رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 377446

سپنتا نیکنام: امیدوارم مینو خالقی رفع تعلیق شود

ساعت24-سپنتا نیکنام، عضو شورای شهر یزد گفت: در شهر من یزد مردم ادیان در کنار هم به صلح و مسالمت آمیز زندگی می‌کنند و اشتراکات زیادی با هم دارند عرق ملی در میان آنها موج می زند و نقاط اشتراک زیادی با هم دارند.

نیکنام روز پنجشنبه در هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که در محل مجلس قدیم برگزار شد، افزود: این روزها که مشکلات اقتصادی کام مردم را تلخ کرده است، رفع تعلیق از عضویت من در شورای شهر یزد که نشان از عدالت گرایی و قانون‌گرایی در کشور داشت کام مردم را شیرین کرده است.

امیدوارم نمونه این حرکت را برای خانم مینو خالقی به عنوان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد و 10برابر رأی من معادل 200 هزار رأی را کسب کرد نیز شاهد باشیم و او بتواند به جایگاه نمایندگی خود به مجلس شورای اسلامی بر گردد زیرا این امر جزو حقوق شهروندی است که امیدواریم اتفاق بیفتد.

نیکنام گفت: از کسانی که باعث رفع تعلیق عضویت وی در شورای شهر یزد شدند از جمله اعضای شورای عالی استانها تشکر کنم. همچنین از نمایندگان مجلس که با امضای خود و طرح دادن و ایستادگی خود نقش مهمی در به ثمر رسیدن حق من داشتند نیز سپاسگزاری می‌کنم و از دولتمردان در رده‌های مختلف در استان یزد و همچنین رده های بالاتر نیز و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که یک بار دیگر امید را به مردم هدیه دادند تقدیر می‌کنم.

عضو شورای شهر یزد افزود: همچنین از اصحاب رسانه که با اطلاع رسانی دقیق و درست در زمینه رفع تعلیق عضویت از شورای شهر یزد از من حمایت کردند نیز تشکر می کنم و جا دارد که در مقابل اقدام درست و سنجیده رسانه‌ها در مقابل آنها زانو بزنم.

وی ادامه داد: زیبایی این اتفاق، ملی بودن آن است و باید ملی بودن آن حفظ شود و دوست دارم که این ملی بودن به بهانه هایی توسط بعضی از افراد مصادره نشود. اگر با هم باشیم به خواست خدا می توانیم به همه موفقیت‌ها دست یابیم.

وی به نقش پررنگ مردم در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: نهادهای مردمی که بر اساس حضور مردم شکل گرفته اند بهتر می توانند از حق مردم دفاع کنند و در موضوع رفع تعلیق من در شورای شهر نیز همین اتفاق افتاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در جایگاه عضو شورای شهر و همچنین به عنوان یک ایرانی می گویم که شوراها می بایست به جایگاه واقعی خود به خصوص در بحث مدیریت محلی و شهری نائل شوند.

عضو شورای شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: می خواهم راجع به صلح و دوستی صحبت کنم و برای حل این موضوع از مسئولان استمداد و کمک می‌خواهم.

وی یادآوری کرد: در شهر یزد اولین بار برق توسط زرتشتیان آورده شد و در ادامه آن برق مساجد به صورت رایگان تامین می‌شد، اولین مدارس و مراکز بهداشت و درمان نیز توسط زرتشینان نیز مهر تاییدی بر زندگی مسالمت آمیز ادیان در یزد است.

نیکنام ادامه داد: مردم به من لطف کردند که به عنوان اولین و تنها عضو غیر مسلمان شورای شهر یزد باشم و این خود نشان از زندگی مسالمت آمیز ادیان در یزد است.

وی در ادامه از مسئولان خواست که کمک کنند تا دانشگاه مادها یک بار دیگر به نام واقعی خود برگردد، چرا که این امر می‌تواند زمینه‌ساز حضور مجدد سرمایه گذاران زرتشتی خارج از کشور در ایران باشد.

عضو شورای شهر یزد تاکید کرد: زرتشتیان خارج از کشور به ایران عرق بسیاری دارند و می توانیم با عقد تفاهمنامه هایی در خصوص خواهر خواندگی شهر یزد و بمبئی زمینه این حضور بیشتر آنان را در پیشرفت کشور فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در بعد کلان حقوق شهروندی اقلیت های دینی نیز گفت: در بحث رعایت و حمایت از حقوق شهروندی اقلیت های دینی شاهد بودیم که برخی از مشکلات نظیر برداشتن تفاوت میان دیه مسلمان و غیرمسلمان که حل و برطرف شده است نیز رفع شده است.

نیکنام گفت: بزرگترین درخواست ما این است که ماده مربوط به اقلیت ها در قانون اساسی اصلاح شود هر چند که بارها این موضوع مطرح شده است، ولی از مسئولان می‌خواهیم که به کمک ما بیایند و مهمترین ماده قانونی مرتبط حقوق اقلیت ها اصلاح شود.

عضو شورای شهر یزد گفت: امیدوارم گفتار نیک و کردار نیک زمینه‌ساز صلح و دوستی در سراسر ایران و دنیا باشد و بتوانیم این امر را گسترش دهیم و مردم دست به دست هم دهند تا میهن خود را آباد کنیم.

نیکنام در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر یزد با 22 هزار رأی به عنوان نفر هفتم، برای دومین بار به عضویت در این شورا انتخاب شد که با شکایت یکی از کاندیداها از عضویت در شورای شهر تعلیق و سرانجام با رأی مجمع تشخیص مصلحت نظام در30 تیر 1397 رفع تعلیق شد و پس از حدود 9 ماه بر کرسی شورای شهر یزد تکیه زد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها