رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 362549

کیسه صفرا بدون باز کردن شکم در بیمارستان آستارا برداشته شد

ساعت 24- مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: عمل جراحی برداشت کیسه صفرا موسوم به کله سیستکتومی برای نخستین بار به روش لاپاراسکوپ یا جراحی نوین و بدون باز کردن شکم، در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان با موفقیت انجام شد.

شهرام حسین نژادی روز پنجشنبه افزود: این عمل جراحی توسط علی حقانی متخصص جراحی عمومی با دستگاه لاپاراسکوپ و با کمترین عوارض و درد بر روی زنی 41 ساله انجام شد و پزشکان از دستگاه کله سیستکتومی با باز کردن چند سوراخ کوچک در دیواره شکمی، برای دیدن ارگان ها و اعضای داخل حفره شکم و لگن استفاده می کنند.

وی اظهار کرد: برای تسهیل خدمات پزشکی درمانی به مردم تلاش می کنیم و دستگاه ها و امکانات لاپاراسکوپ، رادیولوژی دیجیتال، وان، جکوزی و تخت های پیشرفته برای ترویج فرهنگ زایمان طبیعی، با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال در اوایل سال جاری در بیمارستان راه اندازی شد.
بیمارستان 132 تختخوابی آستارا با 20 هزار و 700 متر مربع مساحت و 12 هزار متر مربع زیربنا دارد و برای ساخت و تجهیز آن 560 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

** کارگاه آموزشی پیشگیری از بلایای طبیعی در آستارا برگزار شد
حسین نژادی مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در حاشیه این کارگاه در شبکه بهداشت این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: برای پیشگیری از خطرات بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله باید سازمان های مسئول علاوه بر پاسخگویی، از آمادگی لازم برخوردار باشند و آمادگی خانواده ها تقویت شود.
وی ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان آستارا آموزش های پیشگیرانه با محوریت مادران را در طول سال برگزار می کند و بخشی از آموزش ها توسط رابطان بهداشت در منازل ارائه می شود.
حدود 500 نیروی انسانی در شش مرکز بهداشتی، یک بیمارستان 132 تختخوابی و 23 خانه بهداشت در زیر مجموعه شبکه بهداشت و درمان آستارا فعالیت می کنند.
شهرستان گردشگرپذیر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها