رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396512

ارائه خدمات درمانی و امدادی به ۱۵ هزار زائر اربعین

ساعت24-رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات امدادی و درمانی به بیش از ۱۵ هزارنفر از زائران در طرح اربعین هلال احمر خبر داد.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خدمات امدادی ارائه شده به زائران اربعین از ۲۱ مهرماه امسال تاکنون گفت: طرح امسال نسبت به سال های قبل شش روز زودتر آغاز شده است و در مجموع ۴۷۷ پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور برای پوشش امدادی زائران در آماده باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری در استان های معین و محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خروجی مهران، چذابه و شلمچه در آماده باش کامل هستند، گفت: ۸۷ پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و سیار نیز در استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه فعال شده اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۹۳۶ نیرو در هر روز در داخل و خارج کشور به کار گرفته شده اند گفت: ۹۴۷۱ نفر در کشور و ۳۴۶۵ نفر در خارج از کشور در آماده باش هستند.

سلیمی اضافه کرد: همچنین ۱۱۸ دستگاه در سه استان ایلام، خوزستان، کرمانشاه و کشور عراق به کار گرفته شده اند و هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در خارج کشور مستقر شده‌اند. ۲۰ دستگاه موتورلانس هم در سه استان در آماده باش است.

وی با بیان اینکه ۴۲ دستگاه خودروی عملیات و نجات نیز در شهرهای مرزی مستقر است، گفت: چهار فروند بالگرد در شهرهای مهران، خوزستان و کرمانشاه مستقر است.

سلیمی درباره پوشش امدادی زائران اربعین نیز گفت: در مجموع بیش از ۱۵ هزار نفر به مراکز و پایگاه های هلال احمر مراجعه کرده اند که از این تعداد ٣٨ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۹۲۲۸ نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کرده اند. به ۵۲۸۵ نفر نیز خدمات پزشکی شامل تست فشار و قندخون ارائه شده و ۱۳۵۲ نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها