رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 342216

آیت‌الله خاتمی: آنهایی که در فکر استحاله نظام هستند به جان حجاب افتاده‌اند

ساعت24-امام جمعه موقت تهران گفت: آنهایی که در فکر استحاله نظام مقدس اسلامی هستند به جان حجاب افتادند و می‌گویند حجاب اجباری نداریم.

آيت الله خاتمي
آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در جمع بانوان معتکف در مسجد امام شهر کرمان با بیان اینکه افتخار مولای ما این است که فقط حضرت علی(ع)، مولود کعبه است اظهار داشت: در کتاب "علی ولید کعبه" از 20 نفر از علمای اهل سنت نقل شده که تنها مولود کعبه علی(ع) است.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف هدیه ویژه‌ای است و انسان همیشه به خلوت سه روزه با خدا توفیق پیدا نمی‌کند افزود: انقلاب برخی از عبادت‌هایی که کمرنگ بود را احیا کرد و به برکت پیروزی انقلاب نماز جمعه جان گرفت و جمع متدینین را ایجاد کرد و نماز جمعه یک مانور بزرگ دین‌باوران در هفته است و در طول این چند سال آثار و برکات خود را نشان داد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه امروز قصه حجاب یک مسئله فرعی نیست و به مسئله اصلی در کشور تبدیل شده است تصریح کرد:حجاب نماد دین و معنویت است و اشتباه می‌کنند کسانی که می‌گویند با روسری جامعه دینی نمی‌شود، چرا که حجاب نماد دینداری در کشور ما است.

وی با بیان اینکه خانم چادری که در جامعه ظاهر می‌شود پیامش این است که من مسلمانم و پایبند به اعتقاداتم هستم افزود: آنهایی که در فکر استحاله این نظام مقدس اسلامی هستند به جان حجاب افتادند و می‌گویند حجاب اجباری نداریم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که مقصود شما از حجاب اجباری چیست عنوان کرد: اگر مقصود شما این است که حجاب واجب نیست اشتباه است و منکر ضروری است.

وی با اشاره به اینکه قانون حجاب در بیش از ده آیه قرآن آمده و منکر ضروری سر از ارتداد در می‌آورد گفت: همه فقها حجاب را از واجبات عنوان کردند.

آیت‌الله خاتمی با یادآوری اینکه رضاخان برای اسلام‌زدایی با حجاب شروع کرد و با حجاب درافتاد تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای با واژه حجاب اجباری در پی اسلام‌زدایی هستند و اینها اگر قدرت پیدا کنند کلا منکر حجاب در جامعه می‌شوند.

منبع: فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها