رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 360533

خوراکیهای ضد تشنگی در روزهای گرم ماه رمضان

ساعت 24- روزهای پایانی ماه رمضان با گرمی هوا همراه شده است اما با مصرف برخی خوراکی ها تشنگی سراغتان نخواهد آمد.

style="text-align:justify">در طول ماه مبارک رمضان، بدن روزه داران مانند سایر ایام سال به روزی 8 تا ۱۰ لیوان آب و مایعات نیاز دارد تا سلامت فرد به خطر نیفتد و به دلیل مصرف کم مایعات بدن دچار کم آبی و عواض آن نشود.

هر چه به روزهای پایانی ماه رمضان نزدیک می شویم بدن بیشتر با کم آبی مواجه خواهد شد مسئله زمانی بغرنج تر می شود که روزهای آخر این ماه مبارک با گرمی هوا عجین باشد، اما نگران نباشید ما به شما میوه ها و سبزیجاتی را معرفی می کنیم که بتوانید روزهای پایانی ماه رمضان را بدون مشکل و احساس تشنگی کمتر در روزهای گرم سپری کنید و از فیوضات ماه رمضان استفاده بیشتری داشته باشید.

توت فرنگی بخورید تشنه نمی شوید

۹۲درصد میوه توت فرننگی را آب تشکیل می دهد، در بین انواع توت ها، این میوه خوش آب و رنگ بیشترین مقدار آب را ذخیره می کند، افزون بر این توت فرنگی سراسر از انواع آنتی اکسیدان هاست به همین دلیل بدن شما را در برابر بیماری ها واکسینه ی کند.

کاهو دشمن تشنگی

آب ۹۵ درصد کاهو را تشکیل می دهد و برگ سبز و خوش خوراک آن یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در سالادهاست، از طرفی کاهو کالری بسیار کمی دارد (هر ۱۰۰ گرم کاهو تنها ۱۵ کالری دارد) و همین موضوع موجب می شود افرادی که از چاقی رنج می برند بتوانند به آسانی آن را مصرف کنند.

اغلب افراد کاهو را به عنوان یک ماده غذایی مفید نمی دانند این در حالی است که این ماده غذایی محبوب در انواع سالادها، غنی از ویتامین A و ویتامین k است.

خوراکی ضد تشنگی و مقوی قلب را بشناسید

95 درصد کدوسبز آب است، به همین دلیل توصیه می کنیم در روزهای ماه رمضان این سبزی را ددر برنامه غذایی خود بگنجانید.

افزون بر اینکه کدو سبز ضد تشنگی است، منبع غنی از ویتامین C، پتاسیم ، اسیدفولیک و منگنز نیز محسوب می شود و به همین علت مقوی قلب است و به سلامت بدن شما کمک می کند.

خیار، میوه دوست داشتنی ضد تشنگی

خیارمیوه ای محبوب و دوست داشتنی است که بیش از هر خوراکی دیگری آب درون خود دارد، به همین دلیل یکی از بهترین گزینه ها برای رفع تشنگی در ماه رمضان محسوب می شود.

بسیاری از افراد به دلیل آب فراوان از این میوه برای کاهش پف چشم ورفع آفتاب‌سوختگی کمک می گیرند البته این خاصیت خیار به کافئیک موجود در این میوه خوشمزه نیز برمی گردد.

این کلم تشنگی را از شما دور می کند

کلم‌پیچ یکی دیگر از صیفی جاتی است که آب زیادی دارد و ۹۳ درصد آن را این مایع ضد تشنگی تشکیل می دهد، این نوع کلم غنی از فیتوکمیکال‌هاست که خاصیت ضدسرطانی دارند و کاهنده کلسترول بدخون نیز هستند.

معجزه گوجه فرنگی در رفع تشنگی

گوجه‌فرنگی یکی از صیفی جات مشهور و محبوب است که در انواع غذاها و سالادها استفاده می‌شود، ۹۴ درصد این خوراکی قرمز و خوشمزه آب است، همچنین گوجه خطر ابتلا به سرطان را به طرز خارق العاده‌ای کاهش می‌دهد.

این خوراکی محبوب افزون بر آنتی‌اکسیدان‌های ضد سرطان سرشار از لیپوکن است که فواید بسیاری برای بدن دارد، البته باید توجه داشته باشید که گوجه پخته سودمندتر است، زیرا بدن مواد مغذی گجه پخته را بهتر جذب می‌کند.

هندوانه آشنای همیشگی ضد تشنگی

همه هندوانه را به عنوان یک میوه ضدعطش و تشنگی می شناسند و این میوه پای ثابت سفره افطار بسیاری از روزه داران است، ۹۲ درصد هندوانه است به همین دلیل بسیاری از متخصصان مصرف آن را بعد از ورزش توصیه می کنند زیرا با مصرف ان به سرعت آب بدن تامین و عضلات زودتر بازیابی می شوند.

محققان در تحقیقات خود دریافته اند که هندوانه سرشار از نوعی آمینواسید است که ضربان قلب و درد عضلات را پس از ۲۴ ساعت کم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها