رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 392251

روستایی که به هتل تبدیل می شود

ساعت 24-روستای کوچک کوهستانی"کورپپو" بالای آلپ سوئیس قرار دارد کمتر شبیه به یک روستا است ،این محل دارای شهرداری مستقل و شهردار شورای این شهرک را اداره می کند و فقط 12 نفر در آنجا ساکن هستند این محل کوچکترین بخش دارای شهرداری در سوئیس است همچنین جمعیت آن بتدریج کم شده است و دو سال پیش فقط 14 نفر ساکن بودند .

آلپ1
div>

دراواسط قرن نوزده کورپپو که حدود سیصد نفر جمعیت داشت شهرداری کاملا مستقل تشکیل داد اما مانند بسیاری اجتماعات کوه های آلپ د رچند دهه اخیر نسل جوان برای تحصیل و کار و زندگی بهتر به شهرها مهاجرت کردند و جمعیت این منطقه کمتر شده است و فقط افراد خیلی پیرو خیلی ضعیف باقی مانده اند به غیر از شهردار که مشغول کار در آنجا است بقیه ساکنین بازنشسته و مستمری بگیرهستند میانگین سن در این روستا 75 سال است و ساکنین نگران هستند در آینده هیچکس در "کورپیو " نباشد .

برای جلوگیری از تبدیل کورپیو به شهر ارواح یک نهاد محلی که به دنبال کسب درآمد نیستند تصمیم گرفتند این روستا را به محل گردشگری تبدیل کنند .

در حدود 60 خانه خالی از گرانیت تیتسینو، با سقف های خشک سنگی و پله چوبی شاه بلوطی در آنجا وجود دارد ، برخی از این خانه بیش از شصت سال دست نخورده باقی مانده اند . برخی از این خانه ها قراراست به کلبه هایی برای استراحت آخر هفته تبدیل شوند .رستوران روستا تبدیل به محل پذیرش شود محل صاف روستا سالن هتل شود خیابان ها راهروهای هتل وخانه ها اتاق های هتل را تشکیل خواهند داد .

هتل به شکل پراکنده اولین بار درشمال شرقی ایتالیا پس از زمین لرزه سال 1976 برای بازسازی روستاهای آسیب دیده با اصطلاح " آلبرگو دیفوسو"( هتل به شکل پراکنده ) افتتاح شد و تاکنون در سوئیس به این شکل کاری صورت نگرفته است .

اولین کلبه با دو اتاق خواب در اواخر ژوئن 2018 برای مهمانان افتتاح شد در حال حاضر بقیه کلبه ها مرمت می شوند و طبق برنامه قرار است هتل در سال 2020 افتتاح شود .

در مورد تور سوئیس در سایت سفر باتو بیشتر بخوانید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها