رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 345248

نمایندگان اروپا: برای توافق با آمریکا درباره برجام پیشرفت داشته ایم

ساعت 24-نمایندگان سه قدرت اروپایی پس از دیدار با یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند که درباره توافقی برای رفع نگرانی های واشنگتن پیرامون برجام پیشرفت داشته اند.

نشست ژنو درباره اجرای برجام
div id="ctl00_ctl00_ContentPlaceHolder_ContentPlaceHolder_NewsContent4_bodytext">به گزارش خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات اروپایی گفت که نمایندگان آلمان، انگلیس و فرانسه بر این باورند که درباره توافقی برای رفع نگرانی های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق هسته ای ایران پیشرفت خوبی داشته اند.

یک دیپلمات اروپایی در این باره گفت: گمان می کنیم پیشرفت خوبی در رفع نگرانی های رئیس جمهوری (ترامپ) و رسیدن به یک توافق داشته ایم.
مقام های بلندپایه ای از آلمان، انگلیس و فرانسه برای گفت و گو با همتایان خود از وزارت خارجه آمریکا درباره برجام به واشنگتن رفته بودند.
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در جلسه ای در مجلس نمایندگان این کشور گفت که واشنگتن در حال مذاکره با قدرت های اروپایی برای اصلاح توافق هسته ای است.
رئیس جمهوری آمریکا قرار است روز 22 اردیبهشت تصمیم خود را درباره تعلیق تحریم های هسته ای علیه ایران اعلام کند.
دونالد ترامپ گفته است در صورتی که کنگره آمریکا و متحدان اروپایی این کشور در رفع آنچه وی کاستی برجام می نامد موفق نشوند، از این توافق هسته ای به صورت یکجانبه خارج خواهد شد.
وی اعلام کرده بود : «هر طرح قانونی که من درباره برجام امضا می‌کنم باید شامل چهار مولفه باشد: اول باید از ایران بخواهد اجازه بازرسی‌های نظامی در تمامی سایت‌های مورد درخواست بازرسان بین‌المللی را بدهد.»
«دوم، باید ضمانت کند ایران هرگز حتی به تملک سلاح هسته‌ای نزدیک هم نمی‌شود. سوم، این توافق نباید تاریخ انقضا داشته باشد و چهارم، این طرح بایستی به صراحت در قوانین آمریکا ذکر کند که موشک‌های دوربرد و برنامه‌های تسلیحات اتمی، جدانشدنی هستند و ساخت و آزمایش موشک‌ توسط ایران باید مشمول تحریم‌های شدید شود.»
اما وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که ایران هیچ اقدامی فراتر از تعهدات خود در برجام را انجام نخواهد داد و هیچ تغییری در این توافق را نه اکنون و نه در آینده نخواهد پذیرفت و اجازه نمی‌دهد هیچ ارتباطی بین برجام و هر موضوع دیگری برقرار شود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها