رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 326960

خواص روغن کرچک | خواص روغن کرچک برای دور چشم و مژه

روغن کرچک فواید بیشماری دارد که بسیاری از آن برای ما ناشناخته است در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص اعجاب آور روغن کرچک میخواهید بدانید در این مطلب برای شما آماده کردیم.

html>

خواص روغن کرچک

روغن کرچک که از گیاه کرچک به دست می آید یکی از بهترین روغن هایی است که مصریان باستان از آن برای درمان التهاب چشم و به عنوان یک درمان طبیعی برای مراقبت از پوست و مو استفاده می کردند. در هند روغن کرچک را به عنوان تسکین دهنده درد و خواص ضد باکتریایی آن استفاده می کنند.

طبع روغن کرچک گرم و خشک است. خواص منحصر به فرد روغن کرچک به دلیل وجود یک نوع اسید چرب اشباع نشده به نام ریسینولیک اسید می باشد. در این مقاله با برخی از مهم ترین خواص روغن کرچک آشنا خواهید شد.

خواص روغن کرچک در تسکین درد آرتروز

استفاده از روغن کرچک می‌تواند دردهای ناشی از آرتروز را تسکین دهد؛ زیرا این روغن دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مورد را نیز به فهرست خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی اضافه کنیم. آیا از درد مفاصل رنج می‌برید؟ فقط کافی است برای رسیدن به حس آرامش و رهایی از درد، کمی روغن کرچک گرم را بر روی نواحی دردناک ماساژ دهید.

تسکین دردهای ماهیچه‌ای با روغن کرچک

خواص روغن کرچک برای سلامتی، بسیار بیش‌تر از آن چیزهایی است که تاکنون گفته شد. برای مثال، استفاده از روغن کرچک نه تنها می‌تواند باعث تسکین درد آرتروز شود، بلکه دردهای ماهیچه‌ای را نیز آرام می‌کند. روغن کرچک قادر است گردش خون را در بدن بالا ببرد. روغن کرچک به عنوان روغن ماساژ ایده‌آلی شناخته می‌شود که می‌تواند به شکلی چشمگیر درد و ناراحتی ماهیچه‌ها را آرام ‌کند.

خواص روغن کرچک برای معالجه‌ی عفونت‌های قارچی

اسید آندسیلنیک موجود در روغن کرچک حاوی خواص قارچ کشی قدرتمندی است؛ بنابراین، روغن کرچک را می‌توان به عنوان درمان خانگی فوق‌العاده خوبی برای بیماری‌های قارچی رایج نظیر بیماری ورزشکاران، قارچ پوستی، و تینیا کروریس در نظر گرفت. استفاده از روغن کرچک بر خلاف استفاده از داروهای ضد قارچ برای درمان عفونت‌های قارچی هیچ گونه عوارض جانبی خطرناکی ندارد. از این رو، هرگز نمی‌توان از فواید بی‌نظیر روغن کرچک برای سلامتی صحبت کرد، ولی تاثیر این روغن را بر درمان عفونت‌های قارچی نادیده گرفت.

خواص روغن کرچک | خواص روغن کرچک برای دور چشم و مژه

خواص روغن کرچک برای دور چشم

هرشب قبل از رفتن به رختخواب، چند قطره از روغن کرچک رو دور چشمتون زده و به مدت دو دقیقه به آرامی ماساژ دهید. روغن کرچک به تنهایی و بدون افزودن هر ماده ی دیگری در رفع تیرگی های دور چشم بسیار موثره.

بهبود وضعیت خواب با روغن کرچک

امروزه کمبود خواب به یکی از مشکلات رایج و روزافزون آدم‌ها تبدیل شده است. کمبود و محرومیت از خواب کامل عوارض و آثار مخربی بر سلامتی و زیبایی‌تان خواهد داشت. دست کم در هر شبانه‌روز داشتن ۷ ساعت خواب عمیق و بدون وقفه بسیار ضروری و مهم است. استفاده از روغن کرچک می‌تواند کمک‌تان کند به آسانی خواب کاملی داشته باشید. برطرف کردن کمبود خواب یکی دیگر از فواید بی‌نظیر روغن کرچک برای سلامتی به شمار می‌رود که لازم همگان از آن باخبر شوند. برای رسیدن به نتیجه‌ی رضایت‌بخش بهتر است پیش از رفتن به تخت‌خواب کمی روغن کرچک پشت پلک‌های‌تان بمالید.

روغن کرچک برای یبوست

فایده‌ی استفاده از روغن کرچک برای برطرف کردن یبوست، مدت‌هاست که ثابت شده و در گذشته در بسیاری از خانه‌ها مصرف می‌شد، اما به دلیل پایین بودن ارزش غذایی آن، کمتر از آن استفاده می‌کنیم. روغن کرچک به شما کمک می‌کند روده‌ی کوچک و بزرگ را تحریک کرده و راحت‌تر ضایعات را از بدن دفع کنید. روغن کرچک، یک عامل قوی است که کولون را از مدفوع پاک می‌کند. روغن کرچک، رطوبت را در روده‌های کوچک و بزرگ حفظ می‌کند، در نتیجه دفع راحت‌تری خواهید داشت.
روغن کرچک برای درمان یبوست عالی است و دوز مصرفی آن معمولاً حدود یک قاشق غذاخوری برای بزرگسالان و یک قاشق چای‌خوری برای کودکان است. روغن کرچک، طعم تلخی دارد و ممکن است نوشیدن و بلعیدن آن دشوار باشد، چون طعم بدی روی زبان و در حلق باقی می‌گذارد.

بیشترین مقدار محتوای روغن کرچک، اسید چربی به نام ریسینولئیک اسید است که سطح عضلات روده‌ها را نرم و روان می‌کند. این روغن با گیرنده‌های روده ترکیب شده و انقباضات شدید ایجاد می‌کند

دادن حتی یک قاشق بسیار کوچک از آن به بچه‌ها واقعاً کار سختی است. در این موارد می‌توانید روغن کرچک را با آب پرتقال یا آب آلو ترکیب کنید. البته بهتر است بینی کودک را بگیرید، چون بوی روغن کرچک ممکن است باعث شود به محض نوشیدن، آن را برگردانند.
بعد از حدود ۴ تا ۶ ساعت، احتمال اینکه دچار اسهال ناگهانی بشوید زیاد است. حتماً جایی باشید که دسترسی فوری به دستشویی داشته باشید.

روغن کرچک برای مژه

روغن کرچک می تواند به شدت به بهبود کیفیت مژه ها و تحریک رشد آن ها کمک کند. هنگامی که شما به طور منظم روغن کرچک سرد فشرده یا روغن کرچک سیاه جامائیکایی را به مژه ها بمالید، متوجه خواهید شد که به زودی و به طور طبیعی رشدشان زیاد شده است.

بهترین راه برای استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه و ابرو، استفاده از یک شت آرایشی و مالیدن مستقیم روغن به مژه ها می باشد. به یاد داشته باشید که روغن کرچک بسیار غلیظ است و تنها چند قطره از آن برای هر چشم کافی است. در هنگام استفاده حتما چشم ها را ببندید زیرا ممکن است باعث تحریک شود.

بهترین زمان برای استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه و ابرو قبل از رفتن به رختخواب است. زیرا به این ترتیب روغن زمان زیادی برای نفوذ، تقویت و هیدراته کردن مژه و ابرو دارد. جهت مالیدن روغن نیز طبق دستور العمل زیر پیش بروید:

قبل از رفتن به رختخواب، صورتتان را بشویید.

آرایش چشم و ریملتان را حتما پاک کنید.

یک برس تمیز مژه را با کمی روغن آغشته کنید.

سپس آن را مانند ریمل به مژه ها بمالید و دقت کنید روغن وارد چشم نشود.

تا صبح صبر کنید.

هر روز این درمان را تکرار کنید.

روغن کرچک برای موها

از دیگر خواص روغن کرچک ویژگی هایی است که برای موهای شما به ارمغان می آورد که در اینجا به شرح آنها می پردازیم :

اگر رشد موهای شما کند است از این روغن پرخاصیت استفاده نمائید برای اینکار پوست کف سر را با این روغن پر خاصیت ماساژ دهید تا موهای شما بلند و محکم گردد روغن کرچک جریان خون را در فولیکول مو زیاد می نماید و با امگا9 موجود در خود به سلامت مو کمک کرده و از شکننده شدن و موخوره در موها جلوگیری به عمل می آورد.

همچنین روغن کرچک دارای ویژگی های ضد قارچ و عفونت است لذا ریزش و خارش و شوره سر را درمان می نماید.

از دیگر خواص این روغن برای مو حفظ رنگدانه های مو می باشد لذا از سفید شدن مو پیشگیری می نماید.

در آخر اینکه اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید یک قاشق چای خوری از این روغن را به نرم کننده موی سرتان بیافزائید و تکان داده و از آن استفاده ننمائید تا با آبرسانی موهای شما این مشکلات را برطرف نماید.

مضرات روغن کرچک

هر چند روغن کرچک، خواص زیادی دارد اما باید بدانید که بسیاری از آنها، هنوز پشتوانه‌ی علمی نداشته و معمولا تجربی هستند. ممکن است استفاده از روغن کرچک برای بعضی از افراد ایجاد راش‌های پوستی، تورم و خارش کند. کسی که به روغن کرچک واکنش آلرژیک نشان داده باید فورا به پزشک مراجعه کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها