رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 332326

وزیر خارجه انگلیس: برگزیت امیدوارکننده است، ترسناک نیست

ساعت24-وزیر خارجه انگلیس در سخنانی برای متحد کردن موافقان و مخالفان خروج این کشور از اتحادیه اروپا بر دلایل امیدوارکننده این جدایی و نتیجه فاجعه‌بار همه‌پرسی دیگر تاکید می‌کند.

بوریس جانسون
laquo;بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس سعی دارد این اطمینان را به مردم بریتانیا بدهد که برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) باعث امیدواری می‌شود و باعث ترس نمی‌شود.

به نوشته سایت شبکه خبری بی‌بی‌سی، جانسون طی یک سخنرانی سعی خواهد کرد پل‌هایی میان کسانی که رای به ماندن در اتحادیه اروپا دادند و دولت انگلیس که سعی در خروج از این اتحادیه دارد، برقرار کند.

وی تاکید دارد، برگزاری یک همه‌پرسی دیگر برای رای به خروج یا عدم خروج از اتحادیه اروپا اشتباهی وحشتناک است که می‌تواند منجر به احساس خیانتی دائمی و از بین نرفتنی شود.

جانسون که در همه‌پرسی سال 2016، یک چهره شاخص برای کمپین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود، تاکید دارد با خروج، لندن نقشی برجسته‌تر در صحنه جهانی خواهد داشت.

بخش‌هایی از سخنرانی امروز جانسون زودتر منتشر شده است که بر اساس آن معلوم می‌شود جانسون از هر دو گروه موافق و مخالف خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا درخواست خواهد کرد حول هدفی مشترک متحد شوند تا با موفقیتی جهانی برای کشور مواجه باشند.

وی خواهد گفت برخی در بریتانیا احساس وابستگی با همسایگان اروپایی دارند اما این افراد باید نگرانی‌های دیگران را نیز درک کرده و بدانند که برگزیت زمینه ترس نیست بلکه زمینه‌ای برای امید است.

این سخنرانی که با عنوان «مسیری به سوی برگزیت: یک پادشاهی متحده» ایراد خواهد شد، سعی وزارت خارجه بریتانیا برای متحد کردن کشور در فرآیند برگزیت است.

اخیرا بنیاد سوروس، یهودی میلیاردر معروف، اعلام کرده بود مبالغی معادل 500 هزار پوند به کمپین‌های خروج بریتانیا کمک مالی اختصاص داده که با واکنش دولت بریتانیا مواجه شد و سخنگوی ترزا می نخست وزیر بریتانیا تاکید کرد همه‌پرسی دومی برای برگزیت برگزار نخواهد شد.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و مذاکرات دو ساله خروج از مارس 2017 آغاز شد.

تا کنون 5 دور مذاکره میان مقامات لندن و بروکسل انجام شده و حدود یک سال دیگر برای به نتیجه رساندن مذاکرات زمان باقی است. بعد از آن که دوره پسابرگزیت آغاز می‌شود، به مدت دو سال دوره گذار برگزیت پیش‌بینی شده است. روز ششم فوریه 2018 دور جدید نمایندگان بریتانیا و اتحادیه اروپا در بروکسل حول موضوع دوره گذار یعنی دو سال پیش‌بینی شده بعد از برگزیت، گفت‌وگو کنند.

در نتیجه همه‌پرسی سال 2016، گروه‌های زیادی از مخالفان برگزیت تلاش کردند تا جلوی آن را بگیرند. همچنین بارها اتحادیه اروپا به بریتانیا گفته بود امکان جلوگیری از وقوع برگزیت و بازگشت انگلیس به اتحادیه وجود دارد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها