رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 392948

شهری کوچک اما پر از جاذبه‌های دیدنی! +تصاویر

ساعت24-جاذبه‌های گردشگری یونان و شهر آتن تعدادشان آنقدر زیاد است که نمی‌توان به راحتی از میانشان بهترین‌ها را انتخاب کرد. تاریخ پر فراز و نشیب این شهر باعث شده تا آثار تاریخی مختلفی در آن باقی بماند. این شهر زمانی پایتخت فلسفه و سایر علوم بود و دوره‌هایی هم تحت سلطه امپراطوری‌های اطرافش قرار گرفت. آتن امروزی یک شهر محبوب گردشگران است و هرکسی دوست دارد یک بار هم که شده از آن دیدن کند. اگر شما هم هنوز سفر به آتن را تجربه نکرده‌اید توصیه می‌کنیم ۹ جاذبه‌ی دیدنی آتن را که معرفی می‌کنیم در فهرست مقصدهای خود یادداشت کنید.

8

۱. آکروپولیس و پارتنون

این دو مهم‌ترین جاذبه‌ی دیدنی آتن هستند که سفر کردن به آتن بدون دیدن آن‌ها غیر ممکن است. آکروپولیس حتی بدون در نظر گرفتن پارتنون خود به تنهایی جاذبه‌ای با ارزش است که می‌توان از کنار آن منظره با شکوه آتن و معبدهایی را که در پایین هستند تماشا کرد. در آکروپولیس می‌توان وارد تورهای گروهی‌ای شد که راهنماهای چند زبانه دارند و از توضیحات راهنماهای حرفه‌ای بهره برد. البته این تورها رایگان نیستند و مدت‌ زمان کوتاهی هم برای تکمیل ظرفیت گروه باید صبر کرد.

موزه‌ی آکروپولیس جدید یک جاذبه دیدنی دیگر آتن است که در نزدیکی این دو قرار گرفته و می‌تواند در برنامه بازدید شما جایی داشته باشد. می‌توان یک بلیط دارای تخفیف برای بازدید از هردو گرفت و با همان بلیط به چند نقطه‌ی گردشگری دیگر هم رفت.

آکروپولیس و پارتنون

۲. موزه ملی باستان‌شناسی
این موزه در قلب آتن واقع شده است؛ یونان به داشتن چنین مجموعه‌ی بزرگی افتخار می‌کند. برای افرادی که عاشق موزه‌ها هستند حداقل به ۲ الی ۳ ساعت زمان نیاز است تا تمام موزه را بگردند. در این موزه بازدیدکنندگان با تاریخ چند هزار ساله‌ی یونان آشنا می‌شوند، از فرهنگ سیکلادی و از تمدن‌های شکل گرفته در جزایر تا دوران میسنی‌ها و سپس تا یونان امروزی.

حواستان باشد که موزه ملی باستان‌شناسی را با گالری ملی اشتباه نگیرید. البته گالری ملی هم محلی شگفت انگیزی برای مرور تاریخ یونان است.

موزه ملی باستان‌شناسی

۳. کیپ سونیون و معبد پوزئیدون (Cape Sounion and the Temple of Poseidon)

اینجا محل مناسبی برای وقت گذرانی در یک بعد از ظهر آرام است. تماشای این بناهای تاریخی واقع شده در کنار دریا در زیر نور آفتاب حس و حال عجیبی دارد. برای رسیدن به کیپ سونیون می‌توانید از اتوبوس شهری استفاده کنید با این حال بسیاری از بازدیدکنندگان علاقه دارند با تورها به این مکان بروند. برای پیدا کردن تورها می‌توانید از طریق هتل یا دفاتر گردشگری اقدام کنید.

کیپ سونیون و معبد پوزئیدون

۴. پیاده روی شبانه در آتن
شهر آتن یکی از امن‌ترین پایتخت‌های دنیا است اما با این حال نباید بی‌احتیاطی کرد. در هر حال، آتن از پایتخت‌هایی مثل لندن یا پاریس امن‌تر است پس می‌توان به عنوان یک گردشگر به تنهایی در خیابان‌ها چرخید و از خرید در فروشگاه‌ها یا غذا خوردن در تاورناها لذت برد.

پیاده روی شبانه در آتن

۵. پیرئاس (Piraeus)
اگر در برنامه سفر خود رفتن به جزایر زیبای یونان را ندارید می‌توانید به شهر پیرئاس در نزدیکی آتن بروید. به راحتی با مترو می‌توان به این شهر ساحلی رسید و در رستوران‌های اطراف میکرولیمانو ناهار خورد. پیرئاس یک شهر بندری است و همان حال و هوای جزایر یونانی را دارد. کمی وقت بیشتر برای سفر به پیرئاس در نظر بگیرید و از موزه تاریخ و موزه دریایی شهر بازدید کنید.

پیرئاس

۶. تپه لیکابتوس
دوست دارید به بلندترین نقطه شهر بروید؟ البته این مکان حاصل ساخت انسان نیست بلکه یک تپه‌ی طبیعی در میان شهر آتن است. می‌توانید با بالابرهای ریلی به بالای تپه برسید و اگر در زمان مناسبی سفر کرده باشید از کنسرت‌ها یا نمایش‌های اجرا شده در بالای تپه لذت ببرید.

تپه لیکابتوس

۷. محله‌های معروف آتن
محله‌ی پلاکا یکی از مناطق جذاب اطراف آکروپولیس است که مغازه‌ها و رستوران‌های کوچکی دارد. اکثر مغازه‌ها فروشنده صنایع دستی هستند. اگر در تابستان به این مکان سفر کنید، هوا گرم است و پیشنهاد می‌شود قهوه سرد برای خنک شدن بنوشید. این محله شبیه موناستیراکی است.

9 جاذبه دیدنی در آتن

۸. میدان سینتاگما
این میدان با نام «میدان مشروطیت» هم شناخته می‌شود و به نوعی قلب آتن مدرن است. یک میدان بزرگ که میزبان مراسم‌ها و جشن‌های مختلف در طول سال است و چندین هتل لوکس آتن هم در اطراف آن قرار دارند. پارلمان یونان هم در کنار میدان قرار دارد. پیاده‌راه ارموس از همین میدان به فروشگاه‌های بزرگ آتن ختم می‌شود. در میدان سینتاگما، دیدن سربازان گارد ریاست جمهوری با لباس سنتی که در ساعات مختلف روز جایگزین می‌شوند هم خالی از لطف نیست.

میدان سینتاگما

۹. آگورا
این جاذبه دیدنی آتن کمتر مورد توجه قرار گرفته است و شاید بیشتر افراد آن را با آگورا رم که در ایتالیا واقع است اشتباه می‌گیرند. آگورا یونان مکانی عالی برای گردش و تماشای بناهایی مثل معبد هفائستوس و چند بنای تاریخی کوچک‌تر است. با همان بلیط تخفیفی آکروپولیس می‌توانید از آگورا هم بازدید کنید.

آگورا

منبع: لست سکند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها