رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 400160

خواص ژابوتیکابا | خواص ژابوتیکابا برای سرطان و درمان ایدز

ژابوتیکابا یکی از میوه های مناطق گرمسیری است این میوه سرشار از ویتامین های ضروری بدن انسان است در این مطلب فواید ژابوتیکابا را برای شما شرح می دهیم.

ژابوتیکابا
html>

معرفی ژابوتیکابا /انگور برزیلی


JABOTICABA
Myrtaceae
نام های مشترک: Jaboticaba، Jabutticaba، Guaperu، Guapuru، Hivapuru، Sabara، Ybapuru

گونه: Myrciaaria cauliflora Berg، M. jaboticaba Berg، M. tenella Berg، M. trunciflora Berg.

گونه های مرتبط: گوابرری، روبربری (Myrciaria floribunda)

فواید دور: Eugenias (Eugenia spp.)، Feijoa (Feijoa sellowiana)، گواوا (Psidium spp.).

منشاء: تمام چهار گونه از گونه های jaboticaba بومی منطقه میناس گرایس برزیل هستند. برخی از آنها نیز به سایر نقاط برزیل و همچنین مناطق بولیوی، پاراگوئه، شمال شرقی آرژانتین، اروگوئه و پرو شناخته می شوند. در برزیل، jaboticabas از شهر جنوبی ریو گراند به Bahia و از ساحل به گویاز و Matto Grosso در غرب کشت می شود. این میوه در سال 1904 به کالیفرنیا (در سانتا باربارا) معرفی شد.

سازگاری: در برزیل، jaboticabas از سطح دریا به سطح بالاتری از 3000 فوت رشد می کند. برخی از گیاهان می توانند دمای 24 درجه فارنهایت یا کمتر و زنده بمانند؛ دیگر در 27 درجه فارنهایت آسیب دیده اند. در سال 1917، یک درخت جوان در بروکسویل، فلوریدا از درجه حرارت به 18 درجه فارنهایت رسیده بود و تنها شاخه ها کشته شدند. در کالیفرنیا jaboticabas با موفقیت در سان دیگو، دره بهار، بوستونی، Encinitas، جنوب لس آنجلس و به عنوان شمال به عنوان مناطق ساحلی سان خوزه و سان فرانسیسکو رشد کرده است.

عادت رشد: jaboticaba درختچه کوچکی است که بستگی به نوع گونه ها در ارتفاع 10 تا 15 فوت در کالیفرنیا و 12 تا 45 فوت در برزیل دارد.پوست نازک، بژ قرمز رنگ پوست بسیار شبیه به گواوا است.
برگها: برگهای مخروطی همیشه سبز نازک و بیضوی است، 1 تا 4 اینچ و 1/2 تا 3/4 اینچ عرض. رنگ آنها سبز تیره براق و بافت چرمی دارد. اندازه، شکل و بافت تا حدودی از یک گونه به نوع دیگر متفاوت است.

گلها: گلهای زرد و سفید کوچک به طور چشمگیری از تنه، اندام و شاخه های بزرگ در گروههای چهارگانه ظاهر میشوند.

خواص ژابوتیکابا

میوه ها: میوه Jaboticaba در ظاهر و بافت مانند انگور است اما با پوست ضخیم تر و سخت تر است. بیشتر میوه های کالیفرنیا رنگ بنفش تیره تا تقریبا سیاه و سفید است. ابعاد متوسط یک اینچ قطر دارد، اما می تواند از 3/4 به 1-1 / 2 اینچ، بسته به نوع و گونه ها متفاوت شود. پالپ سفید ژله ای حاوی یک تا چهار دانه کوچک است و دارای طعم خوشایند و نامنظم است که به طور قابل توجهی مشابه انگورهای مشکدانه است. پوست دارای یک عطر و طعم رزینی است میوه ممکن است به صورت جداگانه یا به صورت خوشه ای از زمین تا تمام شاخه های تنه و شاخه تولید شود و گیاه می تواند تا پنج بار در سال رشد کند. از میوه ها می توان ژله ها، مربا و ...ساخته شود.

خواص Jabuticaba


Jabuticaba برای درمان هموپاتی، آسم، اسهال و دیازنتری نیز استفاده می شود، همچنین به عنوان درمان گلودرد و التهاب مزمن لوزه ها هم مفید است. میوه Jaboticaba حاوی ترکیبات مشابه اثرات بیولوژیکی مثبت در زغال اخته، انگور و سایر گونه های مرتبط با آن، از جمله ضد پیری، ضد التهاب و خواص آنتی اکسیدانی است.

خواص ضد سرطانی ژابوتیکابا

خواص ژابوتیکابا برای آسم

1. Jabuticaba میوه می تواند تحریک شونده باشد، راه های هوایی برونشیت را باز کند، که برای آسم خوب است، و کمی رضایت بخش است و آن را برای اسهال عالی، و همچنین درمان کسانی که مبتلا به لازکولیت هستند مفید است.

2. Jabuticaba میوه ضد التهابی و پر از آنتی اکسیدان های عالی است.

3. Jabuticaba یک میوه ضد پیری با مزایای بهداشتی مشابه مانند cranberries است.

Jabuticaba Fruit حاوی مقدار زیادی :

پروتئین فسفر
کم کربوهیدرات ویتامین C
کلسیم ویتامین های B
آهن

خواص ضد سرطانی ژابوتیکابا

5. مطالعات جدید در مورد اثربخشی Jabuticaba برای مبارزه با سرطان انجام می شود ... زیرا شامل بسیاری از ترکیبات ضد سرطان است.

خواص ژابوتیکابا برای پوست و مو

6. Jabuticaba برای ترشح دستگاه گوارش، آرتریت، و همچنین جلوگیری از بسیاری از بیماری های پوست و حتی از دست دادن مو مفید است

7. Jabuticaba Fruit همچنین یک ماده ضد عفونی کننده عالی است.

خواص آنتی اکسیدانی ژابوتیکابا


8. Jabuticaba Fruit غنی از ترکیبات فنلی است که می توان آنتوسیانین ها را برجسته کرد. آنتوسیانین ها نوع فراوان فلاونوئید هستند و مسئول رنگ آبی یا بنفش هستند. آنتوسیانین ها تنها اسید چرب هستند که اعتقاد بر این است که نقش مهمی در منافع بهداشتی این میوه ایفا می کنند، به جز محتوای پلی فنیکی موجود در آن و به طور خاص پانالالژین، پانالالین، اسید گالاگیک و اسید ellagic که به عنوان آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند.

خواص ژابوتیکابا برای ایدز

9. در Jabuticaba Fruit یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده فعال موجود در این میوه به نام jaboticabin شناخته شده است و همچنین می تواند نقش مهمی در سلامت این میوه ای ایفا کند، زیرا depsides آنتی بیوتیک، ضد HIV، آنتی اکسیدان و فعالیت ضد تهاجمی است

خواص ژابوتیکابا برای آسم

Jabuticaba Fruit یک ژل فوق العاده و شیرینی های عالی را تولید می کند .

پیشگیری از سرطان

آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارند. در Jabuticaba آنها به صورت ترکیبات فنلی مانند آنتوسیانین هستند که دارای خواص ضد سرطان زایی مختلف هستند. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند ، از تخریب سلول و جهش ژنتیکی DNA جلوگیری می کنند.

پیشگیری از دیابت نوع 2

در تحقیقی که روی موش ها انجام شد ، دانشمندان دریافتند که پوست میوه jabuticaba اثر تنظیم کننده ای بر روی قند خون دارد. بنابراین ، استفاده از آنها می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

فلور روده را بهبود می بخشید و به هضم غذا کمک می کند

محتوای فیبر زیاد در Jabuticaba باعث متعادل سازی فلور روده و تحریک هضم غذا می شود. مواد مغذی مختلف به پاکسازی و سم زدایی روده بزرگ کمک می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها