رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 400967

عراق از تحریم واردات برق ایران معاف شد

ساعت24- در ادامه ناتوانی های واشنگتن برای تحمیل تحریم ها به ایران و کشورهای همکار، رسانه های عراقی به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشتند که آمریکا عراق را از تحریم واردات برق از ایران بعنوان بخشی از تحریم های یکجانبه علیه ملت ایران معاف کرد.

style="text-align:justify">در این خبر به نقل از 'برایان هوک' رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا آمده است که واشنگتن به عراق برای ادامه پرداخت هزینه واردات برق از ایران معافیت از تحریم داده است.

هوک همچنین مدعی شد که این معافیت در قبال پاره ای تعهدات و بر اساس یک جدول زمانی به عراق داده شده است.
وی گفته است: عراق ملزم شده است طرحی چند ساله برای بی نیاز شدن از نفت و گاز ایران ارائه کند.
عراق در حال حاضر 1200 مگاوات برق از ایران خریداری می کند.
پیشتر برخی رسانه ها به نقل از مقامات آمریکایی از معاف شدن عراق در زمینه تجارت با ایران خبر داده بودند.
هنوز مقامات عراقی در این خصوص اظهارنظری نکرده اند اما عادل عبدالمهدی در نشست خبری روز سه شنبه گذشته خود تایید کرد که بغداد برای گرفتن این گونه معافیت ها با طرف های ایرانی و عراقی در حال مذاکره است.
ادعاها و رجزخوانی های مقامات آمریکایی علیه ایران درحالیست که براساس اعلام رسانه های عراق، واشنگتن ناچار شده است که تحت فشار بغداد، این کشور را در ضمن کشورهایی بداند که از پایبندی به تحریم های یکجانبه و غیر قانونی واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران معاف شده اند.
بسیاری از ناظران سیاسی و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران از جمله در زمینه نفت در بلندمدت همراه با افزایش بهای نفت به تضعیف دلار در سطح بین المللی منجر شده و به شکست و عقب نشینی آمریکا می انجامد، روندی که بخشی از آن در صحبت های برخی مقامات آمریکا دیده می شود.
«جان بولتون» مشاور رئیس جمهوری آمریکا با لحنی که حاکی از ناکامی آمریکا در تحریم ایران است، به همراهی نکردن شرکای تجاری مهم تهران در تحریم‌های یکجانبه کاخ سفید علیه ایران اعتراف کرد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها