رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 380313

جاذبه های گردشگری شهر استانبول ترکیه را بیشتر بشناسید

رپورتاژ / در ادامه می توانید با دیدنی های استابنول بیشتر آشنا شوید.

a href="http://safarbato.co/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84" target="_blank">استانبول به عنوان بزرگترین شهر تاریخی، اقتصادی و فرهنگی ترکیه که هر ساله پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان بیشماری می باشد.
این شهر مرکز برگزاری فستیوال های بین المللی در حوزه فرهنگ و هنر می باشد که هر ساله هنرمندان بزرگ را به سمت خود می کشاند.
علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی محل تقارن دو فرهنگ آسیایی و اروپایی می باشد. استانبول تنها شهر در دنیا می باشد که در دو قاره قرار دارد و همین امر بر جذابیت این شهر افزوده است.

تردد در شهر استانبول

برای تردد و گشت و گذار در استانبول نگران نباشید. به راحتی و تنها با تهیه " استانبول کارت" از سوپر مارکت های معتبر و شارژ آن در ایستگاه های مترو از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. حمل ونقل عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس، تراموا، ون با دلموش بهترین گزینه می باشند زیرا کرایه تاکسی ها کمی گران می باشد.

غذا در استانبول

چه در قالب تور استانبول سفر می کنید و یا به صورت انفرادی، هرگز فرصت استفاده از رستوران های متنوع استانبول را از دست ندهید. تنوع بی نظیری از انواع کباب ها ( کباب اسکندر) و انواع غذاهای دریایی در اختیار شما قرار دارد.

قصر توپکاپی (Topkapi Palace)

یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی استانبول قصر توپکاپی است که آمیخته ای از تاریخ و مناظر خیره کننده می باشد. کاخ توپکاپی در ۵ کیلومتری دیوارهای سنگی توسط ۲۷ برج احاطه شده است و از دستاوردهای تاریخ عثمانی به شمار می رود. توپکاپی که تاریخش به قبل از قرن پانزدهم برمی گردد، بر روی تپه ای مشرف به دریای مرمره استانبول، تنگه بسفر و خلیج شاخ طلایی است.

در گذشته این کاخ مقر دولت ترکیه و محل اقامت رسمی سلطان های عثمانی بود، اما در حال حاضر موزه ای است که بزرگترین و قدیمی ترین کاخ جهان شناخته می شود. بازدیدکنندگان می توانند نگاهی اجمالی به حرمسراها، جایی که دولت در آن کار میکرده است، مجموعه ای از سلاح های قدیمی که توسط سلطان ها مورد استفاده بود، آشپزخانه های کاخ با مجموعه بزرگی از کارکنان، و خزانه کاخ با مجموعه از جواهرات و ساعت ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

در سفر به استانبول کجاها برویم؟

کاخ دولما باغچه - Dolmabahçe Palace

کاخ دولما باغچه استانبول که در نزدیکی ساحل تنگه بسفر قرار گرفته الهام گر بسیاری از معماران و هنرمندان می باشد، این کاخ که توسط سلطان عبدالمجید اول در اواسط قرن ۱۹ میلادی ساخته شده ودر دوره آخرین سلاطین عثمانی محل اقامت اولیه و کرسی حکومتی بوده. با بازدید از نما و معماری این کاخ زیبا می توان تلفیقی از طراحی های عربی و اروپایی را مشاهده کرد. این مسجد دارای سه بخش مختلف می باشد، the Selâmlık، حرم و . Veliaht Dairesi درست در خارج از دروازه مسجد دولما باغچه مسجد Muallim Naci Caddesi ساخته شده است.

مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد (Blue Mosque)

مسجد سلطان احمد یکی از بزرگترین هدایای معماری این شخص به پایتختش بود که یکی از زیباترین مسجدهای جهان به حساب می آید. امروزه این مسجد را به نام مسجد آبی می شناسند. مسجد آبی بین سال های ۱۶۰۹ و ۱۶۱۶ ساخته شد، بعد از اینکه ساخت مسجد به پایان رسید موجب خشم در سراسر جهان اسلام شد چون دقیقاً همانند خانه خدا در مکه ۶ مناره داشت. به همین دلیل مناره هفتم به عنوان هدیه‌ای برای مکه ساخته شد تا به این مخالفت پایان داده شود. نام مستعار این مسجد (مسجد آبی) از دکوراسیون داخلی‌اش که شامل دهها هزار کاشی ایزنیک است، گرفته شده است. فضای کلی و تأثیر رنگ داخلی، مسجد را به یکی از بهترین دستاوردهای معماری دوره عثمانی تبدیل کرده است.

یکی از بهترین دیدنی های استانبول که سفر به این شهر را لذت بخش خواهد کرد قدم زدن در میان باغ هایی است که در بین مسجد آبی و موزه ایاصوفیه قرار گرفته است.

کلیسای آب انبار استانبول :

کلیسای آب انبار یا باسیلکا سیسترن استانبول ترکیه که به نام قصرغرق شده شهرت دارد و به منظور تامین آب برای مردم در قرن سوم ساخته شده است، با دیدن سازه های باستانی، ستون های مرمری و فناوری پیچیده استفاده شده در این بنای تاریخی حتما حیرت زده خواهید شد. اندازه این تالار زیر زمینی ۱۳۸ متر در ۶۵ متر است و گنجایش نگهداری ۸۰ هزار متر مکعب آب را دارد. سقف این آب انبار بر روی ۳۳۶ ستون مرمری استوار است و معمارهای ستون های این آب انبار بسیار دیدنیست.

سالن شب ترکی در استانبول

شب ترک استانبول سالن بزرگی است که توریست ها از کشورهای مختلف برای صرف غذا، نوشیدنی و آشنایی بیشتر با آداب و رسوم و فرهنگ ترک ها در آنجا جمع می شوند و گروه های مختلف با اجرای رقص های محلی ترکیه، اُرینتال و قفقازی و اجرای موزیک و آواز به صورت زنده برای میهمانان خویش هنرنمایی می کنند. شاید باور نکنید که شب های استانبول می توانید بیش از آنچه تصور می کنید جالب و جذاب باشد. شب ترک و اوقات خوش آنجا را از یاد نبرید.

دیدن از برج گالاتا

برج گالاتا یکی از دیدنی های شهر استانبول است. برج گالاتا در سال 1349 میلادی به دست جنو والی ها که در اطراف گالاتا دیوارهای بلند کشیده بودند به عنوان برج اصلی ساخته شد. داخل قلعه پلکان سنگی مارپیچی که تا محوطه بزرگی ادامه می یابد وجود دارد.این قلعه در سال 1967 بازسازی شد. احمد چلپی ملقب به هزارفن در قرن هفدهم با ایده گرفتن از لئوناردو داوینچی و بال هایی که او طراحی کرده بود با پرواز از فراز برج گالاتا و عبور از تنگه یا بغاز در قسمت آسیایی استانبول بر زمین نشست.

پارک آبی آکوالند استانبول

پارک آبی استانبول شهر آبی کوچکی است که در آن استخر های مختلف از جمله استخر مواج، استخر المپیک و استخر بچه ها و سرسره ها و تونل های آبی مرتفع وجود دارد و شما می توانید به همراه خانواده لحظات شادی را در این پارک ها سپری کنید.

حصار روملی استانبول

روم ائلی حصار و یا دژ اروپایی این مکان در سال 1452 قبل از تسخیر استانبول توسط محمد فاتح بنا نهاده شده است. علیرغم اینکه این بنا فقط در طول 4 ماه ساخته شده است،اما یکی از زیباترین کارهای معماری سبک نظامی در دنیا به شمار می آید.در این قلعه یک موزه روباز و یک آمفی تأتر به عنوان محلی جهت میزبانی برگزار فستیوال موسیقی استانبول استفاده می گردد.

دیدن از جزایر دریای مرمره

جزایر دریای مرمره در آبهای استانبول، در قسمت آسیایی و اروپایی استانبول و در خطوط ساحلی دریای مرمره از هر طرف که به دریا نگاه کنید جزایر زیبای پرنسس به چشم می خورد. این چهار جزیره با نام های قینالی آدا، بورغاز آداسی، هئیبه لی آدا و بیوک آدا از زیباترین مناظر طبیعی دنیا برخوردار است و از محاسن دیگر این جزایر این است که در این جزیره ها اتومبیل وجود ندارد و تمام اهالی از درشکه برای رفت و آمد استفاده می کنند که این شامل توریست ها هم می شود.همه ساله از جزایر هزاران توریست دیدن می کنند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها