رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 385838

خواندنی ها در مورد موزهای دبی

رپورتاژ / دبی یکی از پر طرفدارترین شهرهای منطقه ی خاورمیانه است و به علت سرمایه گذاری های کلان مسئولین در زمینه ی جذب گردشگری، سالانه میلیون ها نفر از سراسر دنیا این شهر را برای تفریح و گذراندن تعطیلات خود انتخاب می کنند.

نام دبی شاید شما را یاد آسمان خراش های غول آسا، هتل های لوکس و سواحل دیدنی بیاندازد، اما باید که بناهای فوق العاده و شاخص این شهر تنها در طول چند سال ساخته شدند، این شهر زیبا حدودا از قرن بیستم شروع به پیشرفت و مدرنیزه شدن کرد و سرعت رشدش آن چنان غوغایی در دنیا به راه انداخت که در زمان کوتاهی از ابرقدرت های مقاصد گردشگری در خاورمیانه شد.

موزه قهوه دبی DUBAI COFFEE MUSEUM))
نوشیدن قهوه فقط از این جهت که کافئین به بدن افراد وارد می‌کند مهم نیست، بلکه مشخص کننده شخصیت افراد بوده و نشان می‌دهد که آنها چه ویژگی‌های دارند. وجود مکان ‌هایی برای صرف قهوه در دبی با فرهنگ مردم نوازی مردم این شهر همخوانی دارد و جای تعجب است که چرا در این شهر قهوه ‌خانه‌های بیشتری به وجود نیامده‌اند.

به لطف خالد الملا(Khalid Al Mulla) ، صاحب شرکت قهوه ایسترن من اند کو (Eastern Men and Co)، دبی بزرگترین موزه قهوه در خاورمیانه است.

شرکت قهوه مورد بحث در منطقه تاریخی آل فهیدی (Al Fahidi Historical District) واقع شده است و بسیار بزرگ است. در این شرکت گاری ‌هایی از زمان جنگ جهانی اول که از گلوله ‌های ذوب شده، ساخته شده‌اند و گلدان ‌های صد ساله از یمن، مصر و اتیوپی دیده می‌شوند.

مهم اینکه، یک کتاب قرن هجدهمی آلمانی شامل ۱۷۷ صفحه به قهوه اختصاص داده شده و توسط کسی نوشته شده که خودش قهوه زیاد می ‌نوشیده است. قهوه، خاصیت ‌های فراوانی دارد و وقتی که قصد دارید شب را بیدار بمانید، می ‌توانید یک فنجان قهوه را که به روش‌های سنتی ژاپنی آماده شده، میل کنید.

بیشتر بخوانید:دانستنی های سفر به دبی

موزه اتومبیل امیریت نیشونل (EMIRATES NATIONAL AUTO MUSEUM)

تقریباً از دبی که به اندازه دو ساعت به سمت لیوا اوسیس (Liwa Oasis) حرکت کنید به انباری هرمی شکل می‌رسید که اطراف آن خالی است و مرکزی برای اتومبیل ‌های رنگارنگ شیخ حامد بن حمدان آل نهیان (Sheikh Hamad bin Hamdan al Nahyan) به شمار می‌رود.
در این انبار اتومبیل‌های مختلف از وانت‌ها و خودروهای سواری به سبک کلاسیک آمریکایی گرفته تا کالسکه‌ها و تانک‌ های نظامی که در خارج از جاده ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، یافت می‌شود. برخی از این اتومبیل‌ها با همان شکل و شمایل قدیمی هستند، اما بعضی از آنها بهینه ‌سازی شده و مثلاً قالپاق ‌هایشان عوض شده است. در داخل برخی از این اتومبیل ‌ها تلویزیون، یخچال فریزر و دیگر امکانات وجود دارد و حتی محوطه ‌ای برای بازی گلف نیز در این انبار در نظر گرفته شده است.

انبار مورد بحث یک موزه معمولی نیست و برخی از اتومبیل ‌های آن دارای رکوردهای گینس هستند و از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردارند. یکی از چیزهای جالب در این موزه، کامیونی پنج متری است که تبدیل به یک آپارتمان شده است.در مورد تور دبی در سایت سفر باتو بیشتر بخوانید.

موزه ی دبی

در قلعه الفحیدی می توانید پر بازدید ترین موزه دبی را مشاهده کنید که رود دبی در کنار آن زیبنده آن است و قدمت آن به قرن ۱۸ بر می گردد. اگر می خواهید قدمت و تاریخ شهر دبی را بدانید و از فرهنگ این شهر سر در بیاورید به این موزه بروید تا به وسیله اشیا و تصاویر کاملا توجیه شوید. در این موزه به دوران استخراج مروارید که قبل از استخراج نفت بوده بسیار اهمیت می دهند. در این موزه مجموعه بزرگ اسلحه سازی خاورمیانه نیز وجود دارد که حتما باید از آن دیدن کنید.

موزه ی Narish Khyma
این موزه ها از جالب ترین موزه های دبی است که نزدیک به موزه دبی است و می توانید هر دو را در یک عصر دل انگیز دیدار کنید. در این موزه انواع قایق های محلی، که تعدادی از آن ها منسوخ شده اند و البته برخی هم هنوز در حال جابجایی افراد روی آب هستند نگهداری می شود. در این موزه می توانید قایق های چوبی قدیمی با ظرفیت ۲۰ نفر هم مشاهده کنید که سقف برزنتی آن ها را جالب تر کرده است.

خانه ی شیخ سعید
موزه خانه شیخ سعید هم برای تاریخ دوستان دایر شده است. این موزه دارای معماری جالبی است که سازه های بکار رفته در آن، موجب خاص شدن آن شده است. اولین فردی که در این خانه زیسته شیخ سعید مکتوم بوده که هم اکنون اداره ی شهر بر عهده نوه وی است. در این موزه می توانید انواع سکه ها و اشیا و تمبرهای مرتبط با این فرد را مشاهده کنید. به طور کلی این موزه مربوط به شیخ و ایام زندگی وی می باشد که می تواند بیانگر تاریخ زمان زیست وی می باشد.

موزه عتیقه | Antique Museum

اگر به دنبال خرید سوغاتی های خاص و ویژه برای عزیزانتان هستید موزه ی عتیقه ( Antique Museum ) در دبی انتخاب مناسبی برای شما است. می توانید انواع و اقسام صنایع دستی، مجسمه، لامپ های تزئینی عربی، وسایل تزئینی و ... را از این موزه تهیه نمایید.

نکته ی جالب در رابطه با این موزه وجود انواع سوغات کشورهای دیگر و امکان خرید آن ها است؛ سوغاتی های کشورهایی مثل اندونزی، مصر، مراکش، نپال و کشورهای آفریقایی را هم می توانید از این موزه خریداری نمایید. به صورت کلی تمرکز این موزه بر روی صنایع دستی و سوغات می باشد.

موزه خانه بانوان | Women's Museum

موزه ی خانه ی بانوان، بیت البنات یا متحف المراه هم یکی دیگر از موزه های دیدنی شهر دبی می باشد. این موزه خانه ای است مربوط به سال ۱۹۵۰ میلادی که توسط بانویی اهل امارات تاسیس شد. نام این بانوی هنرمند پورفسور رفیعه قباش ( Rafia Ghubash ) بود. او با هدف ایجاد یادواره ای از نقش مهم زنان در زندگی اعراب و تصویر پررنگ آن ها در شکل گیری جامعه ی امروزی اعراب این موزه را بنا نهاد.

موزه تصاویر متحرک | Moving Image Museum

این موزه نمایشگاه دائمی با موضوع سینما در دوران ما قبل تاریخ است. موزه ی تصاویر متحرک در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط شیخ ماجد بن محمد بن راشد آل مکتوم تاسیس شد. وی ریاست سازمان فرهنگ و هنر دبی را بر عهده دارد و تا به حال قدم های مفیدی در زمینه ی رشد فرهنگ و هنر این شهر برداشته است.

هدف از تشکیل این موزه، تکامل سرگرمی های بصری با دیدن ابزار و دستگاه های اولیه ی فیلم سازی می باشد. جالب است بدانید که حدود ۳۰۰ دستگاه عتیقه در این نمایشگاه دائمی در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها