رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 386516

مواد غذایی که چشمانتان را مانند عقاب تیزبین میکند

ساعت 24-یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت چشم و بینایی، دقت در رژیم غذایی است، در این صورت با مصرف موادغذایی می‌توانید چشمانی سالم و تیزبین داشته باشید.

تقویت چشم و بینایی با تغذیه شامل خوردنی‌ها و نخوردنی‌ها می‌شود که با شناخت آن‌ها می‌توانید در مراقبت از چشمتان از راه خوراکی بهتر عمل کنید.

چشم عضو مهمی است که مراقبت‌های زیادی نیاز دارد و یکی از این‌ها رعایت‌ها اصول تغذیه‌ای برای داشتن چشمانی سالم است.

به طور کلی شما باید مقدار زیادی سبزیجات سبز و پر برگ را هفته‌ای دو بار مصرف کنید تا چشمی سالم داشته باشید اما در کنار این نکات با برخی از مواد غذایی مفید برای چشم آشنا می‌شوید.

لوتئین یکی از 600 کاروتنوئید طبیعی شناخته شده به حساب می‌آید، در سبزیجات با برگ‌های سبز مانند اسفناج و کلم به عنوان یکی آنتی اکسیدان‌های مطرح است و برای جذب نور آبی رنگ توسط ارگانیسم‌های بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوتئین در گیاهان به صورت اسیدهای چرب با یک یا دو اسید چرب یافت می‌شود.

لوتئین چیست؟

لوتئین تأمین کننده مواد مغذی چشم است، این تأمین کننده بدن از طریق کاهش خطر دژنراسیون و ماکولائی موجب حفظ سلامت چشم ها می‌شود؛ شواهد ایدئوبیولوژیکی مبنی بر وجود ارتباط بین پایین بودن غلظت لوتئین و زگنا از یک سو و خطر بیماری دژنراسیون ماکولائی وابسته به سن از سوی دیگر وجود دارد.

میوه‌های موثر در حفظ سلامت چشم

میوه‌های سرشار از ویتامین C مانند پرتقال، هلو، توت فرنگی، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای قرمز از سرخک‌های موجود در چشم حفاظت می‌کند و خطر بروز آب مروارید را کاهش می‌دهد.

بادام زمینی منبع عالی ویتامین E است و از چشم در برابر آسیب رادیکال آزاد محافظت می‌کند، این ویتامین از پیشرفت آب مروارید، دژنراسیون لکه زرد پیشگیری می‌کند، بادام، دانه آفتاب گردان و فندق همه منبع عالی ویتامین B بدن است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها