رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 393600

روایت وکیل دایی از احضار شهریار و ماجرای مسدود کردن حساب زلزله‌زده‌ها

ساعت24-روایت وکیل دایی از احضار شهریار و ماجرای مسدود کردن حساب زلزله‌زده‌ها

حساب‌های مالی علی دایی را مسدود کردند و او به جرم تلاش برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه تحت فشار است. البته تنها این علی دایی نبوده که احضار شده و غیر از او صادق زیباکلام، مهراب قاسم‌خانی، نیکی کریمی و الهام پاوه‌نژاد هم بازخواست شده‌اند.

عسگری پیشبین وکیل علی دایی در این پرونده در گفت و گو با دنیای ورزش تورنتو در این باره می گوید: «متاسفانه حساب همچنان مسدود است و هرچقدر هم که دوستان بگویند علی دایی به عنوان مطلع آمده، پرونده ای در شعبه مالی دادسرا تشکیل شده و علی آقا را احضار کردند و حساب هم بستند. این کاملا معنایش مشخص است. ببینید این رفتار خدای ناکرده معنایش این می شود که در خلا اعتماد عمومی به ارگان های رسمی اگر بار بعد اتفاق ناگواری رخ دهد که نیاز به بسیج همگانی باشد، دیگر هیچ کسی پا پیش نمی گذارد. می گویند با علی دایی این کار را کردند، چه برسد به ما. این رفتار متاسفانه اعتماد عمومی را سلب می کند.»

او ادامه می دهد: «من نمی خواهم خدای ناکرده بگویم علی دایی خود را ورای قانون می داند. اتفاقا او بیش از همه آماده پاسخگویی در برابر قانون است. ولی شما ببینید علی دایی پول را از ایرانیان خارج و داخل کشور برای کمک به زلزله زده ها جمع کرده. تقریبا هفته به هفته در این باره گزارش های رسمی داده است. او ابتدا شماره حساب های دو خانم معتمدش را داد تا پول ها جمع شوند و بعد هم این پول ها به حسابی به نام خودش رفت تا سودی رویش بیاید و به نفع کمک ها قرار بگیرد.»

البته انگار این بار اول نیست که حساب های دایی مسدود می شود و پیشبین می گوید: «از همان ابتدا دادستانی اصفهان حساب را مسدود کرد، ما مشکل را حل کردیم، بعد نوبت به مشهد رسید و باز حل شد. دادستان محترم تهران پرسش هایی داشتند که توضیحات دادیم و این بار هم که انگار پرونده ای در شعبه مالی دادستانی تهران مطرح شده است. ما رفتیم پاسخ هم دادیم ولی اصلا یک نفر شاکی در این پرونده وجود ندارد. در حقیقت همه آنهایی که کمک کردند از گزارش های علی دایی قانع شده اند. او با همه مشغله هایش در فوتبال، یک گروه را گذاشته و تلاش می کند هرچه سریع تر روستاه روله مالان را بسازند. حساب مسدود است اما این را علی رغم میل دایی می گویم که از جیبش دارد خرج می کند تا پروژه نخوابد و به قولش عمل کرده باشد و مردم در فصل زمستان بی سرپناه نمانند. دوستانی که الان نگران سرنوشت پول ها هستند اگر یک سئوال از استاندار کرمانشاه می کردند این قدر ناچار به کار قضایی نبودند. علی دایی هم که خیلی شفاف دارد خودش گزارش می دهد. ما واقعا نمی فهمیم این چه برخورد ناپسندی است که صورت گرفته؟»

او در پاسخ به اظهار نظر رئیس ستاد مدیریت بحران که گفته بود سلبریتی سرشناس این پول ها را خرج دادن وامش کرده گفت: «بعید می دانم این اظهار نظر خطاب به علی دایی باشد. سرنوشت این پول که مشخص است و با سودش مشخص شده کجا گزارش شده. باز هم می گویم دایی حتی یک مدعی یا شاکی ندارد و آنهایی که به او اعتماد کردند همچنان اعتماد دارند و در کنارش هستند اما به دلیل خلا موجود در کشور در نداشتن نهادهای خیریه مستقل و غیردولتی، در شرایطی که مردم به نهادهای دولتی اعتماد نداشتند، یکی مثل علی دایی پیش قدم شد و حالا باید پاسخگوی این کارش باشد، آن هم درحالی که همه چیز را شفاف به مردم اطلاع داده. آنها هم به او اعتماد دارند. این رفتار باعث دلسردی می شود اما علی دایی عادت دارد در سختی ها سختکوش تر شود. او بعد از این اتفاق ها مصمم تر شده برای اینکه بتواند قولش به مردم را قبل از فصل سرما عملی کند.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها