رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 349119

ترامپ: ایران به تسلیحات هسته‌ای دست نخواهد یافت/مرکل:باید دید آمریکا چه تصمیمی در مورد برجام میگیرد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ایران به تسلیحات هسته‌ای دست نخواهد یافت.همچنین همچنین صدراعظم آلمان با اعلام اینکه امنیت خاورمیانه برای اروپا مهم است، گفت: باید دید آمریکا چه تصمیمی در مورد برجام می‌گیرد.

مرکل و ترامپ
به‌ گزارش ام‌اس‌ان‌بی‌سی، دونالد ترامپ در نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اظهار کرد: مناسب نیست که من درباره اقدام نظامی حرف بزنم اما این را می‌توانم بگویم که آنها (ایران) به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابند؛ روی این حرف حساب کنید.ایران رژیمی جنایتکار است که پشت هر مشکلی در خاورمیانه قرار دارد.

همچنین صدراعظم آلمان با اعلام اینکه امنیت خاورمیانه برای اروپا مهم است، گفت: باید دید آمریکا چه تصمیمی در مورد برجام می‌گیرد.

به گزارش شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی، آنگلا مرکل در نشست مشترک خبری با دونالد ترامپ در کاخ سفید در اظهاراتی ضد ایرانی گفت: ما بر این باوریم که برجام اولین گام برای ممانعت از رسیدن ایران به سلاح اتمی است. البته معتقدیم که ایران فعالیت مخرب دیگری دارد.

صدر اعظم آلمان افزود: اروپا با آمریکا همراه است و می‌دانیم که ایران در خاورمیانه، سوریه و لبنان سعی در نفوذ دارد و باید این را مهار کنیم.

مرکل در ادامه این اظهارات گفت: باید ببینیم آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران چه تصمیمی می‌گیرد. امنیت کل خاورمیانه برای ما مهم است. ما نگرانیم، چون در خاورمیانه فاصله مرزها چند صد کیلومتر است و هر تصمیمی برای ما که همسایه‌شان هستیم، تاثیرگذارتر از آمریکاست.

به گزارش ایسنا، مقامات کشورمان همواره تاکید کرده‌اند که ایران در صورت خروج آمریکا از برجام گزینه‌های متقابل لازم را عملی خواهد کرد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها