رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 393624

کم هزینه ترین اقدام برای رانندگی بهتر در فصل باران

ساعت 24- با آغاز فصل پاییز در بیش تر استان های نیمه شمالی کشور، بارش باران شروع شده و در تعدادی از استان ها نیز سطح بارش باران به اوج خود رسیده است. با این که این نعمت، حال و هوای شهرها را تغییر می دهد و باعث خوشحالی بسیاری افراد می شود، اما باید دقت کرد که رانندگی در فصل باران نیاز به دقت بیش تری دارد و با آغاز پاییز، رانندگان باید رسیدگی های بیش تری برای خودروی خود در نظر بگیرند.

style="text-align:justify">برای همگان واضح است که هنگام بارش باران، دید رانندگان و عابران پیاده تا حدی کم می شود. اگر هم باران شدید باشد، می تواند دید افقی را به حداقل ممکن برساند. خیس شدن سطح جاده ها و مسیرها همیشه خط ترمز خودروها را افزایش می دهد و از سویی دیگر میزان تصادف ها در ایام بارندگی به دلیل کاهش دید افقی و در پی آن افزایش خط ترمز، بیش تر می شود.

بنابراین برای پیش گیری از تصادف های بیش تر در روزهای بارندگی، می توان با کم ترین اقدام میزان خسارت را به حداقل رساند. یکی از نکته هایی که بیش تر رانندگان ایرانی به آن دقت نمی کنند، روشن کردن چراغ خودرو حتا در روزهای بارانی است. با کاهش دید افقی برای رانندگان و همچنین عابرین پیاده، راننده می تواند با روشن کردن چراغ، موقعیت مکانی خود را دقیق تر به دیگران اعلام کند. با این که روشن بودن چراغ در روز نمی تواند کمک قابل توجه ای را به خود راننده بکند، اما باعث می شود دیگر رانندگان، خودروی او را بهتر ببینند. با این کار رانندگان دیگر راحت تر فاصله شان را با خودروی شما تنظیم
می کنند و احتمال تصادف تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.
در کنار این که با آغاز فصل سرما رانندگان خودرو باید نسبت به سلامت سامانه ترمز و پایداری خودرو اطمینان بیش تری داشته باشند و وضعیت لاستیک ها را بررسی کنند، می توانند با هزینه های حداقلی خودروهای خود را برای این فصل آماده کنند. به عنوان مثال می توانند سطح روغن ترمز خود را بررسی کنند و اگر سیستم ترمزشان نیاز به هواگیری یا تنظیم دقیق تر دارد، با بودجه ای در بازه ۱۰ تا ۸۰ هزار تومان این کار را انجام دهند. البته این نکته بیش تر شامل خودروهای ایرانی می شود.
تنظیم درست زاویه پرتاب نور نیز کاری است که هزینه ندارد و مالک خودرو می تواند خود بر اساس ویدیوهای آموزشی مختلف، این کار را انجام دهد. دقت داشته باشید که در هوای بارانی، بیش ترین بازدهی، برای لامپ هایی با کلوین پایین است. به عبارتی هرچه نور چراغ زردتر باشد دید بهتری در شرایط بارانی به شما می دهد. این نکته باید بیش تر قابل توجه افرادی باشد که نور خودروهای شان را دست کاری کرده اند، وگرنه خودروهای خارجی که به صورت استاندارد به سامانه های نوردهی زنون، LED و لیزی مجهز هستند، چنین مشکلی نخواهند داشت، زیرا کاسه چراغ ها و سیستم های نوردهی استاندارد با نور آبی و سفید می تواند در شرایط بارانی نیز خوب عمل کنند.


اما نکته ای دیگر که شاید در ابتدای فصل باران کم تر کسی به آن دقت می کند، استفاده از برف پاک کن های سالم و استاندارد در خودرو است. هنگامی که فصل باران آغاز می شود، بسیاری از رانندگان با مشکلات برف پاک کن های قدیمی و خراب خود رو به رو می شوند اما می توان پیش از تشدید بارندگی ها این قطعه ارزان قیمت را به آسانی تعویض کرد. باید به این نکته دقت کنید که اگر برف پاک کن شما سالم نیست و درست نمی تواند آب را از روی شیشه خودرو جمع کند، در نخستین بارش باران و نیاز شما برای استفاده از برف پاک کن خراب، می تواند صدمه های جدی به شیشه خودرو وارد کند.
با وجود این مسأله و ضرورتی که همیشه برای اطمینان از صحت عملکرد برف پاک کن ها وجود دارد، فروشگاه اینترنتی ” توربو یدک ” طرح ویژه فروشی را با نام « فصل باران » در وب سایت خود قرار داده است. در این طرح فروش، مالکان بیش تر خودروهای داخلی می توانند برف پاک کن های خودروی شان را با قیمتی به مراتب کم تر از بازار تهیه کنند زیرا ” توربو یدک” در این طرح، تمام برف پاک کن ها را با تخفیف ویژه به فروش می رساند. یکی از مزیت های خرید برف پاک کن از سامانه ” توربو یدک “، ضمانت کیفیتی است که این فروشگاه به شما می دهد. همچنین شما می توانید انواع برف پاک کن های مناسب خودروی خود را در این فروشگاه اینترنتی ببینید و با توجه به قیمت، آن ها را با هم مقایسه کنید. اگر هم در خرید مدل برف پاک کن شک داشته باشید، مشاوران متخصصی در این فروشگاه کار می کنند که می توانند به صورت رایگان بهترین راهنمایی را به شما کنند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها