رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 400880

مرگ یک کوهنورد در ارتفاعات البرز

ساعت 24- رئیس جمعیت هلال احمر طالقان استان البرز اعلام کرد که چهار کوهنورد در ارتفاعات روستای سیکانرود این شهرستان دربرف گرفتار شده بودند که یکی از آنان جان خود را ازدست داد.

div>

علیرضا کلاته اظهار داشت: صبح دیروز به دنبال تماس تلفنی مبنی بر گرفتار شدن چهار کوهنورد در ارتفاعات کوه ناز واقع در شهرستان طالقان، بلافاصله تیم های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر به محل حادثه شتافتند.
وی ادامه داد: تیم های امداد نجات با یک دستگاه آمبولانس عملیات جستجو را در منطقه آغازکردند و سه نفرازکوهنوردان درحالی که براثر سرمازدگی شدید دچار ناتوانی جسمی شده بودند را یافتند که با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.
کلاته گفت: امدادگران نیز جسد کوهنورد جانباخته را طی مسیری صعب العبور در ارتفاعات روستای سیکانرود پس از 11 ساعت عملیات جستجو پیدا کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر طالقان اظهارداشت: جسد این کوهنورد نیز تحویل نیروی انتظامی و پزشکی قانونی شهرستان طالقان شد.
وی از افرادی که قصد کوهنوردی در مناطق کوهستانی را دارند خواست ضمن همراه داشتن تجهیزات ایمنی از افراد بومی برای گردش در مناطق کوهستانی استان البرز کمک بگیرند.
شهرستان طالقان واقع در 90 کیلومتری شمال غربی کرج یکی از مناطق کوهستانی و برفگیر استان البرز است .
بارش برف سنگین و سرما طی 2 روز گذشته ارتفاعات استان البرز از جمله طالقان و جاده کرج - چالوس را فرا گرفت و مشکلاتی برای گردشگران و خودروها به وجود آورد.
امسال نیز تعدادی از گردشگران و کوهنوردان به علت ناآشنایی به مسیرهای کوهستانی استان البرز در ارتفاعات این استان گم شدند که توسط امدادگران هلال احمر نجات یافتند.
سال های گذشته نیز تعدادی از گردشگران و کوهنوردان در ارتفاعات البرز جنوبی براثر سرما و گرفتاری در برف جان باختند.
« هموطنان می توانند درصورت نیاز امدادی با سامانه 112 هلال احمر البرز تماس حاصل بگیرند.»

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها