رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 386159

توضیح رییس دادگستری تهران درباره علت بیش‌تر بودن مجازات جوانفکر از مشایی

ساعت 24- رییس کل دادگستری استان تهران درباره علت بیش‌تر بودن مجازات جوانفکر از مشایی در اتهام اقدام علیه امنیت ملی توضیح داد.

غلامحسین اسماعیلی
style="text-align:justify">غلامحسین اسماعیلی درباره علت بیش‌تر بودن مجازات جوانفکر از مشایی در اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی اظهار کرد: مشایی فاقد سابقه محکومیت قبلی است ولی چون سه عنوان اتهامی داشت دادگاه باید حداکثر مجازات را تعیین می‌کرد و بر همین اساس 5 سال حبس که حداکثر مجازات این جرم است تعیین شد.

این مقام مسئول قضایی توضیح داد: بر خلاف مشایی، جوانفکر دارای سابقه محکومیت قبلی است و دادگاه به همین جهت باید بر اساس ماده 137 قانون مجازات بیش از حداکثر مجازات را رای می‌داد لذا وی به5سال و یک ماه حبس محکوم شده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران، اسفندیار مشایی به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به 5 سال، بابت تبلیغ علیه نظام به یکسال و بابت توهین به مسئولان قضایی به سبب انجام وظیفه به 6 ماه حبس یعنی جمعا شش سال و نیم حبس محکوم شده است.

جوانفکر نیز در ارتباط با اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به صورت غیابی به 5 سال و یک ماه حبس محکوم شده است.

آرای صادره قطعی نیست و برای مشایی قابلیت تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر و برای جوانفکر قابلیت ‌واخواهی در شعبه صادر کننده حکم را دارد.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها