رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 344127

راهنمای کامل سفر به شهر مارماریس

رپورتاژ / ویژگی خاص آب و هوایی، این جزیره را در تمام سال، به محلی مناسب برای شنا و انواع ورزشهای آبی تبدیل کرده. این شهر آب و هوایی مدیترانه ای و تابستان هایی گرم دارد و تنها در روزهای زمستان دمای هوا ممکن است به کمتر از 5 درجه سانتیگراد برسد، اما بهترین زمان برای سفر از اوایل بهار تا اواسط تابستان است.

h1>راهنمای سفر به مارماریس ترکیه

مارماریس شهری است که در میان دو رشته کوه کنار دریا واقع شده و با دو لنگرگاه اصلی و بندرهای متعدد خود، مرکزی برای کشتی رانی و غواصی به شمار می رود. این شهر بندری در جنوب غربی ترکیه و در استان موغله واقع شده و از مناطق پرطرفدار گردشگری ترکیه به حساب می آید.

برای داشتن سفری لذت بخش و آرام با تور مارماریس به مطالبی که در مورد سفر برایتان در اینجا آورده ایم از سایت سفر باتو ، توجه بفرمایید.

زمان مناسب برای سفر به مارماریس

ویژگی خاص آب و هوایی، این جزیره را در تمام سال، به محلی مناسب برای شنا و انواع ورزشهای آبی تبدیل کرده. این شهر آب و هوایی مدیترانه ای و تابستان هایی گرم دارد و تنها در روزهای زمستان دمای هوا ممکن است به کمتر از 5 درجه سانتیگراد برسد، اما بهترین زمان برای سفر از اوایل بهار تا اواسط تابستان است.

رستوران ها و غذاها در مارماریس

در این شهر رستورانهای فراوان با انواع غذاهای با کیفیت یاقت می شود، از غذاهای دریایی گرفته تا کوفته و کبابهای لذیذ ترکی، همچنین برای گیاهخواران انواع دلمه های گیاهی در رستوران ها هستند . مجموعه‌ای از غذاها و نوشیدنی‌های ترکی را می‌شود با تور شب ترکی تجربه کرد، شبی مملو از موسیقی و آتش‌بازی و نمایش‌های سنتی.

نوشیدنی ها

حتما تعریف قهوه ترک رو شنیدین که حرفی واسه گفتن نمیذاره. به جز قهوه که از محبوب ترین نوشیدنی های ترکیه ست و بهترین نوشیدنی بعد از وعده غذایی به حساب میاید، چای هم از نوشیدنی های پرطرفدار ترکیه ست که به صورت دم کرده (کتری و قوری) تهیه می شود. ترکها چای رو غلیظ و معمولا با مقدار خیلی زیادی شکر مصرف می کنند. شما می تونین در کنار این نوشیدنی ها، باقلوا و لوکوم را که از معروفترین شیرینی های ترکیه به حساب میایند را هم در بهترین کافه های شهر مثل کافه یونوس و کافه پییر لوتی تست کنید.

بازار خرید مارماریس

در فروشگاه های مارماریس می توانید هم از برندهای جهانی مانند تور استانبول ، دیدن کنید و هم از سوغات ترکی مثل تابلو فرش و لباس های چرمی و اجناس جیر عالی، لوازم مسی و برنجی. به یاد داشته باشید که چانه زنی برای قیمت مناسب تر جزئی از فرهنگ فروشندگان در ترکیه است.

جاذبه های گردشگری مارماریس

جزیره کلئوپاترا در نزدیکی مارماریس واقع شده و جزیره ای ساحلی با شن ها و ماسه های سفید و ابریشمی است که از صدف های خالی شده میلیون ها سال پیش به وجود آمده، بنابراین برای محافظت از این ساحل، دولت آن را در کنترل دارد.

قلعه مارماریس

این قلعه که در حال حاضر به موزه تبدیل شده، در سال 1522 به عنوان پایگاه نظامی سلطان سلیمان برگزیده شد و به همین منظور بازسازی شد.

پاموکاله

پاموک کاله یا پاموک قلعه به معنای قصر پنبه ای است. این قلعه بسیار دیدنی منطقه ای پلکانی از جنس سنگ آهک و تراورتن است.

هیداس

این بنا که یکی از مهمترین جاهای دیدنی مارماریس به حساب می آید در تفریحگاه سلیمیه واقع در شمال جزیره بوزبورون واقع شده است. خرابه حصار هیداس در 35 کیلومتری مارماریس قراردارد. در جنوب این خرابه ها نیز، یک آرامگاه دیده می شود.در 3 کیلومتری هیداس، یک برج نگهبانی ساحلی و چند گور بر روی این برج قرار دارد.

روستای سلیمیه

یکی از بهترین مناطق گردشگری در مارماریس، این روستا با طبیعت بکر و مناظر فوق العاده اش، در این آب و هوای مدیترانه ای است.

بنای لوریما

این بنا در منطقه ای واقع شده که سابقا توپخانه خوانده می شد و حالا در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره بوزبورون قرار دارد. در محوطه مسکونی، استحکاماتی است که بر روی بوزونباشی واقع شده و به خوبی محافظت گردیده است.

میدان جوان

میدان جوان هم جایی برای برگزاری کنسرتها و نمایش های روباز است که با فواره های رقصان و برنامه های جذابش، توریست های زیادی رو به خودش جذب می کند.همچنین می توانید اخبار تورها ی مختلف و تور لحظه آخری و تور گرجستان را نیز در سایت سفر باتو مشاده کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها