رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 362553

درمان آسم با این خوراکی شگفت انگیز!

ساعت 24-آلاینده‌ها، بعضی از داروها، برخی از شغل‌ها و ورزش ها آسم ایجاد می کنند.

آسم یا تنگی نفس به علت التهاب ریه ایجاد می شود که موجب سختی در تنفس، خس خس و سرفه می گردد. مواد غذایی در تشدید آسم بسیار موثر است. فلفل یکی از مواد غذایی تشدید کننده ی آسم است اما در این مقاله به خوراکی هایی که کمک به درمان آسم می کند پرداخته ایم.

علت به وجود آمدن آسم

آسم در اثر ترکیبی از تعاملات پیچیده محیطی و ژنتیکی ایجاد شده که درک ناقصی از آن‌ها در اختیار خواهیم داشت که این عوامل هم شدت این بیماری و هم نحوه پاسخ آن به درمان را تحت تأثیر قرار خواهد داد و اعتقاد بر این بوده که افزایش اخیر میزان آسم به دلیل تغییر اپی ژنتیک (عوامل ارثی و نه عوامل مربوط به توالی DNA) و تغییر محیط زیست بوده است و این روزها به‌دلیل آلودگی هوااین بیماری بیشتر مشهود بوده.

عوامل دیگری که باعث تحریک سیستم تنفسی میشود : عفونت‌ها (مخصوصاً ‌انواع ویروسی)، آلاینده‌ها، بعضی از داروها، برخی از شغل‌ها، ورزش و علل روحی هم ایجاد اسم می کند

ترکیب زنجبیل و نمک برای درمان آسم

زنجبیل می‌تواند انقباض راه‌های هوایی را مهار کند و آنها را به حالت نرمال دربیاورد تا به درستی نفس بکشید. بنابراین این ماده‌ی خوراکی به شما یک زندگی عادی بدون حملات آسم ارائه می‌دهد.

درمان:

مواد لازم:

– زنجبیل

– نمک

مراحل انجام کار:

– قبل از هر کاری، یک زنجبیل خام کوچک بردارید و به طور کامل آن را بشویید.

– سپس آن را خرد کنید یا با استفاده از یک مخلوط‌کن آن را له کنید و آب درون‌اش را استخراج کنید.

– در مرحله‌ی بعد آن را با مقدار کمی نمک ترکیب کنید و آنها را خوب هم بزنید.

– این ترکیب را استفاده کنید.

– شما همچنین می‌توانید زنجبیل را به اشکال دیگر مانند آب نبات، چای، به صورت خام یا در غذاهایی که با استفاده از زنجبیل تهیه شده‌اند، استفاده کنید.

– علاوه بر این، شما به سادگی می‌توانید کمی زنجبیل به سوپ، سالاد، سس و نان در رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید.

عسل برای درمان آسم

عسل حاوی خواص ضد التهاب، ضد آلرژی، و خلط‌آور است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن‌تان و در نتیجه مبارزه با حملات آسم کمک کند. همچنین می‌تواند غشاء ملتهب را به منظور رهایی از آسم را تسکین دهد.

درمان:

مواد لازم:

– عسل

مراحل انجام کار:

– یک شیشه عسل بردارید و بوی آن را استنشاق کنید تا اثرات مثبت‌اش را روی شما بگذارد.

– روش دیگر این است که می‌توانید به سادگی ۱ قاشق چایخوری عسل در روز مصرف کنید تا از شر آسم سریع‌تر خلاص شوید.

– این روند باید به صورت روزانه انجام شود تا شدت حملات آسم کاهش بیابد.

قهوه

با وجود اینکه نمی توان به قهوه به چشم یک جایگزین برای «تئوفیلین» نگاه کرد اما کافئین موجود در آن نیز باعث گشاد شدن مجاری هوایی می شود. یک یا دو فنجان قهوه ی غلیظ باعث کاهش سریع حملات آسم می شود. البته نباید این میزان قهوه را به همراه تئوفیلین مصرف کنید. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که مصرف منظم قهوه می تواند به کاهش حملات آسم کمک کند. این نوشیدنی حاوی منیزیم و آنتی اکسیدان ها نیز می باشد که نقش موثری در مقابله با آسم دارند. با این حال اگر قهوه بی خواب تان می کند از مصرف آن بپرهیزید.
شما می توانید در صورت نیاز یک تا دو فنجان قهوه برای مقابله با حملات آسم و یا همین میزان را به صورت روزانه برای پیشگیری از بروز مشکل مصرف کنید.

چای سبز

چای سبز نیز مانند پیاز و سیب سرشار از کرستین و همچنین «اپیگالوکاتچین» است. مصرف روزانه دو فنجان چای سبز حداقل در مواقعی که حمله ای وجود ندارد کمک کننده است. چای سیاه تازه دم کشیده نیز حاوی میزان کمی کرستین می باشد.
برای کاهش تلخی چای سبز از آب گرم به جای آب جوش برای دم کردن آن استفاده کرده و بیش از ۲ دقیقه آن را دم نکنید. می توانید از چای سفید نیز استفاده کنید.

زنجبیل با عسل و آب انار

شما می‌توانید زنجبیل را در ترکیب با عسل و آب انار آب به عنوان یکی از داروهای خانگی طبیعی برای آسم امتحان کنید.

درمان:

مواد لازم:

– زنجبیل

– عسل

– آب انار

مراحل انجام کار:

در مرحله‌ی اول، آب زنجبیل، آب انار و عسل را به نسبت مساوی آماده کنید و آنها را در یک کاسه‌ی کوچک بریزید.

– آنها را خوب مخلوط کنید تا زمانی که به شکل یک ترکیب منسجم دربیایند.

– حدود ۱ قاشق غذا خوری از این ترکیب را مصرف کنید تا شدت حملات آسم‌تان کاهش بیابد.

– باید این ترکیب را هر روز و روزی ۲ تا ۳ بار مصرف کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

سیب و توت ها

سیب نیز مانند پیاز حاوی کرستین است و بنابراین به کاهش حملات آسم کمک می کند. این ترکیب در پوست سیب جایی که حاوی میزان زیادی فلاوونوئید هست تمرکز دارد. بهتر است بدانید که کمپوت سیب حاوی نیمی از کرستین موجود در سیب است. این ترکیب همچنین در توت ها نیز وجود دارد. محققان انگلیسی بر این عقیده هستند که خطر ابتلا به آسم در افرادی که هر هفته ۵ عدد یا بیشتر سیب مصرف می کنند به میزان ۴۰ درصد کمتر است. توصیه می کنیم هر چه میل تان می کشد سیب و توت میل کنید.

موز

مصرف موز، نفس کشیدن را آسان تر می کند. نتایج بررسی ها نشان می دهد کودکان مبتلا به آسم که هفته ای یک بار موز مصرف می کنند کمتر دچار خس خس سینه می شوند. برای پیش گیری از حمله آسم، موز رسیده را در ماهیتابه حرارت دهید؛ سپس از روی حرارت بردارید و کمی فلفل سیاه روی آن بپاشید و آن را میل کنید تا مسیر لوله های تنفسی باز شود. این کار باعث می شود فرد بدون سختی نفس بکشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها