رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 352572

محسن هاشمی: ۱۰۰ کیلومتر زیرساخت مترو آماده اما هنوز تجهیز نشده/ دولت سهم ۸۷ درصدی خود را در بخش اتوبوسرانی پرداخت نکرده

ساعت24-رئیس شورای شهر تهران بر لزوم تمرکز برای ایجاد و یا تقویت سیستم حمل و نقل ریل پایه در کلانشهرها با هدف رفع مشکل ترافیک و کاهش آلاینده‌ها تاکید کرد.

محسن هاشمی صبح پنجشنبه ٢٠ اردیبهشت در دومین اجلاس اعضای هیئت رئیسه شورای کلانشهرهای ایران که به میزبانی شورای شهر شیراز برگزار شد، گفت: همه کلانشهرهای ایران دچار دردهای مشترکی هستند که به تناسب پیشرفتگی میزانی از معضلات مشترک را به دوش می کشند.

وی با اشاره به نخستین اجلاس شوراهای کلانشهرهای ایران که سال گذشته به ریاست شورای شهر مشهد برگزار شد اشاره و خاطرنشان کرد که در این اجلاس مقرر شد که مسئولیت برخی از مصوباتی که به تصویب رسید توسط شورای کلانشهرها پیگیری شود که تاکنون به نتیجه پیگیریها دست نیافته‌ایم.

رئیس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کشور با بیان اینکه موضوع درآمد پایدار و راه حل های متفاوت آن در اجلاس مشهد مطرح شد اما این مهم نیز همچنان بدون نتیجه مانده، عنوان کرد: هرچند در لایحه بودجه دولتی مسائلی از این موضوع گنجانده شده اما باید قوی‌تر از گذشته در کارگروه مربوطه به آن پرداخته شود.

هاشمی با تصریح بر اینکه دولت در شرایطی قرار دارد که حاضر است کمک کند تا کلانشهرها از خام فروشی به سمت درآمد پایدار بروند، حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا را از دیگر محورهایی برشمرد که در اجلاس مشهد مطرح شد و در پی آن مقرر شده که حمل و نقل ریل پایه با مکمل اتوبوس در دستور کار کلانشهرها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدتهاست که دولت سهم ٨٧ درصدی خود را در بخش اتوبوسرانی پرداخت نکرده است، اظهار کرد: از هم اکنون شهرهای کوچک باید به دنبال شبکه حمل و نقل ریلی باشند تا دچار گرفتاریهای کلانشهری مانند تهران نشوند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این نکته که بالغ بر ٩٠ تا ١٠٠ کیلومتر زیرساختهای مترو در تهران آماده شده اما هنوز تجهیز نشده، خاطرنشان کرد: با تجهیز آنها توان ریل پایه در این شهر افزایش می یابد.

هاشمی به مشکل پسماند و زباله ها در کلانشهرها هم اشاره و عنوان کرد که به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده زباله سوز برای وزرات نیرو، دچار بحران هستیم و موجب شده که تقریبا تمام شهرها به این معضل دچار شوند. در تهران تنها ٣ درصد مگاوات انجام شده که به دلیل مقرون به صرفه نبودن، ادامه نیافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تصمیم آمریکا در خصوص برجام اشاره و اظهار کرد : این موضوع نشان می دهد که توافق هسته‌ای یک توافق کارآمد بوده که آمریکا تصمیم بر خروج از آن گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد:از نظر دیپلماسی بین المللی نیز تردیدی وجود ندارد که روش تدبیر و امید را باید مدنظر قرار داد و سعی بر واکنش احساسی و شتاب زده به موضوع پیش آمده نشود.

هاشمی معتقد است که با به کارگیری دیپلماسی جدید باید سعی شود که تضمین های قوی تری از کشورهای باقی مانده گرفته شود تا منفعت ایران همچنان تداوم یابد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها