رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 323992

فروشگاه های مجازی مجوز واردات گوشی می گیرند

ساعت 24-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: فروشگاه های آنلاین برای تعادل بخشی بازار اقدام به واردات گوشی خواهند کرد.

جهرمی
style="text-align:justify">«محمدجواد آذری جهرمی» در کانال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دادن مجوز به فروشگاه های آنلاین با هدف کمک به واردکنندگان سنتی گوشی صورت خواهد گرفت تا بتوانند نیاز بازار را در اجرای طرح ریجستری برآورده کنند.

به گزارش ایرنا، موضوع ساماندهی بازار گوشی‌های موبایل با اجرایی شدن طرح ملی «ثبت گوشی در شبکه یا احراز اصالت تلفن همراه» (رجیستری) به 11 سال قبل برمی گردد؛ این طرح نخستین بار در سال 1383 مطرح شد و روند اجرایی آن 2سال به طول انجامید و در سال 1385 عملیاتی شد اما به دلیل ضعف‌های موجود در زیرساخت های کشور از جمله نبود گمرک الکترونیک، نتوانست موفقیت‌های لازم را کسب کند.
اجرای این طرح در حالی دوباره از بیست و هشتم مهرماه کلید خورد که فعالان این عرصه، آن را تنها راه خروج بازار از سردرگمی و پایان دادن به حکمرانی قاچاقچیان بر بازار موبایل می دانند.
گوشی تلفن همراه یکی از کالاهای اصلی قاچاق به کشور است که به گفته «سیدمحمود سفار» رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی، سود سالیانه ناشی از گردش مالی آن به بیش از 20 هزار میلیارد ریال می رسد.
تقاضای سالیانه تلفن همراه در کشور بالغ بر 9 میلیون دستگاه برآورد می شود که فقط 2 میلیون دستگاه آن از طریق واردات رسمی و 2 میلیون و 300 هزار دستگاه نیز از سایر روش ها مانند ورود همراه مسافر تامین می شود.
به گفته رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی، 95 درصد تلفن های همراه موجود در بازار قاچاق است.
تازه ترین آمار گمرک از واردات تلفن همراه به کشور تا نیمه آذرماه نشان می دهد واردات انواع گوشی های تلفن همراه در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2 برابر شد.
ساماندهی واردات و صادرات از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها