رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 352551

معاون وزیر کشور: باید خروج آمریکا از برجام را جشن گرفت

ساعت24-معاون وزیر کشور درباره خروج آمریکا از برجام گفت: خوشحالیم آن‌چه مردم ما سالیان سال به آن باور داشتند را امروز جهانیان دیدند.

اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور، صبح امروز (پنجشنبه 20 اردیبهشت) در حاشیه همایش علمی تحزب و توسعه در وزارت کشور، در جمع خبرنگاران درباره خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: خوشحالیم آن‌چه مردم ما سالیان سال به آن باور داشتند را امروز جهانیان دیدند. ما می‌گفتیم آمریکا کشوری زورگو، انحصارطلب و به دنبال منافع خود است و خروج آمریکا از برجام که یک قرارداد بین‌المللی است بهترین سند برای ادعای ماست.

وی افزود: ما باید جشن بگیریم و شادی کنیم که آن‌چه دنبال آن بودیم به دست خود دشمن محقق شده است. شاید برای ما خیلی هزینه‌بر و زمان‌بر بود که ادعای خود را اثبات کنیم، اما اکنون عموم دولتمردان و عقلای دنیا رفتار ترامپ را غیرحرفه‌ای، غیراخلاقی و غیرقانونی می‌دانند.

جبارزاده با بیان اینکه آمریکا با این رفتار ثابت کرد که هیچ کشوری نباید به آن‌ها اعتماد کند، گفت: وقتی آن‌ها به راحتی از یک قرارداد بین‌المللی خارج می‌شوند هیچ ملت و دولتی به آن‌ها اطمینان نمی‌کند که پای میز مذاکره برود.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: دنیا را هم بدون آمریکا می‌شود اداره کرد. آن‌ها ادعا دارند که در اداره دنیا نقش‌آفرین هستند، اما امیدواریم برجام بدون حضور آمریکا به نحو احسن اجرا شود تا ثابت شود اداره دنیا بدون آمریکا هم ممکن است. سایر دولت‌های عضو برجام باید نقش خود را در غیاب آمریکا خوب ایفا کنند و از این شرایط استفاده کرده تا ثابت شود که بدون آمریکا راحت‌تر است.

انتهای پیام/

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها