رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 332415

تشکیل نشست وزرای دفاع اروپا در بروکسل

ساعت 24- وزرای دفاع اتحادیه اروپا نشست دو روزه خود در خصوص بررسی وضعیت ناتو و گفتگو در خصوص تغییر احتمالی در ساختار این پیمان نظامی را در بروکسل آغاز کردند.

ناتو
style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزرای دفاع ناتو از امروز با برگزاری نشستی دو روزه در بروکسل به بررسی نگرانی های آمریکا از تصمیم اعضای اتحادیه اروپا نسبت به تشکیل یک اتحاد نظامی اروپایی و همچنین تیره شدن روابط میان ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو با واشنگتن می پردازند.

انتظار می رود در این نشست که تا فردا ادامه خواهد یافت، تصمیماتی در خصوص تغییر ساختار ناتو اتخاذ و به تصویب حاضرین برسد.

وزرای دفاع اتحادیه اروپا پیشتر هدف خود از این نشست را بررسی چالش های پیش روی این اتحادیه در خصوص جنگ در قرن ۲۱ به ویژه مساله حملات سایبری و تاکتیک های جنگ هیبریدی اعلام کرده بودند.

این درحالیست که مقام های ارشد نظامی آمریکا نگرانی خود در خصوص تحرکات اخیر اتحادیه اروپا در مورد پیشنهاد تشکیل نیروی نظامی جدید مشترک برای قاره سبز را که به گفته آمریکا منجر به برهم توازن قوا در ناتو خواهد شد ابراز کرده اند.

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، گفته می شود نگرانی واشنگتن از تشکیل چنین پیمان نظامی جدیدی به مساله بیرون کشیده شدن منابع و یا قابلیت های کشورهای اروپایی از ناتو بازمیگردد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها