رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 327952

خواص روغن بادام | فواید بادام شیرین برای مو و پوست صورت و دور چشم

ساعت24-روغن بادام فواید بیشماری دارد اگر میخواهید با تازه ترین یافته های دانشمندان و محققان در زمنیه خواص روغن بادام آشنا شوید این مطلب را بخوانید.

بادام
html>

روغن بادام

روغن بادام را از انواع دانهٔ بادام تهیه می‌کنند. این روغن همان اولئات گلیسریل است که بوی ملایمی داشته و مزه آجیل می‌دهد. این روغن در الکل نامحلول است، اما در کلروفرم یا اتر کاملاً حل می‌شود. این روغن، جانشین خوبی برای روغن زیتون می‌باشد. از روغن بادام در تهیهٔ مارزیپان، نوقا، ماکارونی و همچنین انواع دسر استفاده می‌کنند. بادام، ۳۵ درصد ویتامین E دارد و میزان چربی‌های اشباع نشدهٔ آن بسیار بالاست. این نوع چربی قادر است میزان کلسترول LDL را کاهش دهد.

خواص روغن بادام

خواص روغن بادام

روغن بادام یکی از شاه کلیدهای طب سنتی در درمان بیماری‌ها بوده و مصرف آن از دیرباز در کشورها و فرهنگ‌های مختلف رواج داشته است.روغن بادام سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب اشباع نشده، پروتئین، پتاسیم و روی است و به دو شکل روغن بادام شیرین و تلخ وجود دارد. روغن بادام منبع مهم و شناخته شده‌ای در به وجود آمدن آلرژی‌ها به خصوص در زنان باردار و مادران شیرده است. بسیاری از زنان باردار بر این باورند که با مصرف روغن بادام شیرین می‌توانند چروک‌ها و ترکیدگی‌های ناشی از بارداری را از بین ببرند. اما گذشته از خاصیت نرم‌کنندگی و تقویت بخشی و آبرسانی که این ماده به بدن دارد باید گفت خطوط بعد از زایمان بر بدن ناشی از یک کشیدگی سریع و خشن پوست است که بر قابلیت الاستیک فیبرهای کلاژن پوست اثر می‌گذارد. روغن بادام به ظاهر پوست را نرم می‌کند اما نمی‌تواند روی فیبرهای کلاژن که در ساختار عمیق پوست قرار دارد اثر بگذارد.

خواص روغن بادام شیرین برای مو

خواص روغن بادام شیرین برای مو

استفاده منظم از روغن بادام بر مو، باعث افزایش درخشندگی و حجم مو می‌شود. روغن بادام منبعی سرشار از منیزیم است و به جلوگیری از ریزش مو بسیار کمک‌می‌کند. پس تعجبی ندارد که از روغن بادام در محصولات مراقبت از مو، بسیار استفاده‌می‌شود. روغن‌بادام را یک یا دوبار در هفته بر پوست سرتان بگذارید. بعد از اینکه پوست سرتان را ماساژدادید، یک حوله را در آب گرم گذاشته و دور سرتان بپیچید. این کار، ریزش مو را کاهش‌داده و وضعیت مو را بهبودمی‌بخشد روغن بادام دارای آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای ذخیره و جوانسازی فولیکول‌های مو است.

مضرات روغن بادام تلخ برای پوست صورت

روغن بادام محصولی برای مراقبت از پوست

روغن بادام یک روغن بسیار ملایم است و بنابراین به ویژه برای پوست های خشک و حساس مناسب است . این در بسیاری از لوسیون های بدن ، کرم های صورت ، مرهم لب ، مواد افزودنی حمام و شامپوها استفاده می شود . به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و تحمل آن ، اغلب در کرم های چشم و ماسک های صورت نیز یافت می شود .

روغن بادام آرایشی از بادام شیرین بدست می آید. هنگام خرید ، باید اطمینان حاصل کنید که فقط روغنهای فشرده را با کیفیت ارگانیک بخرید ، زیرا این مواد به خصوص از مواد با ارزش غنی هستند. روغن خالص هم برای مراقبت از بدن و هم برای صورت مناسب است. اطمینان حاصل کنید که روغن را به آرامی بر روی پوست کمی مرطوب استفاده کنید. پوست رطوبت را بهتر جذب می کند و روغن سریعتر جذب می شود. روغن بادام همچنین برای ماساژ خانگی نیز مناسب است .

مضرات روغن بادام تلخ برای پوست صورت

روغن بادام تلخ به علت حضور ماده ای شیمیایی به نام هیدروسیانیک اسید (HCN) سمی بوده و می بایستی از خوردن پرهیز کرد. این روغن فقط برای مصارف خارجی توصیه می شود و برای دوران بارداری و شیردهی ممنوع است هر چند این ماده را می‌توان برای جلوگیری از ترکیدگی و خطوط پوستی استفاده کرد، اما استفاده از آن برای زنان باردار و پوست حساس کودکان سفارش نمی‌شود چرا که این ماده اثر مستقیمی بر پوست نوزاد داشته و آلرژی را در او بالا می‌برد.

روغن بادام شیرین برای دور چشم

روغن بادام شیرین برای دور چشم

روغن بادام شیرین ، یک روغن چندکاره است که پوست را بطور منحصربفردی نرم می کند و تسکین می دهد.
روغن بادام محتوی اسید چرب بالاتری نسبت به هر روغن دیگری دارد و غنی از ویتامین های A،B1،B2،B6 و E، بعلاوه زینک، منیزیم و کلسیم، و بنابراین یک مرطوب کننده قوی است. در عین حال بطور شگفت آوری سبک و غیر چرب است و همچنین برگ برنده پوست های حساس و مستعد آکنه است، چون منافذ را مسدود نمی کند.
فرقی نمی کند انتخاب شما کدامیک باشد، محصولی که حاوی روغن بادام است (اگر می خواهید به مشکلات پوستی دیگری مانند هیپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره پوستی و چین و چروک رسیدگی کنید، تصمیم درستی است) و یا مستقیما از آن استفاده می کنید (روغن بادام خام، پرس سرد و ارگانیک را انتخاب کنید)، این نرم کننده طبیعی و سبک، مزایای متعددی برای روال زیبایی شما دارد. ۹ مورد از آنها را در اینجا بیان می کنیم.روغن بادام یک روش طبیعی برای درمان سیاهی و پف زیر چشم است.قبل از خواب یک یا دو قطره روغن بادام تلخ یا شیرین را بر روی دور چشم بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب سرد بشویید. در روشی دیگر قبل از خواب روغن بادام شیرین و عسل را با نسبت های مساوی مخلوط کنید و آن را دور چشم بمالید و ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید.

خواص روغن بادام | فواید بادام شیرین برای مو و پوست صورت و دور چشم

خواص روغن بادام تلخ

برای درمان ریزش مو و مو خوره از روغن بادام تلخ استفاده می‌شود. از آن جا که بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است باید در مصرف آن احتیاط کرد. روغن بادام تلخ سرفه را بهبود بخشیده و ضدسرماخوردگی است اما در مصرف آن باید دقت کرد. بادام میوه‌ای است که به دو شکل تلخ و شیرین یافت می‌شود. روغن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه مفید است. بادام تلخ، سنگ کلیه و قولنج را برطرف می‌کند. ریختن یک قطره روغن بادام تلخ در گوش برای رفع زنگ زدن گوش مؤثر است. روغن بادام خاصیت مسهلی دارد. روغن بادام، خشکی و چین و چروک پوست را برطرف می‌کند.

روغن بادام حاوی مواد مغذی برای پوست سر و فولیکول های مو می باشند که باعث افزایش رشد مو شده و همچنین از موها در برابر اشعه UV محافظت می کنند.

برای یک ماه هر روز موهای خود را با روغن بادام تلخ یا شیرین ماساژ دهید تا باعث تقویت و افزایش رشد مو شوید.روغن بادام تلخ حاوی آنتی اکسیدان ها هستند که باکتری ها و قارچ های پوست سر شما را از بین می برند و از شوره سر جلوگیری می کنند.

منیزیم و بیوتین موجود در روغن بادام باعث تقویت و افزایش رشد ریش می شود. مقداری روغن بادام را بر روی پوست صورت و ریش ها بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید.

روغن بادام یکی از مواد طبیعی برای افزایش رشد ابرو و پرپشت شدن آنها می باشد.

هر شب قبل از خواب مقداری روغن بادام گرم را به صورت حرکات دایره ای بر روی ابروها ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح بشویید.
برای یک ماه این روش را هر روز انجام دهید تا نتیجه بگیرید. روغن بادام یک روش طبیعی برای تقویت و افزایش رشد مژه ها می باشد. شب قبل از خواب روغن بادام تلخ یا شیرین را با استفاده از برس مژه بر روی مژه ها بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید.

روش تهیه روغن بادام خانگی

روش تهیه روغن بادام خانگی

مواد لازم:

یک فنجان بادام خام 2 قاشق چای خوری روغن زیتون
یک لیوان شیشه ای

طرز تهیه:

مرحله اول:

برای تهیه روغن بادام خانگی در ابتدا بادام های خشک را به کمک مخلوط کن پودر نمائید نکته اینکه سرعت دستگاه را به صورت مکرر کم و زیاد نمائید و هر پنج دقیقه به دستگاه استراحت دهید تا بادام ها به یکدیگر نچسبند.

مرحله دوم:

میزان ادامه به این کار بسته به آماده شدن یک خمیر نرم دارد سپس روغن زیتون را اضافه نموده و یکبار دیگر با مخلوط کن با بادام ها ترکیب نمائید.خمیر آماده شده را درلیوان شیشه ای بریزید و برای دو تا سه هفته به حال خود باقی بگذارید.

مرحله سوم:
بعد از گذشت زمان روغن از مواد سوا می گردد.با کمک صافی روغن را صاف نمائید و در ظرف شیشه ای مناسب بریزد و استفاده نمائید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها