رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 353381

در تماس تلفنی روحانی با نخست وزیر ارمنستان چه گذشت؟

ساعت 24- حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با وی، تحولات اخیر ارمنستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشحالیم که خواست و اراده مردم در این تحولات به طور مسالمت‌آمیز محقق شد.

روحانی
style="text-align: justify;">رئیس جمهور با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی‌ها موجود در ایران و ارمنستان در راستای توسعه و تحکیم مناسبات تهران – ایروان، گفت: اراده ایران گسترش مناسبات و همکاری‌ها با همسایگان خود است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با وی، تحولات اخیر ارمنستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشحالیم که خواست و اراده مردم در این تحولات به طور مسالمت‌آمیز محقق شد.

رئیس جمهور امضای توافق همکاری ایران با اتحادیه اوراسیا را فرصتی مناسب برای گسترش مناسبات دو کشور برشمرد و گفت: ایران و ارمنستان می‌توانند روابط و همکاری‌های خود را در بخش‌های مختلف تجاری، اقتصادی، کشاورزی و دیگر موضوعات مورد علاقه طرفین بیش از پیش توسعه دهند.

روحانی خاطر نشان کرد: ایران همواره خواهان برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان و بوده و به دنبال حل مسایل و مناقشات از طریق مذاکرات سیاسی و در چارچوب مقررات بین المللی است.

رئیس جمهور اقدام دولت آمریکا در خروج یک طرفه از برجام را خلاف تعهدات بین المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران زمانی در برجام می‌ماند که منافعش ازسوی طرف‌های مذاکره‌کننده تضمین شود.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی، با بیان اینکه توسعه روابط و همکاری‌ها با ایران برای ارمنستان بسیار حائز اهمیت است، گفت: ارمنستان برای گسترش روابط دوستانه با ایران بر پایه احترام و منافع مشترک، ارزش فراوان قایل است.

نخست وزیر ارمنستان با ضرورت تلاش در راستای تعمیق همکاری‌ها و مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور و اجرای توافقات و پروژه‌های مشترک تأکید کرد.

وی با تقدیر از مواضع متوازن جمهوری اسلامی ایران در مسایل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: تقویت صلح و ثبات در منطقه به نفع همه کشور‌ها بوده و باید همگان در این راستا تلاش کنند.

پاشینیان تصریح کرد: برجام ضامن صلح و ثبات در منطقه و موجب تحول در مناسبات ایران بوده و ارمنستان هرگز در هیچ اقدامی علیه ایران شریک نبوده و نخواهد بود.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها