رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 361287

افزایش شدید قیمت خودرو در بازار

ساعت 24-خبر رسمی خروج خودروسازهای مطرحی چون پژو- سیتروئن و بنا بر اخبار غیر رسمی هیوندا از ایران شوک بزرگی را به بازار خودرو کشور وارد کرده است.

dir="RTL" style="text-align:right">پیش از این بازار خودروهای وارداتی در ماه های گذشته وضعیت بسیار نابسامانی را پشت سر گذاشته است. بسته شدن سایت ثبت سفارش، افزایش بسیار زیاد تعرفه های گمرکی، ممنوعیت ورود خودروهای بالای 40 هزار دلار به کشور، افزایش قیمت دلار و ... همگی منجر به یک رکود شدید و افزایش شدید قیمت خودرو شده است. ابتدا این افزایش تنها در بازار خودروهای وارداتی نمود داشت اما بتدریج بنا به دلایل مختلف از جمله افزایش قیمت قطعات وارداتی و افزایش سطح عمومی قیمتها به خودروهای داخلی هم سرایت کرد.

طی 10 روز گذشته قیمت برخی از خودروها به شدت افزایش یافته است. خودروی پراید سایپا در مدلهای مختلف بین 200 تا 500 هزار تومان افزایش قیمت یافته است. قیمت سراتو 2000 آپشنال در این مدت با 16 میلیون تومان افزایش از 123 میلیون تومان به 139 میلیون تومان رسیده است.

در میان محصولات سنتی ایران خودرو یعنی سمند و پژو نیز بین 200 تا 500 هزار تومان افزایش قیمت را مشاهده می کنیم. این افزایش قیمت در برخی از خودروها بیشتر هم هست. اوج این افزایش قیمت در محصولات ایران خودرو افزایش 10 میلیون تومانی پژو 2008 است که هماکنون 160 میلیون تومان معامله می شود.

افزایش قیمت هیوندای i20 نیز در این 10 روز بسیار قابل توجه است. این خودرو نسبت به 10 روز قبل با 12 میلیون تومان افزایش به قیمت 147 میلیون تومان معامله می شود.

بازار خودروهای خارجی نیز با افزایش قیمت سرسام آوری روبرو شده است. همین چند روز قبل پرشیا خودرو قیمت بی ام سری 3 را برای مدل 330 معادل 829 میلیون تومان اعلام کرد که از قیمت بی ام و سری 7 پارسال بیشتر است!

بازار خودروهای خارجی لوکس خارجی در چندین ماه گذشته تقریبا یک افزایش دو برابری را تجربه کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها