رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 362608

معاون استاندار زنجان: محدودیت جدید ایجاد نکنیم

ساعت24-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: به اندازه کافی مشکلات اقتصادی و سیاسی ار خارج تحمیل می شود، نباید کاری کرد که در داخل هم برای اجرای برنامه ها، محدودیت های جدیدی ایجاد شود.

مهرداد سلطانی روز پنجشنبه در کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان زنجان افزود: محدودیت هایی برای برگزاری هر نوع برنامه ای وجود دارد که برخی از آنها قابل قبول است.

وی اظهار کرد: در این استان که همدلی بیشتری حاکم است و برنامه های خوبی را در حوزه نشاط اجتماعی دنبال می کند،نباید محدودیت هایی که نیازی به آنها نیست به موانع موجود اضافه کرد.
سلطانی اضافه کرد: شهرستان ها در اجرای برنامه ها مشارکت فعالی دارند و از همین رو باید متناسب با ظرفیت های موجود برنامه ریزی داشته باشند تا منجر به موازی کاری نشود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه جشنواره ها اهداف بسیاری را دنبال می کنند، گفت: هر جشنواره ای این اهداف را برای ارایه دهندگان کالا و خدمات و برای گردشگران و بهره برداران دارد.
وی خاطر نشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که هر 2 گروه منتفع شوند و به حتم به دنبال این انتفاع زمینه پایداری آن جشنواره ایجاد می شود.
سلطانی ادامه داد: برای رصد میزان موفقیت جشنواره ها معیارهای مختلفی مد نظر قرار می گیرد اما به حتم باید شاخص اقتصادی و مالی آن هم ملاک ارزیابی باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان به برگزاری استارت آپ در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: استارت آپ ها سریعتر از سایر شیوه ها به توسعه منجر می شوند و از سوی دیگر دانش بنیان هستند و راه های کارآمدتری را برای دستیابی به اهداف معرفی می کنند.
وی اضافه کرد: به حتم توسعه جشنواره ها و گسترش خانه های بوم گردی یکی از مصداق های استارت آپ ها در بخش گرشگری به شمار می آیند.
سلطانی افزود: تا 2 سال قبل هیچ آماری از احداث خانه های بوم گردی نبود و هم اکنون تعداد آنها به 59 باب رسیده است و پیش بینی می شود تا سال های آینده بتوان شاهد آمار چند هزار بابی خانه بومگردی بود.
وی همچنین خواستار نوسازی و اصلاح تابلوهای راهنما در مسیرهای دسترسی به اماکن مختلف و شهرها شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه هر نوع فعالیت در حوزه گردشگری باید به تصویب این کارگروه برسد، مفاد برنامه ریزی انجام شده در این بخش برای کل سال جاری را تشریح کرد.
یحیی رحمتی به برگزاری جشنواره های مختلف طی سال جاری اشاره کرد و جشنواره غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم را بزرگترین برنامه بین المللی در حوزه غذا در ایران از نظر تعداد کشورهای شرکت کننده و تنوع خواند.
وی بزرگترین دستاورد این جشنواره را بند 38 بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اکو در پایتخت تاجیکستان مبنی بر حمایت از برگزاری آن در زنجان اعلام کرد.
رحمتی یادآور شد: در هر چهار دوره این جشنواره سفیر بلغارستان به شخصه اقدام به پخت و توزیع غذا کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به لیست نمایشگاه های صنایع دستی پیش بینی شده برای برگزاری در سال جاری اشاره کرد و گفت: نمایشگاه صنایع دستی زنجان که همزمان با جشنواره آش برگزار می شود، از نظر وسعت و تعداد غرفه ها رتبه دوم را در کشور دارد.
جشنواره ملی آش ایرانی امسال از 22 تا 26 مرداد در زنجان برگزار می شود و طبق روال هر ساله همزمان با آن نمایشگاه ملی صنایع دستی برپا خواهد شد.
جشنواره غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم از 12 تا 14 اردیبهشت در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان با حضور 14 کشور و برپایی 30 غرفه فروش و نمایش صنایع دستی در حوزه غذا برگزار شد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها