رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 323659

معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور:

روایتی از تماس‎های دولت با قوه قضاییه برای آزادی بازداشتی‎های اخیر/ دانشجویان در اولویتند/دولت مصمم به رفتار شفاف با مردم است/ آماده شنیدن پیشنهادهای نمایندگان درباره لایحه بودجه هستیم

ساعت24-معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور عنوان کرد: تاکید روحانی بر این است که در دولت دوازدهم فقر مطلق را بتوانیم از بین ببریم یا جهت گیری بودجه در راستای اشتغال زایی است، اینها در واقع مطالبات مردم است و دولت هم در این راستا لایحه بودجه را ارائه کرده است. اگر مجلس صرفا ابراز مخالفت کند و پیشنهادی نداشته باشد، شاهد تداوم بیکاری و فقر مطلق خواهیم بود و این عملا به معنای سکون است.

+9545
مسعود تخت‌روانچی گفت: زمانی که در وزارت امور خارجه بودم فکر نمی‌کردم اگر در دولت باشم، خارج از وزارت امور خارجه باشم.

مجید تخت روانچی در خصوص ناآرامی های اخیر در برخی از شهرهای کشور و رویکرد دولت در خصوص این اتفاقات اظهار کرد: واقعیت قضیه این است که مردم ما چه نسل جوان چه نسل بالاتر مطالبات به حقی دارند. آقای روحانی هم گفتند که همه ما باید پای صحبت مردم بنشینیم و به نظراتشان گوش دهیم و تصمیمات ما بر اساس خواسته های ملت باشد.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری گفت: تحولات اخیر با طرح مطالبات بخش هایی از جامعه شروع شد ولی با اتفاقاتی، تبدیل شد به سوء استفاده هایی که متاسفانه عده ای شروع به تخریب کردند و شعارهای ساختار شکنانه دادند که مردم نیز بلافاصله و هوشیارانه صف خود را از آشوبگران جدا کردند.

وی یادآور شد: جالب است ترامپ در عرض دو روز چهار توئیت کرد. عجولانه فکر کرد که می تواند با دخالت در این کار به امیال خودش برسد ولی دیدیم که برعکس شد و این نشان دهنده هشیاری مردم است و مردم ما می دانند که آنها مطمئنا دلشان برای مردم ما نسوخته است.

وی با اشاره به بررسی بودجه 97 در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:در هر صورت درباره لایحه بودجه 1397 باید طوری تصمیم گیری شود که به حل مشکلات اصلی مردم منجر شود.
به گفته معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری تاکید دکتر روحانی بر این است که در دولت دوازدهم فقر مطلق را بتوانیم از بین ببریم یا جهت گیری بودجه در راستای اشتغال زایی است، اینها در واقع مطالبات مردم است و دولت هم در این راستا لایحه بودجه را ارائه کرده است.
تخت روانچی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات رئیس جمهوری و اینکه اگر موارد مشخص لایحه در مجلس تصویب نشود و اساسا بودجه از مسیر خود خارج شود برنامه دولت در این خصوص چیست؟ گفت: همانطور که آقای روحانی در وزارت اقتصاد مطرح کردند دولت صدها ساعت در مورد بودجه بحث کرده و با حضور کارشناسان متعدد به این نتیجه رسیده است.
تخت روانچی خاطرنشان کرد: در عین حال ایشان گفتند اگر مجلس با تمام پیشنهادهای هدفمند دولت مخالفت می کند باید راهکار جایگزین را هم بگوید و اگر صرفا ابراز مخالفت کند و پیشنهادی نداشته باشد، شاهد تداوم بیکاری و فقر مطلق خواهیم بود و این عملا به معنای سکون است.

دولت پیگیر وضعیت بازداشت شدگان است
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت برای آزادی بازداشت شدگان گفت:در مورد بازداشت شدگان اطلاعات دقیقی ندارم و باید مسئولین ذیربط توضیح بدهند ولی هم سیاست دولت این است و هم - روزسه شنبه- مقام معظم رهبری فرمودند که باید بین کسانی که به صورت هیجانی وارد میدان شدند و آنها که واقعا لیدر بودند و یا وصل بودند به خارج و شروع به تخریب کردند فرق قائل شویم.
وی تصریح کرد: دولت نظرش این است دانشجویان و کسانی که به جایی وصل نبودند هر چه زودتر آزاد شوند. تعدادی دارند آزاد می شوند تعدادی هم به مرور زمان آزاد خواهند شد بقیه هم بر اساس احکام دستگاه قضایی رسیدگی می شود.
تخت روانچی یادآور شد دولت در این زمینه از نزدیک با قوه قضاییه در تماس است.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص ایجاد شائبه بی ثباتی در ایران توسط برخی کشورها، اظهار کرد: خارجی ها خوب می دانند که پایگاه مردمی جمهوری اسلامی تا چه حد است.

فکر نمی کردم کاری غیر از وزارت خارجه انجام دهم

تخت روانچی در پاسخ به سوال دیگردرباره حضور خود در سمت معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری گفت: من خودم فکر نمی کردم موقعی کاری غیر از وزارت خارجه انجام دهم. البته الان هم حوزه سیاست خارجی بخشی مهم از کارمان هست.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری افزود: هشت سال قبل که بازنشسته شدم فکر نمی کردم دوباره به کار برگردم اما در سال 92 آقای ظریف لطف کردند گفتند بیا و من به وزارت امور خارجه رفتم. زمانی هم که در وزارت امور خارجه بودم فکر نمی کردم اگر در دولت باشم، خارج از وزارت امور خارجه باشم.
تخت روانچی اضافه کرد: زمانی که دولت دوازدهم کار خود را شروع کرد آقای واعظی که سال هاست از زمان دانشجویی و خارج از کشور ایشان را می شناسم و در وزارت امور خارجه هم همکار بودیم، از بنده دعوت کردند.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: خدمت آقای روحانی هم در مذاکرات 598 بودیم که ایشان رئیس کمیته آتش بس بودند و هر کمیته یک رئیس یک دبیر داشت و بنده دبیر کمیته اسرا بودم. با توجه به اینکه بحث اسرا و صحبت ها با صلیب سرخ در حیطه کاری ما قرار داشت در مباحثی که در ژنو و نیویورک انجام می شد خدمت ایشان بودیم. بعد از تشکیل دولت دوازدهم دکتر واعظی با آقای دکتر ظریف صحبت کردند و ما را اینجا فرستادند.
وی درپاسخ به این سوال که پیش بینی می شد شما نقش مهمی در وزارت خارجه داشته باشید و حتی گفته می شود حضور شما در ریاست جمهوری باعث تغییر چینش آقای ظریف شده است، گفت: چیزی که بنده خبر دارم این است که آقای دکتر واعظی در این مورد با آقای دکتر ظریف صحبت کردند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها