رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 362468

مراسم قسامه با انصراف شاهدان نا تمام ماند

ساعت24 -معصومه مرادپور/ خانواده مقتول برای اینکه ثابت کنند عروسشان قاتل است 50 نفر را برای مراسم قسامه به دادگاه آوردند اما هنگام اجرای مراسم دو تن از شاهدان انصراف دادند و قضات شهادت 4 نفر دیگر از شاهدان را نیز قانونی ندانسته و اجرای مراسم ناتمام ماند.

دادگاه
این زن جوان به اتهام قتل همسرش در سال 94 دستگیر شد و به زندان افتاد. وی یکبار با حکم قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد اما در حالی که تمام امید‌هایش را ازدست داده بود با نقض حکم از سوی قضات دیوانعالی کشور بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد. این بار هم قضات چون ادله لازم را برای متهم دانستن او پیدا نکردند پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و قرار شد مراسم قسامه با حضور 50شاهد از سوی اولیای دم صبح دیروز در شعبه چهارم برگزار شود.

زن جوان که خیاط است در دادگاه مدعی شد شوهرش بر سر سفره صبحانه و به خاطر نبودن کره با وی درگیر شده و اقدام به خودزنی کرده است. وی پس از این حادثه هراسان و در حالی که دستانش خون آلود بود به سراغ همسایه‌ها رفت تا بلکه شوهرش را ازمرگ نجات دهد اما مرد جوان که پسر خاله‌اش هم بود جان باخت و او به‌عنوان تنها مظنون این پرونده بازداشت شد. ادعاهای زن جوان در دادسرا چاره ساز نبود و با توجه به مدارک موجود در پرونده و شکایت اولیای دم، او به اتهام قتل عمد در دادگاه کیفری محاکمه شد.
در مرحله نخست همه چیز علیه متهم بود و او ناگزیر با حکم قضات به قصاص محکوم شد اما حکم تأیید نشد و با شکسته شدن این حکم باردیگر طاهره پای میز محاکمه ایستاد ؛او گفت من 10 سال باتمام سختی‌ها درکنار این مرد زندگی کردم. او را به خاطر خودش دوست داشتم حتی نازا بودن او را هم خانواده‌اش نفهمیدند تا اعتماد به نفس‌اش را ازدست ندهد ،روزحادثه قرار بود مسافرت برویم من صبح زود رفتم نان داغ گرفتم اما یادم رفت کره بخرم سر همین موضوع باهم درگیر شدیم او با چاقو به من حمله کرد چاقو را از او گرفتم اما برای دومین بار وقتی چاقو را برداشت حریفش نشدم و نمی‌دانم چطور شد که او با چاقو به سینه‌اش زد، من او را نکشته‌ام....با اظهارات زن جوان و دفاع وکیل مدافعش این پرونده از موارد لوث اعلام و قرار شد اولیای دم برای محکوم کردن زن جوان 50شاهد به‌دادگاه بیاورند تا قسم بخورند که این زن قاتل همسرش است. صبح دیروز این مراسم انجام شد با وجود اینکه اولیای دم 52 شاهد را به‌دادگاه آورده بودند اما شهادت همه آنها مورد قبول قضات شعبه چهارم قرار نگرفت، در نهایت باتوجه به اینکه دونفراز شاهدان نیز انصراف داده وتعدادی هم به لحاظ اینکه از خانواده نسبی بودند شهادتشان رد شد قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها