رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 352666

نقشه شوم آمریکا برای بعد خروج از "برجام"

ساعت 24-هفته نامه ویکلی استاندارد براساس یک توصیه نامه که در کنگره آمریکا درحال دست به دست شدن است گزارش داد که واشنگتن در حال تدوین گامهای لازم برای اعمال فشار به اروپا برای همراهی کردن با تحریمها علیه ایران است.

هفته نامه ویکلی استاندارد در گزارشی درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و آینده تحریمها نوشت؛ تندروهای کنگره آمریکا در حال آماده شدن برای مذاکرات یک به یک و چهره به چهره با کشورهای اروپایی هستند که میخواهند به تجارت با ایران، بعد از تصمیم واشنگتن به خروج از برجام و بازگرداندن تحریمهای هسته‌ای، ادامه دهند.


ویکلی استاندارد افزود: براساس یک توصیه نامه بیرونی که در دفاتر چندین نماینده کنگره درحال چرخیدن است و متن آن به روئیت ما رسیده، هفت گام برای مقابله با اقدامات کشورهای اروپایی که تلاش می‌کنند از تحریمهای آمریکا دور بمانند پیش بینی و توصیه شده است.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید که رویکردی به شدت ضدایرانی دارد روز سه شنبه گفته که تحریمهای جدید علیه ایران خیلی فوری اجرایی خواهد شد. نهادهایی که از الان به دنبال تجارت جدید با ایران حتی در حوزه‌های مجاز هستند با تحریم مواجه خواهند شد اما شرکتهایی که هم اکنون درحال تجارت با ایران هستند و از پیش قرارداد داشته‌اند 90 یا 180 روز فرصت دارند سطح فعالیتهای خود را کاهش دهند.

این توصیه نامه که درحال دست به دست شدن در میان نمایندگان کنگره است توسط ریچارد گولدبرگ مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسیها تهیه شده است و به سیاستمداران آمریکایی توصیه می‌کند یک پیام قوی به کشورهایی اروپایی با توجه به امکان بالقوه وضع تعرفه برای مقابله با تحریمهای آمریکا ارسال کنند.

گولدبرگ در این توصیه نامه گفته که باید برای اروپاییها آشکار ساخت که هرگونه تلاش برای پاسخ به اعمال مجدد تحریمها از طریق اعمال تعرفه(برکالاهای آمریکایی) تاثیر بسیار منفی روی مذاکرات جاری پیرامون تعرفه های فولاد و آلومینیوم خواهد گذاشت و همچنین بخشهای استراتژیک اقتصادی کشورهایی اروپایی هدف قرار خواهد گرفت.

در این توصیه نامه آمده، پیام(آمریکا به اروپا) باید این باشد؛ مذاکرات تجاری را از موضوع تحریمهای ایران جدا نگه دارید؛ نتیجه قاطی کردن این دو موضوع با یکدیگر عواقب مخربی برای اروپا در پی خواهد داشت.

ویکلی استاندارد در ادامه نوشت؛ فرانسه، آلمان و انگلیس اخیرا در بیانیه ای تاکید کردند که در توافق هسته‌ای با ایران باقی خواهند ماند.

این توصیه نامه همچنین سفارش می‌کند که باید مشخص کرد که آمریکا هیچ استثنایی برای تحریمهایش خارج آنچه که در قانون آمده قائل نیست و همچنین توصیه میکند که باید با تحریم و جریمه اولین بانک یا شرکت (که بدون توجه به تحریمها با ایران تعامل میکند) یک شلیک هشدار به دیگر نهادها و شرکتها ارسال شود.

ویکلی استاندار اضافه کرد، استفان منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نیز گفته که معافیتهای بالقوه از تحریمهای اعمال شده علیه ایران مورد به مورد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به صورت کلی نخواهد بود.

مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسیها درباره سامانه سوئیفت، که روزانه میلیونها پیام تراکنش مالی در سرتاسر جهان را رد و بدل میکند، نیز اظهار نظر کرده و توصیه هایی به سیاستمداران آمریکایی کرده است.

وی در این زمینه گفته؛ پشت درهای بسته دیپلماتهای اروپایی درحال پذیرفتن این مساله هستند که با تحریمهای آمریکا همراهی خواهند کرد. ولی ما هم نیاز داریم که برای قطع ارتباط بانکهای ایرانی با سوئیفت فشار بیاوریم و روی آن تمرکز کنیم.

وی به نمایندگان کنگره آمریکا توصیه کرده است که باید به هر عضو سوئیفت یادآوری کنیم که در صورت عدم قطع دسترسی بانکهای ایرانی، به ویژه بانک مرکزی ایران، با این شبکه تراکنشی، آنها مورد تحریم و جریمه ایالات متحده قرار خواهند گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها