رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 400087

زیبایی های تهران در پاییز

رپورتاژ / زیبایی تهران در پاییز شاید زیاد نباشد ولی سر زدن به آنها خالی از لطف نیست. شهر تهران در پاییز بسیار زیبا و دیدنی است .

dir="RTL" style="text-align:justify">پایتخت دیدنی ایران در این فصل برگ ریزان پاییز چهره ی دیدنی به خود می گیرد . آب و هوای تهران در این فصل خنک است ولی بعضی اوقات همراه با آلودگی است . جاهای دیدنی تهران در پاییز از رنگ و بوی خاصی برخورداره و حالت رمانتیک و پاییزی به خود میگیره. از برگ ریزان درخت ها گرفته ، تا هوای ملس متمایل به سرد و باران های ملایم و گاهی بادهای تند حس و حال خاصی به تهران میده. پاییز در تهران پر از جذابیت های طبیعی و گردشگری است که چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد.

پارک جمشیدیه تهران

یکی از بهترین مکان های پاییزی در تهران پارک جمشیدیه است. این پارک که یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز است در ابتدا باغی شخصی متعلق به جمشید الدوله بود و بعدها بخش بزرگی از آن را با هدف احداث پارک، به شهرداری سپرد. گیاهان و درختان متنوعی اعم از بید مجنون، نارون، سرو، افرای سیاه، چنار، زبان گنجشک، اقاقیا و … در این پارک وجود دارند و این درختان در فصل پاییز زیبایی ویژه‌ای به فضای پارک می‌بخشند. همچنین باید بدانید که پارک جمشیدیه دارای پوشش جانوری خاصی با ۶۰ نوع پرنده می‌باشد. پیاده‌روی بر روی سطح شیب‌دار و کفپوش‌های سنگی و ناصاف این پارک حس جنگلی بودن پارک جمشیدیه را در ذهن تداعی می‌کند. این پارک به بهشت سنگی تهران شهرت دارد.

پل طبیعت

پل طبیعت، به لحاظ معماری سازه‌ای بی‌نظیر در سطح جهانی است. این پل هم اکنون به عنوان یکی از نمادهای ‌شهر تهران شناخته می‌شود. پل طبیعت سه طبقه، متصل کننده بوستان آب و آتش و پارک طالقانی می‌باشد. دو مشخصه‌ای که سبب خاص بودن پل طبیعت شده این است که اول مختص عابران پیاده می‌باشد و دوم اینکه نورپردازی خاص و کم نظیر آن در هنگام شب خارق‌العاده بنظر می‌رسد. شما می‌توانید از فراز این پل تماشاگر مناظری بی‌نظیری از دامنه قله دماوند و رشته‌ کوه‌های البرز و دو بوستان طالقانی و آب و آتش باشید.

پارک ملت

بوستان ملت به لحاظ جغرافیایی در شمال تهران واقع شده است. این بوستان، با وسعتی حدود ۳۴ هکتار جزء بزرگترین بوستان‌های تهران به شمار می‌آید. طریقه ساخت این بوستان از پارک‌های کشور انگلستان برگرفته شده است. پارک ملت از دهه چهل تاکنون میزبان علاقمندان داخلی و خارجی می‌باشد. منطقه خوش آب‌وهوا و زمین پوشیده از برگ‌های طلایی این بوستان، از جذابیت‌های پارک ملت در فصل پاییز و البته فرصت و ایده‌های عکاسی جالبی را برای دوستداران طبیعت فراهم می‌آورد.

اگر علاقمند هستید از زیبایی های تهران بیشتر بدانید به سایت سیری در ایران (seeiran.ir) یه سری بزنید و از مطالعه مطالب آن لذت ببرید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها