رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387065

قایق سواری در استانبول و گرجستان

رپورتاژ / برای کسانی که از زندگی شهری و ماشینی خسته شده اند ، سپری کردن تعطیلات در طبیعت ، بسیار هیجان انگیز است .

dir="RTL" style="text-align:right">قایق سواری در استانبول

تور رافتینگ استانبول

قایق سواری نیز تجربه ای لذت بخش در دامان طبیعت است در واقع یک فرار عالی از زندگی شهری در آخر هفته ها و تعطیلات و یک تفریح گروهی که برای تمام سنین مناسب است. در استانبول میتوانید رافتینگ را با تورهای مختلف تجربه کنید . با تور استانبول سفر کنید و از تفریحات استانبول لذت ببرید.

ترکیه با طبیعت کوهستانی و مناطق عالی و منحصر به فرد برای رافتینگ بسیار ایده آل است. یکی از جاهای تفریحی ترکیه این کوهستانهاست که تور رافتینگ در آن برگزار می شود . تور قایق سواری استانبول هر روز در روستای Dokuzdegirmen (دکوزدیگرمن ) برپاست . به محض ورد به روستا، تور شما با گشتن در روستا و صرف چای در نزدیکی رودخانه Melen آغاز می شود. سپس تجهیزات کامل، پوشاک و لباس مناسب در اختیار شما قرار می گیرد. اکنون ماجراجویی شما شروع می شود و حدود 1.5 – 2 ساعت در فاصله نزدیک به 11km قایق سواری خواهید کرد و سپس برای ناهار توقف خواهید کرد و پس دوش گرفتن و تعویض لباسهایتان به استانبول باز خواهید گشت.

تور تفریحی با قایق در تنگه بسفر استانبول ترکیه

تور تفریحی تنگه بسفر

سفر تفریحی دریایی در تنگه بسفر یکی از بهترین تفریحاتی است که در استانبول می توانید انجام دهید. این سفر دریای به دو صورت قابل انجام است؛ از طریق کشتی کروز و از طریق قایق تفریحی.

سفر به تنگه بسفر با قایق تفریحی

مسافران می توانند خودشان از طریق قایق های تفریحی استانبول برای رفتن به این سفر اقدام نمایند. سفر با قایق های تفریحی راحت ترین، ارزان ترین و لذت بخش ترین راه سفر به تنگه بسفر است. با این قایق ها می توانید از اروپا به آسیا بروید و برگردید. بلیط این سفر را می توانید در اسکله قایق ها تهیه کنید. ده اسکله اصلی برای قایق های مسافر بری تنگه بسفر وجود دارد که عبارتند از: کاراکوی، کاباتاس، بشیکتاش، و 5 اسکله دیگر که در امین اغلو و طرف اروپایی استانبول قرار دارند و همچنین اوسکادار و کادیکوی که در طرف آسیایی استانبول واقع شده اند. قایق ها هر 15 الی 20 دقیقه تا ساعت 11 شب حرکت می کنند. انواع مختلفی از تور تنگه بسفر وجود دارد که شامل سفر با قایق تفریحی به تنگه بسفر استانبول همراه با شام و سرگرمی، سفر خصوصی به بسفر یا تور قایق بادبانی، سفر با قایق به بسفر صبح/ بعداظهر/ نیمروزی … می باشند.

قایق سواری در گرجستان

قایق سواری از جاذبه های گردشگری تفلیس

تماشای رودخانه خاطره انگیز متکواری ( کورا) در تور گرجستان را با ما تجربه کنید.

شرکت آناجورجیا به منظور فراهم کردن اوقات لذت بخش و ثبت خاطرات فراموش نشدنی برای همراهان گرامی آناجورجیا که قصد تفلیس گردی را دارند، یک فروند قایق تفریحی بر روی این رودخانه شناور نموده تا سهمی هر چند اندک در شادی شما عزیزان داشته باشد.

قایق سواری در تفلیس

ظرفیت این قایق تفریحی، دوازده نفر است که به مدت نیم ساعت بر روی بستر رودخانه شناور بوده و امکان تماشای زیباترین چشم اندازهای تفلیس را برای شما مهیا خواهد نمود. ورودی این قایق تفریحی، 25 لاری به ازای هر نفر است.

موزیک زنده همراه با خواننده گرجی زبان و ارائه موسیقی محلی و زنده گرجی از برنامه های روی آب این قایق تفریحی می باشد.

پوشیده نیست که تجربه ی لحظه هایی این چنین خاطره انگیز را با هیچ میزانی نمی توان سنجید و ارزشی بی نهایت دارد.

رودخانه متکواری یا کورا، پایه ی نخست تمدن و فرهنگ شهر تفلیس است از آن رو که تفلیس در جوار این رودخانه زاده شده و از دل این آب های پر رمز و راز جان گرفته است.

عمده ی مناطق شهر تفلیس در دو سوی ساحل این رودخانه ی کهن پدیدار گشته اند و ارتباط تفلیس با رودخانه کورا بسان رابطه ی فرزند با مادری است که جانش در جان او گره خورده است.

نمای درختانی که در جوار رودخانه به صف ایستاده اند و خانه هایی که تا لبالب دریاچه پیش آمده اند، چشمان هر بیننده ای را خیره می کند.

بیشتر بخوانید: تور لحظه آخری سفر باتو

بعضی از این سازه ها که بر کوهپایه های لب رودخانه، بر بستری از سنگ تکیه زده اند، آن چنان به رودخانه نزدیک هستند که دیدن آن ها بیم و هیجان وصف ناپذیری ایجاد می کند. گویی که هم اینک در آب غوطه ور می شوند.

متکواری از شرق ترکیه سرچشمه می‌گیرد و از کشورهای گرجستان و جمهوری آذربایجان از میان رشته کوه‌های قفقاز عبور کرده و بعد از آنکه رود ارس به آن پیوست، در منطقه تالش گشتاسبی به دریای خزر می‌ریزد.

ماهیگیری دراین رودخانه از دیرباز، به چشم می خورد و فرصت مناسبی جهت کسب آرامش را در اختیار علاقمندان به این تفریح قرار می دهد.

بر فراز قایق های تفریحی شناور، می توانید نمای جالب و چشم نواز پل صلح را به نظاره بنشینید که سازه ای بی نظیر بوده و دیدن آن در ساعات مختلف شبانه روز جلوه های متفاوتی دارد.

از مطالب پیشین سایت: در سفر به استانبول کجاها برویم؟

قایق تفریحی در تفلیس

رودخانه کورا از قلب تفلیس و از منطقه ی تفلیس قدیم که سرشار از جاذبه های تاریخی و گردشگری است عبور می کند. چنان جادویی بی نظیر، به هر آنچه در مسیر گذر آن است، شگفتی می بخشد.

دیدن رودخانه کورا و تفلیس گردی با قایق تفریحی را با شرکت همیشه همراه ( آنا جورجیا) تجربه کنید.

فصل سفر به باتومی گرجستان است و از خیر تفریحات دریایی باتومی در تور گرجستان نمی توان گذشت و گفتنی است که تنها در تابستان های باتومی می توانید قایق سواری در دریای سیاه را تجربه کنید. بسته به نوع قایق انتخابی و ساعت قایق سواری، گنجایش نشستن افراد و هزینه کمی متفاوت است. به طور کلی ۷ نوع قایق وجود دارد که گنجایش آن ها از ۵ تا ۶۰ نفر متفاوت بوده و هزینه ها نیز بین ۱ تا ۱۰۰ لاری متفاوت اند که با توجه به امکانات قایق و ساعت قایق سواری هزینه متغیر است. برای استفاده از قایق سواری باتومی باید به مراکز خرید تور های مربوطه در خود باتومی مراجعه کنید که اغلب آن ها را در هتل ها، نزدیکی ساحل و دیگر نقاط شهر به راحتی پیدا خواهید کرد. ما جزئیات تور گرجستان هر مورد را برایتان آماده کرده ایم با خواندن این مطلب پیش زمینه ی خوبی بدست می آورید.

۱- قایق های سی استار (Sea star)

ساعت کار: ۸ تا ۲۱

هزینه: ۳۰ دقیقه، نفری ۱ لاری، حدود ۱۰۰۰ تومان

مسیر: باتومی تا سارپی، باتومی تا کبولتی

۲- قایق های باربار (Barbare)

ساعت کار: ۷ تا ۲۴

هزینه: 1 ساعت اجاره، ۱۴۰ لاری یا حدود ۱۷۰ هزار تومان

مسیر: باتومی-کویراتی

ظرفیت: ۱۱ نفر

۳- قایق های گلدن فیش (Golden fish)

ساعت کار: ۷ تا ۲۴

هزینه: 10 تا ۱۵ لاری، حدود ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان

مسیر: باتومی- متسوان کنتسخی

ظرفیت: ۶۰ نفر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها