رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 384155

گودال سمی در ایالت مونتانا، یک جاذبه گردشگری متفاوت+تصاویر

ساعت 24-اینجا گودالی پر از مواد سمی و خطرناک است که هر سال سطح آب در آن بالاتر می‌رود و گفته می‌شود روزی به آب‌های زیرزمینی سرازیر خواهد شد. شاید باور نکنید که گردشگران برای دیدن این گودال حاضرند پول پرداخت کنند. این گودال معروف به گودال برکلی بوده و در اطراف شهر مونتانا واقع شده است.

5

گودال سمی مونتانا

این گودال در اصل یک معدن روباز بود که در سال ۱۹۵۰ پروژه‌ی آن آغاز شد و در دهه ۸۰ میلادی استخراج مواد معدنی از آن به اتمام رسید. بعد از این سال‌ها یک گودال عظیم با آب و فلزات سنگین سمی حل شده در آن رها شد. این معدن که دیگر هیچ کاربردی برای استخراج مواد معدنی نداشت قابل پر شدن هم نبود به همین علت بازاریاب‌های باهوش به این فکر افتادند که آن را به یک مقصد گردشگری تبدیل کنند.

آنها به هدفشان رسیدند و حالا گردشگران مختلفی با پرداخت نفری ۲ دلار به یک مکان بلند برای مشاهده گودالی به عمق ۵۴۲ متر هدایت می‌شوند. طول گودال به ۱/۵ کیلومتر و پهنای آن به ۸۰۰ متر می‌رسد.

گودال سمی مونتانا

گودال سمی مونتانا

طبق گزارشات منتشر شده در منابع محلی، سطح آب در هر ماه حدود ۳۰ سانتی متر بالا می‌آید. در سال ۲۰۰۳ برای این که سطح آب به ارتفاع بحرانی نرسد یک سازه‌ی تصفیه آب در کنار آن ساختند. اگر ارتفاع آب از حد مشخصی بالاتر برود باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی می‌شود که منبع استفاده بیش از ۳۰ هزار نفر در شهر نزدیک به آن است.

اتفاقات جالب و وحشتناکی در این گودال به واسطه مواد سمی موجود در آن رخ داده است، برای مثال یک بار در سال ۱۹۹۵ گروهی از ۳۴۲ غاز مهاجر برای استراحت وارد این گودال می‌شوند و صبح روز بعد همه آن‌ها به خاطر سطح بالای مواد سمی موجود در آب می‌میرند.

گودال سمی مونتانا

گودال سمی مونتانا

در خبر جالب دیگری مربوط به این گودال، دانشمندان و محققان در سال ۲۰۰۷ اعلام کردند که میکروارگانیسم‌هایی در آب این گودال مشاهده کرده‌اند که در هیچ جای دیگر دنیا وجود ندارد. هیچ موجود زنده‌ای نمی‌تواند این سطح از فلزات سنگین سمی مثل آرسنیک، کادمیم، روی و اسید سولفوریک را تحمل کند اما موجودات میکروسکوپی هستند که حتی در این شرایط زندگی می‌کنند. این میکروارگانیسم‌ها می‌توانند سرنخی برای درمان سرطان باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها