رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 337908

سرلشکر باقری: نصب دو ایستگاه رصد CTBT در دو مرکز هسته‌ای کشور کذب است/ کسی از خارج، حق ورود ندارد

ساعت 24-رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نصب و استقرار دو ایستگاه رصد CTBT در دو نقطه از مراکز هسته‌ای کشورمان را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری ها، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دو ایستگاه رصد CTBT در دو نقطه از مراکز هسته‌ای کشورمان نصب شده است، گفت: این خبر را تکذیب می کنم.

وی ادامه داد: هیچ کس از خارج کشور حق ورود به مراکز کشور ما را ندارد چه برسد به اینکه بخواهد ایستگاهی نصب کند.

سرلشکر محمد باقری - رییس ستاد کل نیروهای مسلح - همچنین در این نشست سیاست‌گذاری راهیان نور سخن می‌گفت، بیان کرد: باید از دست‌اندرکاران ستاد مرکزی راهیان نور به دلیل فعالیت‌هایشان که در طول شش سال انجام داده اند تشکر و قدردانی به عمل آید. افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگی دفاع مقدس در کشور و تهیه و تدوین سند ملی راهیان نور بخشی از فعالیت هایی بود که انجام شد. این اتفاق بزرگی است که در طول سال نزدیک به شش میلیون نفر که قریب به ۷۰ درصد آنها را جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ تشکیل می دهند به راهیان نور می روند.

وی افزود: امسال از سوی اعضای قرارگاه راهیان نور چند کار ویژه و مهم انجام شده است. یکی از آنها توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران است. چراکه دفاتر پذیرش نیروهای خود را در یادمان‌های مرتبط با ارتش در خوزستان مستقر کرده‌اند. همچنین قرارگاه راهیان نور نیروی انتظامی نیز دو واحد درسی دفاع مقدس را برای دانشجویان خود در نظر گرفته ‌آند که دانشجویان با حضور در مناطق علمیاتی دفاع مقدس آن را می گذارنند. امیدواریم سایر نهادها همچون حوزه علمیه نیز اینچنین کارهایی را در دستور کارهای خود قرار بدهند.

اهم اظهارات سرلشکر باقری را بخوانید؛

*یکی از این زوایا تاثیر برگزاری اردوهای راهیان نور بر قدرت دفاعی و تقویت بازدارندگی دفاعی امنیتی جمهوری اسلامی ایران است. دشمن بدون شک رفتارهای جوانان ما را رصد و آنها را مورد سنجش قرار می دهد. حضور بیش از ۴.۵ میلیون جوان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس دشمن را به تردید می‌اندازد و همین مسئله نشان از بازدارندگی است. چراکه دشمن مسئله تهاجم به کشور را از نظر هزینه وفایده در نظر می‌گیرد و متوجه می شود که ملت ایران و جوانان آن همواره پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

*باتوجه به تجربه‌ای که از دفاع مقدس داشته‌ایم در دیدارهایی که با مقامات ارتش سوریه انجام داده‌ایم و حضور سران ارتش ترکیه و پاکستان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به آنها توصیه کردیم که چگونه حوادث تاریخی خود را مورد توجه قرار دهند. اگر در گذشته در خصوص نمایاندن مفهوم هویت ملی یا تاریخ ملی گذشته مان کوتاهی کردیم اکنون جوانان ما با حضور در یادمان ها و مناطقع عملیاتی متوجه می شوند که چگونه امنیت برای آنها ایجاد شده است.

*( با اشاره به حضورش در سوریه): به آنها پیشنهاد دادیم که یک قسمتی از شهر که در جنگ ۶ ساله با تکفیری‌ها بوده است را حفظ می کنند، بیایند فعالیت هایی که مادر کشورمان برای حفظ ارزشهای دفاع مقدس انجام داده‌ایم را ببینند و از تجربه سایر کشورها نیز استفاده کنند تا این حادثه که در آینده ممکن است فراموش شود را ثبت و حفظ کنند. چراکه حادثه تکفیریها بسیار بزرگ است. همچنین در آینده نیز برخی از مردم ایران که در این جنگ مشارکت داشته‌اند و سوز و گداز نسبت به آن احساس می کردند، بتوانند این جبهه را ببینند. چراکه هدف اصلی دشمن جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی بود.

* مسئله تاثیرگذاری راهیان نور چه از توسعه اقتصادی هفت استان هدف نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. برای این کار باید کارگروهی ایجاد شود و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز باید در این راستا به ما کمک کند. موضوع دیگر مسئله بازآموزی و کنترل دائمی راوایان و خادمان راهیان نور است. دفاع مقدس دفاعی بود که از سوی رزمندگان در مقابل دشمنان انجام شداما در طول تاریخ ممکن است ایران به جنگ طلبی متهم شود. راویان باید تکرار کنند که ملت ایران صلح طلب است و هیچگاه در طول ۳۰۰ سال گذشته به خاک دیگران تهاجم نکرده‌ایم ما جنگ طلب نیستیم وصلح طلبیم. علاوه بر این موضوع پرداختن به اعتماد مردم به سیستم نیروهای مسلح و نظام در حوزه دفاع نیز مهم است. ما باید برای اینکار نگاهی فراجناحی و فراسلیقه‌ای داشته باشیم. مردم در زمان دفاع مقدس آنقدر به سیستم اعتماد داشتند که خودشان وارد صحنه نبرد با دشمن شدند. اداهای جناحی بسیار کوچک و حقیرتر از ارزش‌هایی است که در دفاع مقدس شاهدش بودیم.

* دفاع از کشور موضوع ملی است و دفاع از کشور برای هر کس در هر موقعیتی که قرار دارد، وظیفه اول است. ما باید در راستای فعالیت‌هایمان برای دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان توجه ویژه داشته باشیم چراکه آنها در سن تحت تاثیرپذیری قرار دارند.

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها