رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 353260

مثل فنلاندی ها سونا بروید تا سکته نکنید

ساعت 24-نتایج مطالعات دانشگاه بریستول در انگلستان که در مجله نورولوژی به چاپ رسید نشان می دهد افرادی که چهار تا پنج بار در هفته سونا می روند در حدود 60 درصد کمتر نسبت به افرادی که یک بار در هفته حمام سونا دارند دچار سکته می شوند

سونا
an dir="RTL">این مطالعه افرادی را مورد بررسی قرار داده که در فنلاند زندگی می کنند زیرا استفاده از سونا در این کشور بسیار رایج است و بسیاری ازافراد در خانه هایشان حمام سونا دارند . در حدود پانزده سال ، یک میلیون و شصت و بیست و هشت نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند . افرادی که از سونا استفاده می کردند یا به روش های دیگر عادت داشتند همچنین شرکت کنندگان آزمایش های سلامت را در ابتدای مطالعات انجام دادند .

در طول مطالعه صدو پنجاه و پنج نفر سکته داشتند .پژوهشگران افراد را به سه گروه تقسیم کرده بودند . افرادی که یک بار درهفته از سونا استفاده می کنند افرادی که دو تا سه بار در هفته وگروهی که چهار تا هفت بار از سونا استفاده می کنند و به این ترتیب دریافتند افرادی که بیشتر سونا رفته بودند از هر 1000 نفر 2.8 باسکته مواجه شدند و افرادی که حداقل حمام سونا را داشتند 8.1 سکته در آنها مشاهده شد .

سرپرست این پژوهش گفت : بطور کلی افرادی که بیشترین حمام سونا را دارندتا 60 درصد کمتر دچار سکته شدند . این نتایج حتی وقتی عوامل دیگر مربوط به سلامت مانند کلسترول بالا ، سیگار کشیدن و دیابت در نظر گرفته شد ، دیده شد.

از آنجا که حمام سونا در فنلاند بسیار رایج است بیشتر افراد در این تحقیق حداقل یکبار در هفته از حمام سونا استفاده می کردند . نویسنده این مقاله اضافه کرد بررسی های بیشتری باید در این زمینه انجام شود و نتیجه این مطالعات با نتایج مطالعات با افرادی که هرگز حمام سونا نداشتند مقایسه شود .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها