رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 377829

ژوراسیک پارک تهران | محل دیدار با دایناسورها

ساعت 24-دایناسورها از دیرباز مورد علاقه دانشمندان این رشته و مردم عادی به خصوص کودکان بوده اند. سابقه شناخت دایناسورها و کشف استخوان و سنگ واره های این موجودات عظیم الجثه به چندین قرن پیش باز می گردد. به روزهایی که هنوز نمی دانستند این استخوان های غول پیکر مربوط به چه جانورانی است و گاهی هم همانند چینی ها ان ها را متعلق به اژدها می دانستند. واژه دایناسور اولین بار توسط دیرین شناس انگلیسی، ریچارد اوون در سال 1842 به این موجودات ما قبل تاریخ اطلاق شد.

9
موجوداتی که حکومتی 160 میلیون ساله بر کره زمین داشته اند. در سال 1350 هجری شمسی برای اولین بار در کرمان ردپاهایی کشف شد که می توانست متعلق به این حکمرانان قدیمی باشد و بلافاصله بعد از تایید وجود دایناسور در ایران، پای دانشمندان خارجی بسیاری به این خاک باز شد اما تا قبل از سال 1392 و افتتاح ژوراسیک پارک تهران، تنها می توانستیم در کتاب ها و عکس ها این موجودات را مشاهده کنیم چرا که تمام بقایای یافت شده به موزه های خارج از کشور منتقل شده بودند. ژوراسیک پارک در تهران با نمایش دادن مجسمه هایی با ابعاد واقعی محل مناسبی است برای دیدار با دایناسورها.

ژوراسیک پارک تهران

چرا ژوراسیک پارک در تهران؟

ژوراسیک نام دوره ای از زمین شناسی است که به میلیون ها سال پیش باز می گردد و از نام کوه های ژورا در رشته کوه آلپ گرفته شده است، اما اولین بار مایکل کرایتون نویسنده و پزشک آمریکایی رمانی با محوریت بازگرداندن ژنتیکی دایناسورها نوشت و نام پارک ژوراسیک را روی آن گذاشت. این رمان که در سال 1990 منتشر شد فروش و استقبال خوبی پیدا کرد و باعث شد استیون اسپیلبرگ از روی ان فیلمی پر مخاطب با همین نام بسازد و نام پارک ژوراسیک را جاودانه نماید. بعد از این فیلم در شهرهای بسیاری چون ورشو، لس آنجلس، کی یف و هاوانا پارک هایی ساخته شد که در آن ها مجسمه های دایناسورها به نمایش گذاشته شد. پارک ژوراسیک تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست.
دایناسور ها با ابعاد واقعی

پارک ژوراسیک تهران کجاست؟

برای رفتن به پارک ژوراسیک باید به محله سعادت آباد بروید. انتهای بلوار پاک نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق محل احداث پارک ژوراسیک است. جایی پایین تر از پارک پرواز. ژوراسیک پارک یا بوستان دایناسورهای متحرک با به نمایش گذاشتن دایناسورهای مختلف در ابعاد واقعی، محلی است برای گردش، تفریح و آموزش. این پارک با مساحتی بالغ بر 30 هزار متر مربع، مجسمه متحرک 28 دایناسور را در خود جای داده است که در کنار ان ها نام علمی، نوع زندگی و خوراک ان ها نوشته شده است. این دایناسورهای با ابعاد واقعی دست و پای خود را حرکت می دهند و پلک هم می زنند و برای کودکان و نوجوانان جذابیت فوق العاده ای دارند هر چند که بزرگترها نیز از دیدن این موجودات ما قبل تاریخی لذت می برند و از گردش خود در ژوراسیک پارک تهران پشیمان نمی شوند.
28 مجسمه متحرک

نوزاد دایناسوری در ژوراسیک

یکی از زیباترین دایناسورهای طراحی شده در ژوراسیک پارک تهران، نوزاد دایناسوری است که از تخم خود بیرون می آید و مجدد به داخل آن باز می گردد. ژوراسیک پارک تهران علاوه بر این 28 مجسمه غول آسا با داشتن پارکینگ مناسب، کارگاه های آموزشی، سینما سه بعدی، کافی شاپ مخصوصی به نام ژورا شاپ و استودیو ژوراسیک محیطی فرح بخش و به یادماندنی را برای خانواده های علاقه مند فراهم کرده است. ژوراسیک پارک تمام ایام هفته پذیرای گردشگران و علاقه مندان دایناسورها می باشد، از ساعت نه و سی دقیقه صبح تا نه و سی دقیقه شب باز است. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 22367660 - 021 تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید. دایناسورها همواره یکی از مخلوقات عجیب و سوال برانگیز دوران کودکی بوده اند. با توجه به فضای مناسب ژوراسیک پارک تهران و حضور مجسمه های این موجودات غول پیکر در ابعاد واقعی خود، می تواند پرسش های بی شماری را پاسخ دهد و خاطره ای خوش در ذهن شما و کودکان تان حک کند.
متولد شدن نوزاد دایناسور

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها