رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 352547

مطهری: اگر معلمان از روی اجبار وارد این شغل شوند، به جامعه خیانت کرده‌اند/ عقل انسان هیچ گاه نباید تعطیل شود

ساعت24-نایب رئیس‌مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معلمان باید شغل خود را دوست داشته باشند اگر از روی اجبار به این کار بیایند به جامعه خیانت کرده‌اند.

علی مطهری
r /> علی مطهری در کنگره انجمن اسلامی معلمان با تبریک هفته معلم و با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت و نقش معلم در تحولات جامعه گفت: معلم نقش غیرمستقیم هم در ایجاد تحولات دارد به طوری که ممکن است در جامعه نهضتی ایجاد شود و کسی متوجه حضور او نشود اما در واقع معلم در جامعه نقش داشته است، معلم در درجه اول باید عقل متعلم را پرورش دهد و قوه تجزیه تحلیل را تقویت کند.

وی افزود: رابطه قلبی با دانش آموز هم بسیار مهم است که شهید مطهری هم در این باره پیشرو بوده‌اند. معلمان باید شغل خود را دوست داشته باشند اگر از روی اجبار به این کار بیایند به جامعه خیانت کرده‌اند.

مطهری با با بیان اینکه شهید مطهری نسبت به معلمی و آموزش و پرورش بسیار حساس بودند، گفت: شهید مطهری نقل کرده‌اند که در سن ۱۴ سالگی به علوم اسلامی علاقه پیدا کردم اما خانواده‌ام مخالف بودند اما من مصرانه ادامه دادم. مسئله تعلیم و تربیت به قدری اهمیت داشته که امثال شهید مطهری و شهید بهشتی به پایگاه آموزش و پرورش رژیم گذشته نفوذ کرده بودند و ایمان داشتند باید از آن پایگاه به نفع اسلام استفاده کنند.

نایب رئیس مجلس در ادامه گفت: عقل انسان هیچ گاه نباید تعطیل شود و حتی در تقلید هم باید عقلی باشد. ما گاهی به عالم‌هایی برمی‌خوریم که عقل کافی ندارند. همانطور که از افرادی که سواد کافی ندارند حرف‌هایی عالمانه می‌شنویم.

مطهری خاطرنشان کرد: پیروی کردن از اکثریت یا آبا و اجداد بدون عقل هم غلط است. شهید مطهری در کتاب‌های خود حتی در برابر مخالفان خود هم با عقل برخورد می‌کردند و در کتاب‌های خود بعضی نظرات مارکسیستی را درست دانسته‌اند

وی در پایان گفت: معلم‌ها باید کرامت انسانی را در دانش آموزان زنده کنند. باید در آموزش و پرورش هم طرحی مانند تحول سلامت هم اجرا شود ما مشکلات معلمان را می‌دانیم. معلمان کیفیت کار خود را بالا ببرند

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها