رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 323912

تخصیص۱.۵ میلیون لیتر سوخت به بازارچه های مرزی/قیمت تعادلی است

ساعت24-مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: روزانه ۱.۵ میلیون لیتر سوخت به بازارچه های مرزی اختصاص می یابد که البته معمولا میزان فروش کمتر از این رقم است.

محمدرضا موسوی خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، در گفتگو با خبرنگار مهر میزان سوخت تخصیص داده شده برای مرزنشینان را یک و نیم میلیون لیتر در روز اعلام کرد و گفت: میزان فروخته شده فرآورده نفتی به این بخش کمتر از یک و نیم میلیون لیتر در روز بوده، اما به هر حال این میزان برای آنها تخصیص داده شده است.

وی درباره نرخ تعیین شده برای فروش فرآورده های نفتی در بازارچه های مرزی توضیح داد: قیمت فرآورده هایی که در مرزها به فروش می رسد به صورت تعادلی است و نحوه تعیین آن به این صورت است که کمیته ای متشکل از نماینده استانداری و سایر بخش های ذی ربط تشکیل شده و پس از انجام بررسی های لازم، نرخی را به کمیته بررسی در تهران ابلاغ می کنند که، در نهایت با در نظر گرفتن همه جوانب، نرخی را به عنوان مرجع فروش در بازارچه های مرزی سوخت اعلام می کنیم. البته این قیمت شناور بوده و ممکن است به طور روزانه تغییر کند.

این مقام مسوول از تجهیز جایگاه های سی. ان. جی به سیستم پرداخت غیر نقدی خبر داد و افزود: با تجهیز جایگاه های سی ان جی به سیستم پرداخت، مصرف کنندگان نیازی به پرداخت پول نقد در جایگاه های گاز نداشته و می توانند هزینه سوخت خود را از طریق کارت های عضو سیستم شتاب پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، تخصیص سوخت به بازارچه های مرزی به منظور درآمدزایی برای مرزنشینان و همچنین جلوگیری از قاچاق سوخت طی سال های گذشته انجام شده و تا حد زیادی نیز موفق بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها