رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 362566

هشدار پلیس فتا به کاربران فضای مجازی/برداشت غیرمجاز پس از نصب فیلتر شکن در گلستان

ساعت 24-رئیس پلیس فتا استان گلستان ضمن هشدار به کاربران فضای مجازی در خصوص رعایت نکات امنیتی و حفظ اطلاعات شخصی، از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروند گلستانی خبر داد.

سرهنگ دوم ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: پس از برداشت غیر مجاز ۶۰ میلیون ریال از حساب بانکی یک شهروند گلستانی، کارشناسان پلیس فتا وارد عمل شدند.

وی افزود: با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مبلغ از فروشگاهی به صورت اینترنتی خرید شده که متهم بسیار هوشمندانه اقدام به دریافت اطلاعات حساب بانکی شاکی و سپس برداشت وجه نموده است.

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: بنابر اظهارات شاکی پرونده، از وقتی که وی اقدام به نصب فیلترشکن بر روی تجهیزات هوشمند خود برای فعال‌سازی پیام رسان خارجی کرده این اتفاق برایش افتاده که نهایتا پس از تکمیل تحقیقات مشخص شد با نصب و اجرای یک بدافزار، حساب بانکی وی خالی شده است.

سرهنگ پرسا افزود: رعایت نکردن نکات امنیتی و نصب فیلترشکن، عامل برداشت وجه از حساب این شهروند گلستانی است، اما چیزی که بیشتر شاکی این پرونده را نگران کرده امکان به سرقت رفتن تصاویر و فیلم‌های خصوصی‌اش بود که بر روی حافظه تلفن همراهش نگهداری می‌کرد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: شهروندان در فضای مجازی خصوصا شبکه‌های اجتماعی از انجام اعمالی که ریسک امنیتی دارد بپرهیزند به این خاطر که سارقان، مزاحمان و کلاهبرداران اینترنتی در کمین هستند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان از شهروندان خواست: حتما به شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها و پایگاه‌های اینترنتی معتبری که قوانین کشور ما را محترم می‌شمارند و فیلتر نشده‌اند مراجعه کنند و در صورت مواجهه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما در میان بگذارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها