رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 393442

زلزله جاوه اندونزی 3 کشته و تعداد زیادی مجروح برجای گذاشت

ساعت24 -سازمان مدیریت فجایع ملی اندونزی برآورد کرد: زمین لرزه 6.4 ریشتری اوایل بامداد پنجشنبه در سواحل جاوه شرقی اندونزی تاکنون 3 کشته و تعداد زیادی مجروج برجای گذاشته است.

زمین‌لرزه
سازمان مدیریت فجایع ملی اندونزی برآورد کرد: زمین لرزه 6.4 ریشتری اوایل بامداد پنجشنبه در سواحل جاوه شرقی اندونزی تاکنون 3 کشته و تعداد زیادی مجروج برجای گذاشته است.

مرکز ژئوفیزیک و هواشناسی اندونزی اعلام کرد: این زلزله در عمق 10 کیلومتری منطقه 'گیام سومنپ' در شرق جزیره جاوه رخ داده است و عمق کم آن سبب شده تا شدت این زمیسن لرزه بسیار قوی باشد و امواج آن در جزیره بالی در نزدیکی این منطقه نیز احساس شود.


جزیره بالی اکنون میزبان نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با بیش از 3 هزار شرکت کننده از 189 کشور مختلف جهان است.
طبق گزارش سازمان مدیریت فجایع ملی اندونزی برآوردهای اولیه حاکی از آن است که تاکنون 3 تن بر اثر ریزش ساختمان ها جان خود را ازدست داده اند و آمار مجروحان نیز نسبتا زیاد برآورد می شود اما تاکنو گزارش دقیقی از منطقه ارسال نشده است.


این گزارش می افزاید زلزله رخ داده به جزیره بالی میزبان اجلاس بین المللی صندوق بین المللی پول آسیبی نرسانده است.
براین اساس زلزله در زمانی در این منطقه رخ داده که مردم منطقه در خواب بودند، به همین دلیل احتمالا آمار مجروحان و قربانیان افزایش خواهد یافت.
این زلزله همچنین پاپوا گینه نو در اقیانوس آرام را نیز به لرزه درآورد.


دوهفته پیش زمین لرزه 7.5 ریشتری و سونامی شهر پالو واقع در جزیره سولاوسی در شمال این کشوربوقوع پیوست که تاکنون بیش از دو هزار و 45 کشته و 10 هزار تن مجروح و 5 هزار مفقود برجای گذاشته است.


در این زلزله بیش از 82 هزار تن خانه های خود را ازدست دادند و افزون بر 67 هزار ساختمان در پالو فرو ریخته است.
کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول روز گذشته (چهارشنبه ) در جریان اجلاس سالانه این نهاد جهانی در جزیره بالی اندونزی اعلام کرد که این صندوق 130 هزار دلار به اندونزی برای احیای مناطق زلزله زده پالو کمک می کند.
طبق گزارش سازمان ملل 200 هزار تن در اندونزی دراثر این فجایع طبیعی درپالو همچنان نیازمند کمک فوری و اولیه هستند.
اندونزی همچنین در ماه گذشته شاهد زلزله پرقدرت بالای 6 ریشتر در جزیره لومبوک در شرق این کشور بود که بیش از 550 کشته برجای گذاشت.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها