رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 354497

تحول نظام مالیاتی با اجرای طرح جامع مالیاتی شتاب گرفته است

ساعت24-معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی گفت: تحول نظام مالیاتی با اجرای طرح جامع مالیاتی شتاب بیشتری گرفته است.

محمد ابراهیم طریقت در نشست هم اندیشی مدیران فناوری اطلاعات مالیاتی سراسر کشور، اظهار کرد: امروزه تحول در تمام عرصه‎ها یک نیاز و ضرورت است و سازمان امور مالیاتی نیز در راستای تحقق اهداف و ماموریت‏‎های خود با سیاست‎گذاری و برنامه‎ریزی موثر به سمت تحول همه جانبه پیش می‎رود که تحقق آن با بهره‎گیری از فناوری‎های جدید اطلاعاتی و سامانه‎های طرح جامع مالیاتی امکان پذیر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی به قابلیت‎ها و ظرفیت‎های طرح جامع در رسیدن به اهداف نظام مالیاتی اشاره کرد و افزود: کاهش هزینه‎های وصول، افزایش رضایت ذینفعان به‎ویژه مودیان و تسیهل خدمات رسانی از عمده‎ترین مزیت‎های این طرح به شمار می‎رود.

وی با اشاره به اینکه تسهیل خدمات رسانی می‎تواند رضایت مودیان را ایجاد کند، تصریح کرد: تلاش می‎کنیم که با ارائه خدمات الکترونیکی مالیاتی، مودیان بتوانند با سرعت و با کمترین مراجعه به سازمان، امورات مالیاتی خود را انجام دهند.

طریقت همچنین به برنامه‎های راهبردی سازمان اشاره کرد و گفت: تلاش برای تبدیل شدن سازمان امور مالیاتی به دستگاه محبوب مردم و بهره‎گیری حداکثری از ظرفیت‎های طرح جامع مالیاتی در جهت خدمت‏ رسانی هرچه مطلوب‎تر به مودیان از جمله مهمترین برنامه‎های راهبردی سازمان به شمار می‎رود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی ادامه داد: در چند سال اخیر، سیاست‎ها و برنامه‎های سازمان بر رویکرد اعتمادآفرینی و مودی مداری استوار بوده و امسال نیز این رویکرد به شکل جدی‎تری دنبال خواهد شد. برای تحقق جلب اعتماد عمومی و محبوب شدن در نزد افکار عمومی، سازمان از همه توانمندی‎ها و داشته‎های خود بهره می‏‎گیرد که ارائه الکترونیکی فرایندهای مالیاتی و تسهیل در انجام امور مالیاتی می‎تواند نقش مهمی را در این خصوص ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: رسیدن به عدالت مالیاتی و مبارزه جدی با فرار مالیاتی از اولویت‎های نظام مالیاتی است که سهم بسزایی در رضایتمندی مودیان دارد.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها