رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 393693

طرح دولت ژاپن برای اعطای اقامت ۵ ساله به کارگران خارجی

قابل توجه کارگران ایرانی داوطلب کار در ژاپن

ساعت24-هزاران ایرانی در دهه 1360 وحتی تا اواسط دهه 1370 بازار کارژاپن را برای کسب درآمدهای رویایی نسبت به درآمد درایران به این کشوررفتند . تجربه نه چندان مفید حضور ایرانیان در ژاپن و البته تداوم رکود در اقتصاد این کشور و رقابت کارگران سایر کشورها راه ورود ایرانیان به ژاپن برای کار را با دشواری مواجه کرد و تب رفتن به ژاپن خوابید. اما این روزها که کسب وکار ایرانیان به بدترین روزها رسیده است شمار قابل اعتنایی از کارگران ایرانی دنبال این هستند که به کشورهای دیگر بروند.

خبر
در این وضعیت شاید این خبر برای متقاضیان خروج از ایران باهدف کار در سایرکشورها جذاب باشد که بدانند بازارکار ژاپن برروی کارگران بازخواهدشد. دولت ژاپن امروز جمعه اعلام کرد لایحه ای را در راستای پذیرش بیشتر کارگران خارجی به پارلمان ارائه خواهد کرد.در طرح جدید قرار است به کارگرانی که مهارت های لازم براساس مقررات فعلی را ندارند ویزای ورود به این کشور و اجازه اقامت پنج ساله داده شود.با این حال کارگران باید بر زبان ژاپنی آشنایی داشته باشند تا در زندگی روزمره خود با مشکل روبرو نشوند. آن دسته از کارگران که دارای مهارت و آشنایی بیشتر با زبان ژاپنی هستند می توانند ویزای بلند مدت تر دریافت کنند. آنها همچنین می توانند به همراه خانواده های خود به ژاپن مهاجرت کنند.احتمال داده می شود طرح پذیرش کارگران خارجی از ماه آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی به اجرا گذاشته شود.این در حالی است که یوشییهده سوگا، سخنگوی دولت ژاپن بر «عدم تغییر سیاست مهاجرتی» کشورش تاکید کرده است. سخنی که به نظر می رسید در راستای جلب نظر افکار عمومی بیان شده باشد. بسیاری از رای دهندگان ژاپنی از احتمال ورود گسترده مهاجران خارجی به کشورشان بیمناک هستند.ژاپن در بخشهای کشاورزی، خرده فروشی، ساخت و ساز، نگهداری از افراد مسن و کودکان با کمبود نیروی کار روبرو است.آمار رسمی نشان می دهد که یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر از جمعیت ۱۲۸ میلیون نفری ژاپن را کارگران خارجی تشکیل می دهند.
با توجه به اینکه ایرانیان دارای توانایی ها و مهارتهای فنی انگیزه بالایی برای حضور دربازار ژاپن دارند به نظر می رسد قبال به این روند موجی از تحرک در میان نیروی کار با کیفیت ایرانی ایجادکند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها