رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 323915

هشدار یک شرکت امنیت سایبری درباره حمله هکرهای روس به سنای آمریکا

ساعت24-یک شرکت امنیت سایبری آمریکایی در گزارشی مدعی شد گروه هکری روس که در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به سیستم‌های حزب دموکرات نفوذ کرد، چندین ماه است که در حال زمینه چینی برای یک کمپین جاسوسی علیه سنای آمریکا است.

هکر

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گزارش نشان می‌دهد گروه هکری با نام مستعار "خرس جذاب" (Fancy Bear) که اقدامات هکری‌اش به ضرر حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تمام شد، همچنان تلاش دارد که ایمیل‌های نخبگان سیاسی آمریکا را به دست آورد.

فیکه هاکبرد، یک محقق امنیت سایبری در شرکت ترند میکرو گفت: آنها همچنان بسیار فعال هستند و دست‌کم در حال تدارکاتی برای تاثیرگذاری مجدد بر آرا عمومی می‌باشد. آنها به دنبال اطلاعاتی هستند که بعدا بتوانند از آنها برای افشاگری استفاده کنند.

این در حالی است که در واکنش به این گزارش سناتور بن سس از ایالت نبراسکا گفت: زمان آن رسیده که جف سشنز، دادستان کل آمریکا به کنگره برگشته و بگوید چه اقدامی برای تضمین امنیت دیجیتال قانونگذاران آمریکایی اتخاذ کرده است.

او در بیانیه‌ای اظهار داشت: دولت آمریکا باید اقدام فوری اتخاذ کند تا تضمین دهد دشمنان ما نمی‌توانند چارچوب مناظرات سیاسی کشور ما را تضعیف کنند.

شرکت ترند میکرو گزارش خود را بر پایه کشف یک مجموعه وب‌سایت‌های مشکوک که در ظاهر شبیه سیستم ایمیل داخلی سنای آمریکا هستند تهیه کرده است.

این شرکت مستقر در توکیو بعد از آنکه توجهش به این وب‌سایت‌ها جلب شد اقدام به بررسی اثرانگشت‌های دیجیتالی آنها و مقایسه‌شان با آنهایی که از سوی گروه خرس جذاب استفاده می‌شدند، ‌کرده است.

شرکت ترند میکرو بعد از آنکه با استفاده از یک تکنیک یک مجموعه وب‌سایت‌های جعلی را به هدف دزدیدن ایمیل‌های کمپین انتخاباتی امانوئل ماکرون در سال ۲۰۱۷ کشف کرد، مورد توجه بین‌المللی قرار گرفت.

هاکبرد گفت: وب‌سایت‌های مشکوک مورد استفاده برای سنای آمریکا که در ماه‌های ژوئن و سپتامبر ۲۰۱۷ ایجاد شدند، مشابه با همان وب‌سایت‌های مورد استفاده برای انتخابات فرانسه هستند.

او گفت: این دقیقا همان شیوه‌ای است که آنها با استفاده از آن به کمپین ماکرون در فرانسه حمله کردند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها