رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 356205

10 مکان خاطره انگیز در شهر باتومی، بهشت گرجستان

رپورتاژ آگهی / شهر باتومی گرجستان شهری بندری می باشد که در کنار دریای سیاه قرار گرفته است. شهر باتومی گرجستان از طریق بندر ارتباطات تجاری و مسافرتی خود را با قاره اروپا ودیگر قاره‌ها انجام می دهد.

باتومی بهشت گرجستان

شهر باتومی گرجستان شهری بندری می باشد که در کنار دریای سیاه قرار گرفته است. شهر باتومی گرجستان از طریق بندر ارتباطات تجاری و مسافرتی خود را با قاره اروپا ودیگر قاره‌ها انجام می دهد. باتومی گرجستان یکی از زیباترین و توریست پذیرترین بنادر و شهرهای قفقاز به حساب می آید که در سال های اخیر دولت گرجستان با برنامه ریزی های توریستی عالی این شهر را با تمام زیبایی هایش به دنیا معرفی کرده که موجب پیدایش طرفداران زیادی برای تور گرجستان شده است. از جمله پر طرفدارترین مراکز این شهر دریا و سواحل آن و همچنین بلوار اصلی شهر می باشد. از جمله جاذبه های گردشگری باتومی گرجستان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مجسمه یادبود مدیا در باتومی گرجستان

این مجسمه سمبلی است از شاهزاده اساطیر یونانی است که در شهر باتومی گرجستان واقع شده است. مدیا نام زنی می باشد در اسطوره‌ها و داستان‌های یونانی که از اهالی منطقه کولخیس در گرجستان بوده است. زمانی که یاسون برای یافتن پشم زرین به کولخیس می آید مدیا عاشق او شد و یاسون را در انجام شرط‌ های سخت پدر و سرانجام ربودن پشم زرین یاری داد بعد از آن آنها با هم گریختند و ازدواج کردند. بعدها یاسون او را رها کرد تا با گلاوکه، دختر کرئون ازدواج کند مدیا از شدت حسادت و خشم، گلاوکه و کرئون و فرزندان خود را کشت. امروزه این مجسمه یکی از جاذبه های باتومی می باشد که در منطقه ای زیبا قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی گرجستان

باغ گیاه شناسی باتومی، در ۱۰ کیلومتری شمال بندر باتومی قرار دارد و حدود 110 هکتار وسعت دارد. گیاه شناس روس آندری نیکلاویچ کراسنوف به کمک دو باغبان زبده گرجی این باغ را در سال ۱۸۸۰ میلادی بنیان گذاشت و رسما در۱۹۱۲ گشایش یافت و موردی به جاذبه های باتومی گرجستان افزود. این باغ ۵۰۰۰ گونه‌ی گیاهی دارد که ۱۲۰۰ گونه‌ی آن رز می باشد. بخش های مهم باغ شامل بخش های: غرب آسیا، زلاند نو، آمریکای جنوبی، هیمالیا، مکزیک، استرالیا، مدیترانه، قفقاز، پارک ساحلی و باغ رز می باشد. به گفته استاد مایکل سوکو، هیچ کشور دنیا تنوع گیاهی و جانوری گرجستان را ندارد. مرداب های نیمه حاره ای، مناطق نیمه بیابانی، مناطق آلپاین و قله های پوشیده شده با برف در اینجا به فاصله صد کیلومتری از هم دیده می شوند. در کشور گرجستان ۱۴ محوطه طبیعی حفاظت شده، ۸ پارک، ۱۲ محوطه طبیعی حفاظت شده با مدیریت، ۱۴ بنای طبیعی و ۲ باغ حفاظت شده وجود دارد که مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفته است.حتماً در تور باتومی به باغ گیاه‌شناسی سر بزنید....

باغ گیاه شناسی از جاذبه های باتومی

آکواریوم باتومی گرجستان

این آکواریوم جزو مکانهای پر بازدید و کم نظیر در باتومی است که مردم از دیدنی های آبی آن بسیار لذت می برند. در واقع هر کس مسافر گرجستان شود خاطره ای از این آکواریوم را برای خود خلق خواهد کرد. آکواریوم باتومی باطراحی منحصر به فردی که از ساحل باتومی، الهام گرفته توانسته یک مکان جذاب باشد. طراحی آکواریوم باتومی به گونه ای می باشد که شما می توانید آن را به عنوان صخره ای موج آورده تصور کنید. داخل این آکواریوم ۴ بخش جداگانه دارد که اگر از بیرون به آن نگاه کنید حس می کنید که با ۴ سنگ بزرگ روبرو هستید. در هر کدام از این نمایشگاه ها دیدنی های جذابی در دسته بندی های خاصی قرار گرفته اند و این گونه ها در واقع از دریای اژه و و دریای سرخ و سیاه و اقیانوس کم نظیری مثل هند برداشت شده اند.

بیشتر بخوانید : تور استانبول

آکواریوم باتومی

آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان روستاولی ۵۱

هزینه ورود: ۲ لاری، حدود ۲۵۰۰ تومان

ساعات بازدید: ۱۰ تا ۱۹

دلفیناریوم باتومی گرجستان

دلفیناریوم باتومی امکان تماشای شوی دلفین ها را برای 700 نفر فراهم می کند. پارک دلفین ها چندین دلفین دارد که به همراه مربیان خود در حدود ۳۰ اجرای مختلف را برای تماشاگران اجرا می‌کنند و لحظات آرامش بخش، دلنشین و سرگرم کننده ای را برای آنها فراهم می‌کند. همچنین بازدید کنندگان می توانند دلفین ها را نیز لمس کنند. دلفیناریوم باتومی محلی برای سرگرمی گروه‌های سنی متفاوت است که به سه زبان گرجی، انگلیسی و روسی برگزار می شود. آکواریوم و دلفیناریوم باتومی یکی از پر طرفدارترین جاذبه های باتومی گرجستان در بین گردشگران تور باتومی گرجستان هستند.

جاذبه های باتومی

نمایش روز دلفین ها: ۱۲ لاری گرجستان، حدود ۱۴ هزار تومان

نمایش عصر دلفین ها: ۱۶ لاری گرجستان، حدود ۱۹ هزار تومان

شنا با دلفین ها (۱۵ دقیقه): ۳-۱۶ سال: ۱۰۰ لاری؛ ۱۶ سال به بالا: ۱۵۰ لاری

ساعات بازدید: ۲۴ ساعته

دوشنبه ها: ۷ تا 24

آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان روستاولی ۵۱

پارک آبی باتومی گرجستان

پارک آبی باتومی که در 3 کیلومتری مرکز شهر و در فاصله 30 کیلومتری از دریا قرار گرفته است یکی دیگر از مکانهای دیدنی و تفریحی شهر باتومی می باشد که در آن انواع سرسره های آبی و استخر های برای بازی و سرگرمی وجود دارد. همچنین مجموعه پارک آبی باتومی دارای اینترنت و پارکینگ می باشد که می توانید از آن ها استفاده کنید و یک محیطی سرشار از هیجان را کنار خانواده یا دوستان خود به وجود آورید.

پارک آبی باتومی

هزینه ورود: ۳۰ لاری، حدود ۴۰ هزار تومان

ساعات بازدید: ۹ تا ۲۰

آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان شریف خیمشیاشویلی ۳۵

مرکزغواصی باتومی گرجستان

با مراجعه به مرکز غواصی باتومی این امکان را خواهید داشت تا ساعات هیجان انگیزی را با غواصی در آب های دریای سیاه تجربه کنید.در مرکز غواصی باتومی علاوه بر دریافت امکانات لازم، اگر تا به حال تجربه غواصی نداشته اید، ابتدا آموزش های لازم در آب های کم عمق به شما داده می شود و سپس این فرصت را خواهید داشت در دریا به جست و جو و گردش بپردازید. گفتنی است که غواصی در باتومی هم به عنوان تفریحات آبی باتومی و هم به عنوان جاذبه های باتومی بین مردم محبوبیت دارد.

جاذبه های باتومیی ع

مدت زمان غواصی: ۱ تا ۴ ساعت

آدرس: گرجستان، باتومی، اندریا پیروودبولی، شماره ۲۸

تور های رفتینگ باتومی گرجستان

در اطراف شهر باتومی چندین رودخانه خروشان وجود دارد که برای رفتینگ بسیار مناسب اند. برای شرکت در این تفریح هیجانی ابتدا باید در تورهای رفتینگ باتومی ثبت نام کنید. بسته به انتخاب های خود به یکی از رودخانه های اطراف باتومی در ۲۰ کیلومتری این شهر خواهید رفت. در زیر مثالی از یک نوع تور رفتینگ را برای شما آورده ایم.

بیشتر بخوانید : تور گرجستان

جاذبه های باتومی

مسیر اول رفتینگ باتومی: رودهای ماچاخلیس-چُرُخی-آجاریستسکالی

مدت زمان: ۹۰ دقیقه، ۶ کیلومتر

+ بدون نیاز به آموزش فیزیکی

مسیر دوم رفتینگ باتومی: مسیر چُرُخی

مدت زمان: ۲۵ تا ۴۰ دقیقه

+ بدون نیاز به آموزش فیزیکی

هزینه ها:

هزینه ۱ تا ۵ نفر: ۵۰ لاری گرجستان، حدود ۶۰ هزار تومان

هزینه تا ۸ نفر: ۳۰ لاری گرجستان، حدود ۳۷ هزار تومان

ساعات کار: ۱۰ تا ۲۰

دریاچه نوریگلی (Nurigeli lake)

یکی از دریاچه های دیدنی گرجستان دریاچه نوریگلی باتومی می‌باشد که در محدوده شهری و به فاطله 130 متری از دریایه سیاه قرار گرفته است. این دریاچه حدود 5.5 هکتار وسعت دارد که در وسط پارک 13 هکتاری منطقه قرار گرفته است. عمق این دریاچه حدود 7-8 متر می باشد که از طریق آبهای زیر زمینی شکل گرفته است و از طریق کانالی به دریای سیاه متصل شده می شود. این دریاچه دارای گونه های از ماهی ها می باشد که گردشگران و ماهیگیران را به سوی خود می کشاند. در اطراف این دریاچه چند مجموعه قایق رانی، پارک کودک، باغ وحش کوچک، نیمکت برای استراحت، دوچرخه سواری و... برای استراحت و لذت بردن بیشتر از این دریاچه فراهم شده است.

جاهای گردشگری باتومی

پاراشوت باتومی گرجستان

یکی دیگر جاذبه های باتومی پاراشوت باتومی است که از تفریحات هیجان انگیز آبی به شمار می آید، پاراشوت چتر سواری ای با کمک قایق بر روی امواج دریای سیاه با منظره ای وصف نشدنی است. برای تهیه پاراشوت نیز به آژانس ها و تورهای پاراشوت در باتومی در نزدیکی ساحل باتومی مراجعه کنید.

جاذبه های باتومی

ساعت: ۸ تا ۲۱

هزینه: هر ۱۵ دقیقه ۸۰ لاری، حدود ۹۵ هزار تومان

بیشتر بخوانید: تور لحظه آخری

بلوار باتومی گرجستان

شاید کسی پیدا نشود که به باتومی سفر کرده باشد و خود را در این بلوار ندیده باشد. بلوار باتومی یا همان باتومیس بلواری، پارکی به طول یک و نیم کیلومتر است و مقابل ساحل اصلی کشیده شده است. این بلوار پر از مسیرهای پیاده‌روی، درختان زیبا، کافه‌ها، بار های زیبای ساحلی و... است. علاوه بر این ها در این بلوار یک چرخ و فلک غول پیکر نیز وجود دارد که منعکس‌کننده‌ی روح زندگی و جاری در این بلوار می باشد. همچنین در قسمتی از این بلوار فواره های زیبای موزیکالی قرار گرفته است که هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

بلوار باتومی

موزه استالین

استالین یکی از رهبران شوروی سابق اهل گرجستان بوده است. استالین بین سال‌های ١٩٠١ و ١٩٠٢ تنها چند ماه در این ساختمان ساکن بود و در طی این مدت اقامتش در باتومی، به سازماندهی کارگران قیرکار کمک کرد و یک مرکز چاپ غیر قانونی هم به راه انداخت هرچند که او دو دهه بعد مشهور شد و هنگام اقامتش در باتومی، شاید فقط این کارگران قیرکار و کارمندان مرکز چاپ، پدر، مادر و اقوامش او را می‌شناختند. وسایلی از او به جا مانده که در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند و از میان آن‌ها می‌توان به تختی که او در آن می‌خوابید و همچنین یک حوله‌ی بیدخورده اشاره کرد. استالین اهل باتومی نبوده است بلکه او در گوری، یک شهر کوچک در گرجستان، به دنیا آمده است اما این موزه در باتومی به نام او و یک بنای سرگرم‌کننده است که توریست ها را با زندگی او آشناتر می‌کند.

موزه استالین

رپورتاژ خبری

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها