رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 393752

اعتراف مظنون دستگیر شده در آلمان به قتل خبرنگار بلغارستانی

ساعت24-فردی که اخیرا در آلمان به اتهام قتل خبرنگار زن بلغار دستگیر شده بود، اعتراف کرد.

دادگاهی در آلمان امروز جمعه اعلام کرد که فردی که چهارشنبه گذشته به اتهام قتل «ویکتوریا مارینوا» خبرنگار بلغارستانی دستگیر شده است، در روزهای آتی به بلغارستان تحویل داده خواهد شد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دادگاه عالی در شهر «سله» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روند استرداد فرد متهم به زودی اجرا می‌شود و مرد دستگیر شده به دادگاه گفته است که روز ششم اکتبر با مقتول دعوای لفظی داشته است.او تحت تاثیر الکل و موادمخدر بوده است و با مشت به صورت این زن زده است و او نقش زمین شده است. فرد متهم سپس مقتول را برداشت و او را روی بوته‌ها رها کرد و از محل گریخت.»

مظنون ۲۰ ساله که در پی حکم اروپا دستگیر شد، گفته است که نمی‌خواسته مارینوا را بکشد. وی همچنین اتهام تجاوز به مقتول را هم رد کرد.

مارینوا، خبرنگار تلویزیونی بلغارستانی که در تحقیق در زمینه اتهام فساد مربوط به ارتباط سیاستمداران و فعالان اقتصادی کشورش با صندوق‌های اروپایی فعالیت داشت، به شیوه‌ای وحشیانه‌ در شهر «روسه» واقع در شمال این کشور کشته شد.

جسد این خبرنگار ۳۰ ساله شنبه گذشته در یکی از پارک‌ها در حالی پیدا شد که تلفن همراه، کلید خودرو، عینک و بخشی از لباس‌های وی ربوده شده بود. «ملادن مارینوف» وزیر کشور بلغارستان همچنین تاکید کرد که به وی تجاوز شده است و گفت که تاکنون شواهدی مبنی بر اینکه قتل به فعالیت‌های شغلی مارینوا ارتباط داشته، پیدا نشده است.

سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) قتل این خبرنگار را محکوم کرد. این سومین خبرنگار است که در طول یک سال در اتحادیه اروپا کشته می‌شود. اکتبر گذشته «دافته کاروانا گالیزیا»خبرنگار مالتی در پی انفجار خودروی شخصی‌اش به قتل رسید. کشته شدن «یان کوکیاک» خبرنگار اسلواک در ماه فوریه دیگر مورد قتل خبرنگاران در اروپا بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها