب یک قاشق غذا خوری از روغن نارگیل و 10 قطره اسانس رزماری رابه مدت 3 دقیقه بر روی پوست سر خود بگذارید و پس از سی دقیقه آن رابشویید.

با استفاده از روغن نارگیل میتوانید ماسکی برای دور چشم خود تهیه کنید.به این منظور قبل از خواب پس از شست و شوی صورت خود مقداری روغن نارگیل را به دور چشم های خود مالیده و ماساژ دهید و صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید.کافی است این ماسک را دو بار در هفته بر روی پوست خود قرار دهید تا شاهد تاثیر ان گردید.

روغن نارگیل خوراکی

خوب است بدانید که این روغن هضم بسیار آسانی دارد و توانایی افزایش سوخت و ساز بدن شمارا نیز دارد.میتوانید حدود 30 دقیقه قبل از انجام تمرینات ورزشی این روغن را با مغزیجات خام ترکیب کرده و میل نمائید تا انرژی و استقامت دهنده شما گردد.

  خواص روغن نارگیل برای مقابله با ویروس ها ، باکتری ها و قارچ ها

خواص روغن نارگیل برای مقابله با ویروس ها ، باکتری ها و قارچ ها

اسیدهای چرب زنجیره متوسط موجود در روغن نارگیل دارای اثر ضد میکروبی ، ضد ویروسی و ضد قارچی است - چه از نظر داخلی و چه از خارج.

بنابراین روغن نارگیل همچنین روغن پوستی مناسبی برای درمان بیماری های قارچی است . روغن نارگیل همچنین می تواند به عنوان ژل روان کننده برای از بین بردن قارچ واژن یا بیماری های باکتریایی غشای مخاطی واژن استفاده شود و بنابراین به مبارزه با میکروب ها و قارچ های ناخوشایند و از بین بردن خارش ناشی از آن کمک می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها